Hallo dames, ik ben voor het eerst aan het temperaturen en heb een vraag over de eisprong en de temperatuur die omhoog moet gaan. Ik gebruik al een paar rondes ovulatietesten en ik Heb afgelopen zaterdag een donkere ovulatietest gehad, zo een waaraan je twijfelt of hij positief is of nog net een tikkie donkerder kan. Zondag ben ik vrijwel de hele dag weg geweest en kon pas savonds testen maar had 1,5 uur van te voren nog geplast en ook nog een glas water gedronken (stom!). Urine was natuurlijk hartstikke licht en ovulatietest negatief. Nu is t ook zo dat ik vanaf zondag met m'n nieuwe ovulatietesten ben gaan testen, deze zijn helaas wat minder gevoelig dus werkt net even iets anders dan die andere. Heb maandag en gisteren ook negatieve ovulatietest gehad. Dus of ik heb m'n lhpiek toch zaterdag of zondag gehad of hij moet nog komen. Ik temperatuur dus sinds deze ronde maar mijn temperatuur is nog niet omhoog gegaan. Hoeveel dagen na de eisprong zal d'r temperatuur normaliter stijgen? Ik temperatuur iedere dag voor ik uit bed ga om dezelfde tijd. Ik had afgelopen weekend meer afscheiding dus verwachtte wel een lh piek. Test ook zeker door nu. Ik slik ook teunisbloemolie ivm mijn onregelmatige cyclus. Die heb ik zaterdag voor t laatst genomen ivm de "piek" maar moet t misschien toch nog even doorslikken. Heel verhaal, hoop dat jullie me meer kunnen vertellen.
Als jouw piek op zaterdag en zondag was dan kan je ei op maandag zijn geweest. In dat geval zou je temp vandaag of morgen gaan stijgen. Even nog doortempen dus
Mijn temperatuur blijft laag, dus ik ga weer teunisbloemolie slikken en door met de ovulatietesten. De temperatuur moet wel echt stijgen na de eisprong toch?
Ja de temp moet stijgen anders geen eisprong. Helaas geeft een posi ovu geen garantie dat het ei ook daadwerkelijk springt. Er is dus een kans dat je ei niet gesprongen is en het snel nog een keer gaat proberen.
Heb nog een andere vraag over het temperaturen en betrouwbaarheid. Ik zet altijd 2 wekkers 's morgens, 20 min na elkaar. Na die eerste draai ik me nog ff om en soms slaap ik verder en soms blijf ik wakker tot m'n 2e wekker. Na m'n 2e wekker temperatuur ik en ga ik uit bed. Is dit betrouwbaar? Of moet ik gelijk op t moment dat ik de eerste keer wakker wordt temperaturen?
Ja dan zet ik in t weekend ook de wekker. Is de temperatuur doorgaans hoger of lager als je al even wakker bent en dan pas temperatuurt (maar niet uit bed bent gegaan) of verschilt dat ook per persoon?