Kans op een drieling??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mariska11, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien er bij mij nu drie follikels klaar zitten, vraag ik me af hoe groot de kans is dat dit ook daadwerkelijk een drieling zou kunnen worden.
    Ik weet dat het niet zomaar gebeurt, want ze moeten dan ook eerst nog alledrie springen en bevrucht raken en vervolgens nog eens goed innestelen, maar toch........vraag het me wel af.

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Niet zo heel groot volgens ons zh.
    Ik had bij de laatste iui 2 eitjes maar helaas niet zwanger, niet eens van een.

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Ik denk dat de kans ook niet zo heel groot is hoor.
    Ik had bij mijn 1e iui met puregon ook 3 follikels, niet zwanger helaas ;)

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De kans is niet zo groot, maar als het een drieling-zwangerschap wordt zijn de risico's die daar aan vast hangen niet mis.
    Daarom geeft het UMC ook een sex-verbod (advies) bij meer dan 2 follikels.

Ik ken hier iemand van het forum die bij 3 follikels ook gewoon hebben geklust. Alle drie raak!
    'Gelukkig' (tussen aanhalingstekens) is er 1-tje afgehaakt en werd het een tweeling. Die heeft een hele zware tijd gehad kan ik je zeggen...

5. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo raar dat ieder ziekenhuis daar weer een ander standpunt in heeft. Hier doen ze het iig met max 3 follikels.

Met 3 heb je natuurlijk meer kans op een zwangerschap, maar ja...ook meer kans op een meerling. Aan de andere kant is volgens mij de kans op een drieling best klein en een tweeling daarvan weet ik dat die kans reeel aanwezig is en zijn we dus min of meer op voorbereid. Heb in m'n kennisenkring twee stellen die allebei spontaan zwanger waren van een tweeling, dus dat kan je nooit helemaal plannen en vind ik dan ook een acceptabel risico.

6. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn zh zeggen ze dat twee follikels acceptabel is, maar dat ze bij 3 of meer met je in gesprek gaan over hoe verder. Ze raadden het echter niet aan om te gaan klussen, omdat een 3ling ook enorme risico's met zich meebrengt en je dat volgens hun niet moet willen. Maar het blijft natuurlijk je eigen keus.

7. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas bleek vandaag dat er risico is op overstimulatie. Zaterdag echo en hope for the best. Ben al die teleurstellingen zo zat:(

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat balen zeg!
    Wat betreft die 3 follikels zou ik nog willen toevoegen dat ik persoonlijk mee vind wegen of iemand al heel lang bezig is met behandelingen of net is begonnen.
    Wij zijn 3 jaar bezig geweest in de malle molen en als je dan een keer 3 follikels hebt, dan zou ik ook denken: ik waag de gok. Als je nog niet zo lang bezig bent en niet goed weet hoe je reageert op de behandeling zou ik voorzichtiger zijn. Een maand overslaan is nooit leuk, maar hoort er in de malle molen wel een beetje bij helaas...
    Sterkte!!!

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    In ons ziekenhuis doen ze nog wel een IUI met maximaal drie follikels. Heb je er vier, dan wordt alles afgeblazen en krijg je een klusverbod. Hier één keer drie follikels gehad en helaas niet zwanger geworden.

De kans op een zwangerschap is ietsjes groter, maar niet drie keer zo groot. De kans op een drieling is echt heel erg klein.

Succes!

10. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Tja de kans is er wel, en dus ook de kans op een risicozwangerschap. Maar ik begrijp ook heel goed de wens. Meer kans op 1 kindje....

Hier in het ziekenhuis krijg je dan gewoon iets om je cyclus te vervroegen.
    Wat zegt jouw zkh er van?

11. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Dat begrijp ik heel goed.

Ik heb vorige maand mijn eerste iui gehad en helaas afgelopen woensdag toch ongesteld geworden. Was 2 dagen overtijd toen toch weer die rode duivel langs kwam.

Ik ben daar echt goed ziek van.

12. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net het ziekenhuis gebeld, want had toch wat vragen. Wil weten of de gyn nu al een inschatting kan maken hoe groot de kans is dat de IUI wel of niet doorgaat. En of ik nu moet doorgaan met spuiten (hadden ze niet gezegd en was ik zelf vergeten te vragen) en wat ik moet doen als ik vandaag een positieve ovulatietest heb. Ze bellen me straks terug, dus ben benieuwd.

Iig gisteravond maar niet gesext, want zie mezelf liever niet als de nieuwe Octomum! ;)

Vind het wel raar dat ziekenhuizen allemaal zo'n verschillend beleid hebben mbt het maximale aantal follikels. Bij Ikazia willen ze volgens mij dus juist graag 2-3 follikels bij IUI. En pas bij 4 is het een 'No go'.

13. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had overigens 1 eitje van 16.5 mm en twee rond de 14 mm. De rest zat volgens mij allemaal rond de 10 mm (als ik het goed heb begrepen). Heb dus nog steeds hoop dat 1 van die 3 grotere follikels dominant wordt en dat de rest gewoon klein blijft.

14. Krekeltje

Ik gok dat er dan maar 2 groot genoeg zullen worden, en je groen licht krijgt, maar ik ben natuurlijk geen medisch personeel.

Hoe laat bellen ze terug?
    Veel succes met wachten. *knuffel*

15. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net gebeld en de gyn heeft voorgesteld om me toch vandaag voor een echo te laten komen en aansluitend een gesprek met haar om te kijken hoe en wat. Vind ik echt super fijn!! Dan heb ik misschien wat meer duidelijkheid.

16. Krekeltje

O super. Hoe laat mag je?

17. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, net terug van het ziekenhuis. Het bleek een groot misverstand te zijn. Er is geen sprake van overstimulatie! Ben zoooo blij.

Heb nu drie follikels van drie verschillende formaten. Eentje is lastig te meten (zit klem tussen twee andere follikels) maar is groot genoeg om te springen en er is er 1 van 13.7 en 1 van 14.7. De gyn gaf aan dat ik wat haar betreft groen licht heb en vanavond de Pregnyl mag laten spuiten.
    Wel is er natuurlijk een risico op een drieling, maar omdat de 3de follikel zo klein is en de zwemmers van lief niet top zijn, vond zij de kans op een drieling erg klein.

Lief vond het risico ook klein genoeg om de gok te wagen. Zondag hebben we dus de IUI, dat gaan weer spannende weken worden!!

18. Krekeltje

Nou wat een goed nieuws!! Werk aan de winkel dus! ;)
    Heel veel succes in de komende paar dagen en hou ons op de hoogte :)

19. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

Jul 16, 2011
    1,001
    29
    48
    Ik had ook 2 grote eitjes en 1 wat kleinere omdat het al 5e niet gelukt was toch de Iui gedaan, nu ben ik al ruim 12 weken zwanger van een tweeling! Waar wij super blij mee zijn!

20. Krekeltje

Hoe was de iui gegaan? Hoe voel je je? Spannend de komende 2 weken...

Share This Page