Beginnen met temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door LizMe, 9 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    Hallo meiden,

Dit is mijn eerste ronde maar sinds een half jaar heb ik steeds vroeger bruin bloedverlies.
    Begon bij 2 dagen voor menstruatie en nu is dat tussen de: 5dpo en 8dpo.
    Nu heb ik begrepen dat dit kan komen door te laag progesteron.

Ik wil dus graag volgende cyclus (begint maandag waarschijnlijk) beginnen met temperaturen zodat ik kan zien of mijn LF al stopt bij het bruine bloed of pas bij het rode bloed.

Kunnen jullie me tips geven over het temperaturen?

Liefs

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Op die vraag gaat temperaturen je helaas geen antwoord geven. Je temperatuur vertelt je alleen wanneer je eisprong is. Wanneer hij weer daalt is namelijk bij iedereen verschillend. Kan voor NOD, op NOD of pas tijdens de menstruatie zijn.

Het antwoord op je vraag is: bij het rode bloed. Je menstruatie is er pas bij rood bloed. Dat is CD1. Als het rode bloed er pas na 22:00 u is tel je de volgende dag pas als CD1.

Je kunt in je LF al bruinverlies hebben. Ik had ook altijd al vrij vroeg bruinverlies, meestal 8 of 9DPO maar soms zelfs al 6DPO. En ik heb uiteindelijk gewoon laten prikken op progesteron. In de maand dat ik zwanger was overigens geen bruinverlies gehad en mijn progesteronwaarde was goed.

3. manaolana

Als je trouwens desondanks wilt geen temperaturen moet je aan het volgende denken:
    - altijd zelfde tijdstip (dus als je twee dagen 6:00 op moet bv. iedere dag, ook in het weekend, 6:00 u de wekker
    - rectaal meten
    - meten voordat je uit bed gaat/beweegt
    - proberen iedere nacht ongeveer even veel te slapen
    - je gegevens invullen in Fertility Friend

Als je concrete vragen hebt, stel ze gerust!

4. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    @manaolana Bedankt voor je berichtje :)
    Lastig al die verschillende info hier soms haha.
    Ik dacht echt dat ik de oplossing had gevonden om te kijken of wel goed zat met mijn progesteron.
    Dan heeft temperaturen voor mij weinig nut denk ik. Eisprong weet ik wel door combinatie ovulatietest en ovulatiepijn.
    Ben jij pas bij de gyn geprikt op progesteron of nog bij de huisarts? zag dat jullie lange weg achter de rug hebben. Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

5. manaolana

Ja lastig kan het soms zijn hè al die informatie. Ik bleek ook nog eens een relatief korte LF te hebben dus vond het wel fijn om dat ook terug te zien in m'n temperatuur maar kan me voorstellen dat jij er nu de meerwaarde niet van in ziet. Hoe lang is jouw LF?

Ik heb laten prikken bij de gynaecoloog. Maar niet omdat de HA het niet wilde doen. Er werd nog meer onderzocht in het ZH. Je zou het altijd aan je HA kunnen vragen.

En dank voor je felicitaties, het was hier inderdaad helaas geen hole in one ;). Maar nu toch al weer bijna op de helft gelukkig :)!

Deel Deze Pagina