Geef ik echt teveel melk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rian85, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hallo dames,

even een vraagje, onze Emma van 9 maand krijgt nog altijd bv op verzoek. Vandaag op CB werd gezegt dat ze teveel melk krijgt, en ik vroeg me af wat jullie ervan vinden. Het loopt verder prima, en tot voor die opmerking had ik er geen vervelend gevoel over. Maar het advies was een voeding overdag af te gaan bouwen. Haar schema op KDV/papa dagen (4 dagen per week) ziet er zo uit:

6.30u bv nadat de wekker is gegaan
    7.00u boterham 3/4 met boter en/of stroop en paar slokjes bv toe
    10.00u fruit (paar hapjes vaak nog vol)
    11.00u flesje bv (ze krijgt 170 mee, gaat soms op soms laat ze 90cc staan, erg wisselend
    13.00u boterham 3/4-1 stuk
    15.00u flesje melk ook 170 drinkt vaak 100-120cc
    Krijgt hier nog ergens een keertje fruit als het in de ochtend niet zo lukte
    18.00u bv aan de borst als ik thuiskom (heeft honger en kan niet wachten tot warme eten)
    18.30 warm eten rijst/aardappel/pasta met groente en soms wat vlees of ei erbij
    19.00u paar slokjes bv voor het slapen gaan
    22.00u bv late voeding, drinkt ooit gulzig ooit paar slokjes

Ze doet meestal twee slaapjes van 9.30-10.30 (dan varieert de planning in de ochtend iets) en van 15.00-17.00u

Qua echte voedingen BV zit ik dus op 5 ongeveer.

Nu was het advies van het CB om de twee flessen overdag 1 fles na de boterham te maken en in de ochtend en in de middag ipv bv water of thee aan te bieden bij het tussendoortje dat ze dan krijgt. Dus dat ze dan 4 bv krijgt.

Graag jullie mening...

oh ja op mijn mama dag en in het weekend, let ik niet op de klok, dus geen idee hoeveel/hoevaak ze drinkt het schema van vast eten is dan wel hetzelfde.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

De volgende keer zeg je gewoon: noem mij eens het borstvoedingprotocol op van het who op die jullie zeggen te volgen?dan horen ze te zeggen tot 6 maanden volledig op verzoek zonder bijvoeding en daarna tot 2!!! Jaar of zolang moeder en kind dit willen.daarnaast is BIJVOEDING tot 1 jaar voor ERBIJ een aanvulling op de hoofdvoeding.de borstvoeding dus.dus laat maar kletsen dat CB,hier krijgt onze meid nog steeds 4x borstvoeding,drinkt daarnaast water meestal zo'n 400 ml,eet 3 boterhammen,fruit avondeten met toetje en nog een tussendoortje.die omschakeling maken ze zelf wel,je hoeft ze niet te dwingen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier kreeg zoon ook 5 voedingen op een dag. En al zouden het er 10 zijn...borstvoeding is tot het 1e jaar superbelangrijk (daarna ook) en de rest is BIJvoeding. Maar jij hebt al een prachtig dagprogramma en daar hoeft niets aan veranderd te worden. Ik deed het ook zo hoor!
    Ach ja...het is ook lastig he voor zo'n cb mevrouw..
    eerst over de shock dat je NOG bv geeft heenkomen en dan opeens "out of the box" moeten denken...euhhhhh kv mag niet zoveel meer dussss nou ja dan is dat vast ook wel voor bv van toepassing toch?? : mevrouw. u moet een voeding gaan minderen...:$

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn oudste dronk dat ook en at meer boterhammen. Nooit problemen over gemaakt. Bv is fijn als er een schema in zit, maar niet erg als dat niet is. Mijn jongste drinkt nog ruim 7 keer, jammer dan.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Lijkt me onnodig, want je kindje regelt dit zelf wel. Gewoon zo doorgaan, je zou minder mee kunnen geven, omdat ze het toch niet drinkt. Scheelt jou weer kolven, maar nee hoor, lijkt me helemaal goed zo. Mijn dl van 11 maanden drinkt ook 4a5 keer per dag

6. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Wat een onzin zeg. Schema is prima hoor lekker zo doorgaan.Ik zit hier nu ook op 6voedingen nog... Verder geef ik geen extra drinken vind ik niet nodig

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Thnx meiden. Jullie schrijven wat ik eigenlijk wel weet. Bedankt dat jullie het bevestigen dat had ik even nodig, bij deze schuif ik het advies van het cb aan de kant. Thnx!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik voedde tot 11 mnd zeker nog 6x per dag, daarna werd het 4x en sinds dochter 16 maand is, is het 3x geworden, soms nog 4x. Volgens cb is dat te veel en mag ze max 1x per dag, maar ze kunnen niet aangeven waar ze dat op baseren... Naast de bv drinkt dochter wel ook water sinds ze 11 mnd is.

9. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    geen 1 kind is precies als de cijfers, de natuur is er ook nog! Lekker doen waar jij en je kindje je prettig bij voelen!

10. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Zucht..., ik wordt altijd zo moe van die vervelend en domme CB-adviezen. Hier ook de laatste keer te horen gekregen dat DL haar voeding voor het slapengaan niet meer "mag". Ze drinkt nog 3-4 keer per dag bij mij (ochtend, vóór 1 of 2 slaapjes en 's avonds voor slapengaan). Mijn man was met dochter naar het CB en heeft gezegd dat we dat zelf wel uitmaken of zij nog BV "mag" voor ze gaat slapen en dat het juist heel goed is voor haar (verwijzend naar WHO). Heel goed van hem! Zij eet en drinkt verder heel goed naast de BV. Die overgang naar vast eten maken ze echt vanzelf! Wij genieten gewoon ook nog zo van de voedingen. Het zijn belangrijke calorieen en voedingsstoffen voor haar maar het emotionele aspect is minstens zo belangrijk. Je kindje doet het supergoed zo te lezen! Nee hoor, lekker zo doorgaan, komt helemaal in orde.

11. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Door alle omstandigheden hier zijn wij er toe gekomen dat ik bv geef bij wakker worden en ook nog voor het slapen gaan én ze komt nog 1 a 2 keer per nacht. Dus dat is zeker 8 keer per etmaal, sst niet tegen het cb zeggen... :D

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hier kreeg hij met 9 maanden nog veel meer.. en zit ik nu pas op gemiddeld 5 bv (hij is bijna 16 maanden)

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 3-4 nu. Rond 9 maanden 6-8.

Deel Deze Pagina