Beginnen met tempen!

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Eendje86, Jan 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

Feb 29, 2016
    2,635
    1,129
    113
    Female
    Hallo allemaal,

Wij zitten nu in ronde 8 voor een 2e kindje. Ik word niet wijs van action ovutesten, ze geven geen echte knaller. Soms heb ik op de dag waarin de test de "piek" aangeeft wat krampen, soms de dagen ervoor, soms erna, dus wanneer nou echt mn eisprong is weet ik nooit zeker.

Ik wil dus gaan beginnen met temperaturen in de volgende ronde.

Is hier een app voor? Wie heeft er wat info voor mij?

Alvast bedankt!

2. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
    Wellicht kun je de ovulatietesten van 2 be sure eens proberen, de dipsticks of de midstreams wat je zelf fijn vindt. Deze geven een duidelijke piek weer.

Daarnaast zou ik de app Fertility Friend aanraden, duidelijk en overzichtelijk als je er eenmaal aan gewend bent.

Tips voor het temperaturen:
    - Elke ochtend als je wakker wordt vóór het opstaan op hetzelfde tijdstip (dus ook in het weekend:D), rectaal temperaturen
    - Het liefst ook elke keer na ongeveer evenveel uren slaap
    - Temperaturen na minimaal 5 uur onafgebroken slaap

@RoGiJuLi @manaolana vul me aan waar nodig! :p

manaolana likes this.
  3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Iedere dag, zelfde tijd, rectaal en voordat je opstaat temperatuur je. Bij voorkeur na ongeveer evenveel uren slaap, tenminste 5 u aaneengesloten. Als app kan ik Fertility Friend aanraden (zie voorbeeld kaartje in mijn handtekening)

Je temperatuur voor je eisprong is je basale temperatuur. Als je temperatuur 0,2 maar liever 0,3 is gestegen ten opzichte van je basale temperatuur (en dus niet ten opzichte van een eventuele dip) en deze stijging houdt drie dagen aan dan is je eisprong geweest. Je eisprong was op de dag vóór de stijging en je ziet het dus pas achteraf terug in je temperatuur.

Bij sommige dames daalt de temperatuur voor de ongesteldheid, bij andere tijdens of na. Dat zegt niet zo veel. Belangrijkst is de eistijging.

JosjeM likes this.
  4. manaolana

manaolana Niet meer actief

We waren tegelijk haha @JosjeM ;)

5. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,888
    9,664
    113
    Female
  6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Kijk... ik hoef niks meer te zeggen :D :D

Oja 1 ding... je basale temp is het gemiddelde van je temp voor je ei.
    Bij mij is mijn temp voor ei wisselend 36,3 - 36,4 - 36,5.
    Basaal is dat dus voor mij 36.4 ;);)

JosjeM likes this.
  7. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

Feb 29, 2016
    2,635
    1,129
    113
    Female
    Tnx dames! Ik ga eens even inlezen, al is er natuurlijk n kans dat het toch niet nodig is :)

8. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

Feb 29, 2016
    2,635
    1,129
    113
    Female
    Meestal ben ik wel rond half 7 wakker (door mn dochter) maar dat kan een kwartiertje tot n half uurtje afwijken, is dat dan erg?

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,999
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Later dan 20 minuten geeft een open rondje. In hoeverre dit in temp ook afwijkend zal in je temp is vrouw afhankelijk. Bij mij maakte dat nooit zoveel verschil, maar bij een ander juist wel ;)

Share This Page