Beginnen met water, thee, diksap, ...?

Discussie in 'Voeding' gestart door Uk2011, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hoe kan je dit het beste aanpakken?

Met de warme dagen van vorige maand heb ik af en toe geprobeerd mijn zoontje wat extra water te geven, maar hij wilde er niks van hebben en trok een vies gezicht. (toen maar extra water bij de fles gedaan)

Binnenkort wil ik beginnen met introduceren van groente/fruit, en dacht afgelopen week eens diksap te proberen omdat hij maar bleef jammeren (hongerhuiltje) en niet wilde slapen. Weer die verschrikkelijke blik van hem (wel grappig om te zien trouwens).

Hoe kan je nu het beste nieuwe smaken introduceren?
    Waarmee kan ik het beste beginnen, en hoe laat ik hem wennen aan deze nieuwe smaken?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Die van mij vond het ook allemaal maar niks. Alsof er alleen maar melk uit het flesje mag komen ofzo ;)
    We bieden af en toe water aan met een bekertje zodat ze aan de smaak leert wennen. Tegenwoordig drinkt ze wel diksap uit een flesje.

Dus probeer het eens met iets anders dan een flesje. Tweede tip die ik kan geven: zorg dat je sap/water/thee niet te koud is. Warm water vinden wij misschien niet lekker, maar het maakt voor die kleintjes de overgang minder groot.

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

dank je voor je antwoord. ik zal het eens proberen met lauw diksap of lauw water. :)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe oud is je kindje dan?

Hier moest ze ook even wennen aan andere dingen als melk.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 6 maanden begonnen met af en toe een slokje water (meestal bij de bijvoeding) uit een gewone beker/glas.
    Dat was interessant want dat doen papa en mama ook.
    Zo rond 8 maanden ook thee gaan geven en toen begon ze grotere hoeveelheden te drinken. Ik heb toen een rietjesbeker aangeschaft en dat ging eigenlijk gelijk goed.
    Diksap krijgt ze hier pas sinds kort en af en toe.
    Bij de oppas vaak 1 beker per dag. Inmiddels drinkt ze nu zelf uit een gewone beker.

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hij is bijna 6 maanden.

Ik denk dat ik gewoon door moet zetten, elke dag op een vast tijdstip een paar slokjes ander drinken aanbieden. Misschien een week lang diksap, dan een week thee om te wennen aan verschillende smaken?

Het moet toch niet zo'n verschil maken of je het uit een tuitbeker of een fles geeft lijkt me. Hoewel de fles voor de melk is natuurlijk. Misschien de tuitbeker voor ander drinken gaan gebruiken. Hij zit alleen nog niet zelf, dus dan is een fles practischer. (ook nog geen kinderstoel omdat ik nog niet met bijvoeding ben begonnen - zou wel handig zijn nu dus ga mp afspeuren)

7. tulip

tulip Niet meer actief

misschien zit het hem wel in de fles of de tuitbeker. Mijn dochter weigerde uit de fles pertinent ander drinken dan melk. Met 5 maanden zat ze dus al aan de tuitbeker. Als je een wippertje goed omhoog zet, dan moet dat lukken. De mijne zat pas met dik 9 maanden en heeft al die tijd in een wipper gegeten en gedronken.

Ik zou met thee en water voornamelijk beginnen. Van thee zou ik eens de fruit en welness varianten proberen, er zit niet zoveel theeine in en het smaakt lekker.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier was fruit en groente introduceren overigens geen probleem. Het beste is om pure groente en fruit te geven, 1 soort per keer, voor meerdere dagen achter elkaar. Zo wennen ze het best aan de smaak. In het begin zullen ze maar een paar hapjes eten, maar das prima. Wordt vanzelf meer. Kinderstoel is handig, maar idd een wipstoel kan ook. Ons meisje kon met 6 maanden sowieso nog niet echt goed zitten in de kinderstoel.

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

wat theeine betreft ga ik voor pure rooibos. die kan je o.a. bij kruidvat kopen (doos met 80 zakjes), dus niet de pickwick variant.
    ik wil het liefst zo veel mogelijk pure smaken geven, zonder toevoegingen, zonder E nummers, zonder suiker en ander toegevoegde troep.

het zal trouwens best eens te maken kunnen hebben dat de fles voor melk bedoeld is. zal het eens met de tuit proberen vandaag, en inderdaad in de wipper. kan ook prima. thanx :)

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat fruit van een lepeltje komt en dat is nieuw, interessant!
    ik moet sowieso een week hetzelfde prakje geven om de darmen te laten wennen (allergieen) en dan de volgende week een andere smaak introduceren. ga nog even uitdokteren in welke volgorde ik alles ga geven.
    kinderstoel wordt aan gewerkt, maar manneke kan er toch nog niet goed in zitten. daarnaast hebben we geen eettafel dus ook weer lastig voeren :p wipper op de salontafel is handiger op het moment. ach ik zie wel :)
    bedankt voor het meedenken!

11. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hier wil zoontje ook alleen maar (mama)melk. Zelfs kv spuugt hij er net zo snel weer uit (één keer geprobeerd).

Ik heb kauwgomballenthee van de AH geprobeerd, maar dat vind hij maar niks. Water moet hij ook weinig van hebben, maar het gaat al iets beter.

Eerste keer wilde hij na één slokje niet meer, nu drinkt hij wel een paar slokken. Kwestie van wennen dus.

Misschien wel handig om even te wachten met diksap? Dat is nl zoet en water is neutraal? Ik wil eerst wachten tot hij water en thee leert te waarderen voor ik overstap op diksap.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

kauwgomballenthee? nog nooit gezien bij de ah!

ik ga het zelf proberen met venkelthee of rooibosthee.
    venkelthee krijgt hij al 3 maanden door de fles ivm krampjes. dat wil ik gaan afbouwen en puur geven. die smaak kent hij dus al.

rooibos is theeine vrij en puur (niet die van pickwick dus)
    hopelijk leert hij dat goed drinken.
    dinsdag ga ik naar het CB dus even vragen wat zij vinden van extra drinken. vooralsnog is het niet gelukt met andere smaken.

straks maar eens proberen met slappe rooibosthee. ben benieuwd.

eergister een mini stukje zoete nectarine geprobeerd. wij vonden het in ieder geval erg vermakelijk hoe vies zo'n kleintje kan kijken *ligt weer in een deuk* maar de kleine man wilde het zo snel mogelijk weer uitspugen :p

13. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Water of thee uit een flesje wilde mijn dochter niet, omdat ze (denk ik) melkvoeding verwachtte. Uit een tuitbeker of gewone beker wilde ze het wel.

Misschien werkt dit ook voor jouw kindje, een andere beker gebruiken voor water/thee/diksap?

Deel Deze Pagina