VoedingsBH

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Klein, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Hallo dames,
    Even een vraag over voedingsBH's.

Welke BH hebben jullie? Waar hebben jullie die gekocht? En heb je de bh voor je bevalling gekocht? Neem je dan een maat groter?

Hmm eigenlijk meerdere vragen:cool:
    Maar ik zou graag advies willen!! Ik heb er best wat geld voor over en normaal draag ik cup C, misschien wel handig om te weten.
    Ik lees veel dat beugelBH's niet goed zijn, maar welk soort BH geeft dan wel goede steun? Normaal heb ik altijd beugelbh's vanwege de goede ondersteuning (ik weet dat dit verschilt per vrouw/wensen)

Super bedankt alvast :)

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik heb van tevoren geen BH gekocht omdat ik niet wist welke maat ze zouden worden. Ik heb geen last gehad van stuwing in de eerste week en mijn borsten zijn tot nu toe dezelfde maat gebleven.. Dus ik had rustig een BH kunnen kopen.

De kraamweek heb ik BH-loos rondgelopen/gezeten, aangezien mijn ventje niet zo goed groeide en ik bijna de hele week alleen bezig was met voeden en kolven. Uiteindelijk heb ik een voedings-BH bij Prenatal gekocht en die bevalt best goed. Na een tijdje ben ik gewoon weer m'n eigen BH's gaan gebruiken: bandje iets losser en ik floep m'n borst eruit als ik ga voeden. Nu zijn dit vrij soepele (licht padded) BH's met een beugel.

Ik heb gewoon een beugel in m'n BH, heb nog nooit gehoord dat dat niet goed zou zijn.

3. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Volgens de kraamverzorgster kan een beugel de melkkliertjes afknellen met alle gevolgen van dien.

4. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had 1 voedingsbh gekocht van te voren, zonde van m'n geld! Ook al was ie niet duur. Ik ben van een D naar een E tijdens m'n zwangerschap naar een G! na m'n zwangerschap. De kraamweek heb ik met voedingstops gelopen van de h&m, erg comfortabel. Daarna bij de prenatalwinkel van noppies voedingsbhs gekocht (veel gepast tot we eindelijk de juiste maat hadden).
    Ik heb voorgevormde met beugel. Nergens last van, ik voel me er erg fijn bij en het gevoel dat de boel voldoende ondersteunt wordt! Enige nadeel dat ze voorgevormd zijn is dat je de cup lastig weg stopt tijdens het voeden.

5. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Heb laatst nog gelezen dat dat een fabel is... Je moet gewoon zorgen dat hij goed passend is. Ik heb echt een beugel nodig hoor haha.

Ik heb voor de zwangerschap een voedingsbh gekocht en die bleek na de bevalling echt veel te klein... Bij mij groeiden mn borsten dus nog flink.

Ik heb er 3 van Noppies, zitten heerlijk!

6. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik heb 3 voedingsbh's van Noppies die ik tijdens mijn zwangerschap gekocht heb. Deze zijn padded met beugel. Ik draag deze op werkdagen of als ik iets heb, omdat ik merk dat rond voedingstijd mijn tepels hard worden.

Voor mijn vrije tijd heb ik beugelloze bh's van H&M, ook fijn!

Binnenkort moet ik weer nieuwe bh's gaan aanschaffen (bh's zou je eigenlijk elke 6 mnd moeten vervangen) en dan ga ik ook weer voor Noppies :)

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb van noppies tijdens mijn zwangerschap aangeschaft. Maatje groter dan normaal, past perfect :)

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik had er een vooraf gekocht en die past gelukkig nog. Het had zomaar zo kunnen zijn dat dat helemaal veranderd was.
    Een meegroei-bh ondersteunt vaak heel slecht, maar misschien dat het met cup c nog wel meevalt (ik heb ietsjes meer). IN dat geval is dat misschien een optie.

Tijdens de zwangerschap vond ik beugels echt niet prettig, maar ik heb nu echt gewoon weer beugelbh's hoor. Met zo'n beugelloos ding krijg je een soort doorlopende borst. Staat niet mooi, zit niet lekker. Voor mij gewoon geen fijne optie. En t valt reuze mee met dat dichtdrukken van die melkklieren hoor; je moet alleen wel echt een goede kopen, die goed past!

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.392
    113
    Vrouw
    Broek
    Persoonlijk vind ik de voorgevormde van noppies niet echt fijn. Maar idd voor naar mijn werk enzo heb ik deze ook, thuis lekker gewone niet voorgevormde, zonder beugel, van prenatal, geen merk. Vele malen comfortabeler. Schrok wel van noppies moest ik maat E hebben. Voor en tijdens zwangerschap had ik C, nu een D.

10. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Ik heb de eclipse van hotmilk. Deze is beugelloos maar ondersteunt wel net als een bh met beugel. Ik heb hem gekocht na de kraamtijd toen ik zeker wist dat ik ging voeden op andere plaatsen dan thuis, bij een hippe babyzaak. De bh is fijn en mooi maar doordat we spruw hadden heb ik hem vaak moeten wassen waardoor de pasvorm minder mooi geworden is helaas.
    Thuis draag ik van die bhtopjes, ook snachts. Ze zijn trouwens nu weer bij de lidl te koop voor weinig. Ik vond dat veel fijner zitten in het begin vanwege de stuwing enzo. Ook handig om in te slapen als je zoogkompressen gebruikt. Deze zou ik nu al aanschaffen, ze rekken toch wel mee.
    Succes ermee!!

11. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik heb aan het eind van de kraamweek via de kraamverzorgende 2 mammae bh's gekocht. Ze had een aantal maten bij zich zodat ik kon passen. Ze zijn met beugel. Ik vind ze prettig zitten en handig werken én mooi...

12. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik vond die van Anni Rolfi, van de Kruidvat het fijnst. Zonder beugel maar geven genoeg steun en ze waren goedkoop. Alleen niet zo charmant.
    Voorgevormd vond ik zo onhandig, met die harde flappen die maar niet aan de kant willen.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb ze met beugel van Anita. Niet sexy en schattig maar het zit super geeft mooie vorm en steun.

14. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Ik heb er een van prenatal zonder beugel, die vind ik niet zo goed zitten maar mssn ook niet helemaal de juiste maat gekocht.
    Erna van de hema zonder beugel die zit goed en niet duur.
    En heb nu een nieuwe gehaald van noppies voorgevormd voor als ik straks buiten de deur ben en betere vorm wil hebben (heb toch het idee dat z beugel en niet voorgevormd minder mooi zitten en de borstcompressen ziet zitten). Noppies zit perfect alleen nog niet uitgeprobeerd met voeden dus weer niet of de harde flappen in de weg zitten. Succes.

15. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik durfde het nu eel aan al 1 bh te halen, mijn ouden werden echt te klein en dan maar beter meteen gokken op een voedingsbh.
    Ik heb nu een beugelloze voorgevormde van prenatal, het is even wennen zonder beugels maar zit eigenlijk best goed.
    Moest wel flink groter maar dat is ook echt wel nodig.
    Ik zou met deze niet kunnen slapen vanwege de plastic sluiting bij de cup dus daarvoor zou ik sowieso nog wel een andere voor moeten hebben.
    Zoogcompressen zie je bij deze in elk geval niet zitten.

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je last hebt van die voorvervormde cups bij het voeden kun je proberen ze mooi recht om te vouwen naar onder toe. Niet aan de kant frommelen dus. Daarmee maak je gelijk een soort bakje voor je borst waardoor deze minder hangt en wat omhoog komt. Dat is vaak ook wat handiger bij het drinken, vind ik.

17. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Super bedankt dames!!
    Ik heb wel 2 stevige tops zonder beugel, die misschien eerst maar gebruiken. En dan kijken voor een goede maat want ik begrijp dat dit nogal kan veranderen en bij sommigen dus niet. Een voorgevormde bh past normaal gesproken niet bij mijn borsten, het sluit nooit mooi aan vind ik zelf.
    Over het hele beugel verhaal zijn de meningen nogal verschillend;) misschien maar gewoon uit proberen (overdag dan)

Deel Deze Pagina