Normaal gesproken ging ik in bed altijd op mijn rug liggen om in slaap te komen. In de loop van de nacht draaide ik dan vanzelf op mijn zij. Sinds anderhalve week wordt ik alleen erg beroerd als ik op mijn rug ga liggen, raar gevoel in mijn rug (een soort steken/electrische schokjes) en licht misselijk. Mijn vraag is, hoe kan dit? Komt dit door de zwangerschap of is er mogelijk een andere oorzaak voor en moet ik naar de dokter? Het is erg vervelend, want ik kom nu moeilijker in slaap omdat ik meteen op mijn zij moet gaan liggen, op mijn buik is ook geen optie, dat houdt ik niet langer dan een halve minuut vol! Marian
hoi Marian, je hoort vaker dat op de rug liggen in de zwangerscahp niet prettig is. Maar meestal is dat pas later in de zwangerschap en kan het verklaard worden door het gewicht van de baarmoeder die op de grote bloedvaten drukt. Waar het bij jou van komt weet ik niet. Als je het heel vervelend vindt zou ik even naar de huisarts gaan. Maar je mag ook alvast wennen aan op je zij slapen, want dat zul je verderop in de zwangerschap toch ook moeten doen. Mirjam