Mijn dochtertje van 5 maanden drinkt enorm slordig: zowel aan de borst (tot 3 maanden toe bv gegeven) als aan de fles zit werkelijk alles onder de melk. Haar slabbetje is doorweekt na een voeding zo hard spettert ze tijdens het drinken. Toen ik nog borstvoeding gaf, heb ik allerlei houdingen geprobeerd om te kijken of ze dan minder slordig dronk, maar dat hielp niet. Nu ze volledig op de fles over is, lijkt het nog wel erger. Ik gebruik nu de Avent flessen en ze krult daar wel gewoon keurig haar lippen omheen. Ze zuigt ook echt krachtig, dus daar zit het hem volgens mij niet in. Alleen bij elke keer dat ze ademt, blaast ze niet alleen lucht uit door haar neus, maar ook een klein beetje door haar mond. En dan spettert ze dus uit haar mondhoeken een lading melk. Ze groeit verder overigens wel gewoon goed hoor, dus het is meer een probleem voor mama, dan voor haar zelf (drie keer per dag schone kleertjes aandoen...). Heeft een van jullie nog tips over hoe ik haar wat minder slordig kan laten drinken? Ander merk fles misschien?
Hoi. Ik zou inderdaad een andere fles proberen. Avent is niet de makkelijkste fles om uit te drinken. Ik zou de Difrax eens proberen. Tegenwoordig hebben zij smalle en brede spenen/flessen. Ik zou eerste de breede eens proberen en evt. de smalle als de breede niet lukt. Mocht het dan nog knoeien blijven. Dan is het misschien een idee om een logopediste mee te laten kijken met een voeding. Misschien heeft zij nog tips. Groetjes Saskia