Sinds een maand doe ik aan hardlopen. Eerst puur zelfstandig, sinds kort volgens het schema van een hardloop app. Tot dusver liep ik altijd in mijn trainingsbroek maar ik denk dat het verstandig is toch specifieke hardloopkleding aan te schaffen. Wat is handig, hip en waar moet ik op letten bij aanschaf? Voor goede schoenen ga ik me binnenkort laten adviseren in een winkel maar ben wel benieuwd welke jullie hebben, en waarom?!? Graag jullie advies, mn wat kleding betreft
Gewoon even een goede sportwinkel binnenlopen. Een goede hardloopbroek (wil je lange broekspijpen, driekwart of korte broek), shirt (lange of korte mouwen), evt een hardloopjasje. Vergeet een goede stevige sportbh niet!! Rogelli is een prima merk, Asics/Nike/Adidas ook maar dat is duurder. Bij Runnersworld heb je regelmatig aanbiedingen voor starters (broek, shirt, jasje).
Ik ren zelf niet maar je zou eens wat hardloop kleding bij de Lidl kunnen kopen. Misschien om uit te proberen. Slim om voor schoenen te kijken in de winkel, ze kunnen dan een scan maken van je voet en kijken ze hoe je loopt.
Met dit weer loop ik al in een 3/4 broek. Je kunt ook voor lang kiezen, maar ik heb het al snel warm. Bovenkleding eigenlijk hetzelfde. Ik heb laagjes. Een hemdje dat goed vocht opneemt. Een shirt met korte mouw en daarover een windjack. Waterafstotend en ademend. Je kunt ook kiezen voor een shirt met lange mouw. Ik vind het lekker om iets uit te kunnen doen. En zodra het zo'n 14 graden is kun je al snel met weinig toe. Kwestie ook van voelen wat je fijn vindt. Wil je eerst eens wat proberen, dan kun je prima bij Decathlon terecht. Wanneer je wat meer ontdekt hebt wat je lekker vindt zitten kun je over op de wat duurdere kleding evt. Ik heb nu Asics. Mijn vorige schoenen waten van het merk Saucony. Als je schoenen kiest, laat dan een loopanalyse maken om te zien of je evt. Een over-pronatie hebt. Of juist niet. Daar koop je ook de schoen op. Verder adviseer ik ook niet op het merk schoen af te gaan, maar voel hoe ze zitten. Ik ben wel geneigd weer terug te gaan naar saucony. Mijn asics en ik willen niet 100% voegen lijkt wel.
Ah top! Hier kan ik zeker wat mee! Kleding koop ik graag online. Decathlon is zeker een goed idee! Schoenen koop ik in de winkel. Hebben jullie nog goede ervaring met een specifieke winkel? Of waar ze zo'n analyse oid. plan je voeten maken. Kleding koop ik niet in een sportwinkel. Ik haat winkelen en mijn ervaring is dat ik dan veel duurder uit kom dan ik begroot had. Voor goede schoenen geef ik wel wat meer uit als dat nodig is.
Ik ben bij Runnersworld geweest. Ik heb brede voeten en daar maken ze idd een loopanalyse zodat je kan zien welke schoenen het beste bij jouw voeten passen. Ik heb nu Brooks, lopen heerlijk!
Kleding koop ik bij decathlon of bij kruidvat (leontien). Ik weet niet of je ook een beetje een mama-buikje hebt, maar voor mij is het essentieel dat er een touwtje in de broek zit wat ik goed stevig kan strikken, broeken zonder touwtje glijden tijdens het rennen naar beneden. Schoenen koop ik bij runnersworld, die maken zo'n scan van je voet inderdaad. Beter niet op zaterdagochtend gaan dan hebben ze daar niet altijd de tijd voor. Ik heb vandaag in korte broek gelopen en een shirt met een jasje. Strakke broeken lopen wel echt veel lekkerder dan "flubberbroeken" is mijn ervaring.
Met kleding kun je het zo gek maken als je wilt. Je zou bij de Lidl, Scapino, Decathlon kunnen kopen. Je kunt ook voor merken als Nike, Reebok, Under Armour enz gaan. Met online kopen heb je wel het risico dat het niet lekker zit, zo vind ik het ene merk fijner dan het andere merk. Wil je iets aparts ... InkNBurn Schoenen heb ik me laten adviseren destijds. Dacht bij Run2Day. Maar er zijn meerdere sportzaken die het doen. Tegenwoordig loop ik liever trails dan op de weg en dan vind ik Salomon een hele fijne schoen.
De Lidl had laatst ook fijne kleding, misschien online nog te krijgen? Ik heb er een fiets/run jasje gekocht. Heerlijk! Winddicht, niet koud maar de hitte kan ook weg
Ik ben net begonnen met hardlopen en ik ben bij decatlon heel goed geslaagd voor de kleding. het zit prima en blijft goed in model na het wassen, niets mis mee dus. Voor schoenen ben ik bij run2day geweest en heb hebben ze gefilmd hoe ik loop en zo heb ik de perfecte schoenen gevonden. Bij mijn hardop cursus raden ze af om op een loopband te lopen in een winkel(om zo te kijken welke schoen geschikt voor je is) omdat lopen op de vloer of de loopband echt heel anders is.
https://www.decathlon.nl/media/838/8380669/big_d0f63c4b-6e7a-4eb6-bc46-589b408d49e7.jpg https://www.decathlon.nl/media/836/8367751/big_fd8d72202bdc4e57b73f8c6dd564d1d6.jpg https://www.decathlon.nl/media/831/8311601/big_b92798df6151480eb5fb08aab164e5f8.jpg (deze in het knal roze) En een jasje had mijn man nog. eigenlijk zou een dun shirt met lange mouwen er bij nog handig zijn. vandaag met lopen een t-shirt aan en de trui en dat was eigenlijk net te warm samen en alleen t-shirt te koud....
Ik heb ook gehoord dat die hype niet meer door iedereen ondersteund wordt. Ook vanwege het feit dat niet iedereen de beelden goed kan lezen. Maar beter advies in de winkel dan een willekeurig paar kopen.
Ik heb adidas schoenen, lopen echt super fijn!http://www.run2day.nl/_writables/images/products/adidasSupernovaSTDamesRoze-2900010415048.jpg
Ik zou inderdaad eens bij runnersworld kijken voor schoenen. Zelf loop ik op Mizuno. Kleding is maar net hoeveel je er aan wilt uitgeven. Decathlon heeft fijn spul. Zelf heb ik redelijk wat kleding van Nike en Asics. Deels via internet gekocht en anders bij outletcenter.
Ik was hier vroeger best goed in en wou nu weer beginnen maar wist niet dat die kleding zo veranderd is. Ik droeg gewoon een short en een los t-shirt van nike ofzo. Toen was er nog geen decathlon in de buurt en online was ook niks. Enige wat ik nu belangrijk zou vinden is dat ik kan rennen met spotify. verder ga ik gewoon weer rennen met een short en los t-shirt.
wat betalen jullie voor een gemiddelde hardloopschoen? ik ben ook eens begonnen maar dat was op nike air max. dat vonden mn enkels en heupen geen goed plan... kleding heb ik van de h&m. zit erg fijn en goede kwaliteit