Cathelijne waar heb je die sportarmband gekocht? Ontbijt: ik heb vanmorgen 1 boterham gegeten. Daar ging het prima op haha. Ben net weer thuis, 1,5 uur gesport, voel me echt goed nu 💪🏼😁 Ga woensdag weer. Ik wil eigenlijk m'n voeding nu ook meteen goed aanpakken. Ik neem aan dat ik nu wat meer moet gaan eten, maar hoeveel? Ik heb jarenlang af en aan gelijnd en niet gesport, ik weet precies wat ik kan eten dan. Ik zat meestal rond de 1400 kcal. Eigenlijk best weinig maar was ook extreem lui 🙈 Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? BMR uitrekenen en dan?
Ik vind t ook lastig om een eetschema en trainschema op te stellen, dus kan je helaas niet helpen. Iemand tips?
nee niet je bmr. Dat is wat je dagelijks minimaal nodig hebt om in leven te blijven. Vind 1400 sowieso al weinig maar goed. Je moet je onderhoud uitrekenen en daar ongeveer 400 onder gaan zitten
Tina dankjewel! 1400 was ook weinig inderdaad! Ik ga straks eens m'n onderhoud uitrekenen als m'n kleine slaapt.
Ik lees mee. Ga ook weer beginnen na jaaaaren niet te hebben gesport. Wil alleen echt niet afvallen omdat ik al niet de dikste ben. Ga puur voor m'n conditie.
Maar 1400 is opzich niet heel weinig als je de hele dag niks uitvoert volgens mij. Ik heb de eerste keer ook overleefd. Spierpijn valt mee Morgen weer!!
Door jullie topic ga ik mezelf een schop onder mijn kont geven en vanavodn ook weer eens naar de sportschool (betaal al een jaar voor niks) Ik ben zo moe, futloos en lamlendig dus er moet iets gebeuren
Koon: ja daarom, ik was wel erg lui hoor. Deed ook echt alles met de auto, zelfs hele kleine stukjes. Sidmick wat goed zeg! Dat moe en futloos zijn was voor mij ook echt een aanleiding weer wat te willen gaan doen. Veel succes vanavond Voeding: ik heb gister gekeken en mijn onderhoud is rond de 2100. Dan zou ik dus nu rond de 1700 moeten gaan zitten? Ik wil nog minimaal 5 kilo afvallen, en maximaal 10 kg. En hoe doen jullie dat met de verdeling eiwitten, koolhydraten en vetten? Ik kan wel wat tips gebruiken
ik zou dan rond de 16-1700 kcal per dag gaan zitten idd. verdeling kh eiw vet kun je 40 40 20 doen of 50-30-20. voor de een werkt dit beter voor de ander dat. met die 50 verhouding eet je wat meer koolhydraten. op zich niet erg als je maar wel de juiste neemt. persoonlijk zou ik de 40 40 20 aanhouden. iets meer eiwitten eet je dan. in de vorm van eieren ,kwark etc.
Thanks Imensa en Tina, daar heb ik echt wat aan! Ik ga eerst maar eens proberen rond de 40-40-20 te zitten dan. Als dat niet werkt voor mij kan ik altijd nog wat meet koolhydraten gaan eten. Zal sowieso wel ff puzzelen worden in het begin denk ik!
Ik zit op 40 40 20 ( ongeveer ) en dat bevalt mij prima. Is leefbaar voor mij zeg maar 😊 Ik eet rond de 1700 kcal.
Mag ik ook inhaken? Ik ben al begonnen met sporten maar niet regelmatig. Wil nu zeker 3 en liever 4 keer per week sporten. Ik sport niet in de sportschool maar thuis. Ik heb dumbells en een kettlebal. Ik hoef niet echt af te vallen wil wel graag wat strakker worden. Gebruiken jullie een app om bij te houden wat je eet? Ik sport nu eigenlijk via YouTube filmpjes van bijv. Jillian Michael en Tiffany Rothe. Is dat goed of kan ik beter wat anders doen? Iemand tips? 😊
MJ89 ik sport ook thuis, bijna dagelijks. lk ben echt fan van fitnessblender.com. Staan heel veel filmpjes, je kan zoeken op spiergroepen en wat voor training je wilt doen en een eigen kalender aanmaken. Ook doe ik veel blogilates op YouTube, dat zijn allemaal pilates filpmjes, maar dat is heerlijk om te doen na een goede hiit of cardio workout van fitnessblender.
Mijn menu van vandaag. Had een benen dag. Ongeveer 125 gram kwark, een halve banaan, een halve schep eiwit poeder en een hand muesli. Na het sporten 180 ml shake ( whey isolaat ) Een appel 2 volkoren beschuiten met vruchtensmeersel van zonnatura Een chocolade eiwitten bar Ongeveer 300 gram spinazie, 100 gram aardappels en 125 gram kippenvlees en een gekookt eitje Als ik vanavond nog honger heb wat worteltjes, paprika etc.
Ook hier ook nog iemand die zichzelf een grote schop onder de kont zal geven om in actie te komen! Door dit topic zal ik de hometrainer van op zolder terug beneden zetten en met een grote stofdoek erover gaan. Dank je Sportschool is momenteel te duur (zo een 50 / maand of 600 per jaar, wat ik niet echt kan missen). Ik weeg nog steeds evenveel als enkele jaren geleden, maar de spieren van de sportschool destijds, zijn omgezet in vet wegens luiheid, zwanger zijn en gebrek aan beweging blegh! Scheelt toch in kledingmaten dus, ook al zie je het niet op de weegschaal Zou graag van maatje 44-46 naar 40-42 gaan.