Ik lees overal dat er een productiedip komt als je weer begint met werken, maar ik merk er hier nog weinig van. Ik ben nu alweer 4 of 5 weekjes aan het werk. Wel laat m'n zoontje nu steeds langer tussen de voedingen zitten en drinkt hij ook nog eens korter én slaapt hij langer 's nachts... Maar het lijkt hem aan niets te ontbreken. Hij is vrolijk, heeft voldoende plasluiers etc. Moet ik de dip nog verwachten? En waar kan ik het aan merken?
Bij mij ging het kolven goed en dat scheelt een hoop denk ik. Dus nee, hij hoeft niet perse te komen.
Hier ook niets gemerkt van productiedip. Zelfs niet nu hij meer bezig is met andere dingen dan drinken. Hij krijgt genoeg en kolf 150ml per kolfbeurt (dan stop ik want meer drinkt/eet hij toch niet). Hoop ook niet dat hij gaat komen! Drink overigens wel elke dag een of twee mokken bv thee van Weleda, misschien dat het hierdoor komt.
Ah ik ben jaloers op zo'n goede kolfproductie!! Ondanks de slechte kolfopbrengst heb ik niets gemerkt van een dip. Hij kwam idd steeds minder vaak ook. Misschien omdat ie ook ouder wordt? Maar die dip hoeft niet te komen natuurlijk!
Hoi. Voor de meiden die wel de dip hadden. Ik heb die ook best wel gehad. Mijn kind was ruim 4 maanden. En ik kolfde 100 ongeveer om de 3 uur. Hij deed het er goed op. (Wel een milktray stikje van 30 ml per dag erbij) Vorige week is hij een paar x snachts gekomen en we hebben nu gem. 150 ml per voeding. Ik maakte mij flink druk. Vooral naast die andere kolfmaatjes in de kolfkamer die veel meer hadden. Maar blijkbaar is dat wat je kindje nodig heeft en gaat ie het zelf regelen. Good luck!
Wat is een milktray stikje? En zitten jullie met meerdere moeders tegelijk te kolven op het werk? Dat lijkt me best wel gezellig eigenlijk...