bezorgd om vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tiamo, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiamo

Tiamo Nieuw lid

6 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Onze kleine heeft in januari z'n laatste dktp vac. gehad. In 't kort, hierop heeft hij, zijn lichaam, gevoelig op gereageerd, een aantal dagen lang convulsies zonder koorts kreeg hij. Ook z'n ontwikkeling ging terug naar af. Na huisartspost, huisarts, en 2x ziekenhuis bezoek kon de Neuroloog uitsluiten dat het epilepsie was, en toch een slechte reactie van zijn lichaam op de prik. (gemeld bij lareb en consultatie bureau).

Nu is het bijna zover dat onze kleine de BMR men.c prik moet. Nu heb ik een heel naar onderbuik gevoel, waarschijnlijk vanwege de vorige prik. Weet niet goed wat te doen. Na veel inlezen, ben ik er nog niet uit. Ik wil wel heel graag dat m'n kleintje beschermt is tegen ziekten. Ik weet dat niemand me kan vertellen wat te doen, ik wil geen discussies tussen wel of niet vaccineren oprakelen hier.

Wat ik graag zou willen is informatie, wie heeft dit ook meegemaakt (slechte reactie op laatste dktp prik en wat gebeurde er bij de vervolgprikken), wat zijn de mogelijkheden m.b.t. de prik uitstellen of loskoppelen van men.c.

Ik hoop dat iemand me wat handvaten kan geven om een juiste beslissing te maken.

Lieve groetjes van een bezorgde moeder.

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ga je even een pb sturen met wat tips die je zou kunnen overwegen.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik vind het heel erg belangrijk dat jonge kinderen goed worden ingeënt, onder andere zodat hierdoor kinderen die, net als jullie zoontje, heftig reageren op prikjes toch weinig kans lopen om ziek te worden als ze niet ingeënt zijn.
    Oftwel.. als niemand (huisarts, cb arts) jullie kan garanderen dat deze heftige reacties wel of niet van de inenting komen, zou ik mijn kind niet meer laten inenten.

4. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hoi.
    2 van mijn kindjes hebben letterlijk de dood in ogen gezien telkens na de vaccinaties.
    Begon met hoge koorts en vond ze slap koud en levenloos in hun bedje terug.
    Was steeds net op tijd In het ziekenhuis.

Na de bmr had ik bijna me meisje niet meer :(
    Ze zijn buiten een kwartier bezig geweest met het bijbrengen.
    De trauma helikopter werd ook opgeroepen.
    Toen ze op het punt van vertrek stonden kwam ze bij.

Daarna zijn er onderzoeken gedaan en mijn Kids kunnen dus de gif van de vaccinaties niet aan en ook niet afbreken.

Het RIVM mag mijn Kids niet meer Inenten.
    Zelf hebben ze gezegd dat ze niet verantwoordelijk willen zijn dat mijn kindjes overlijden Door de prikjes.

Hier worden ze Dmv profylaxe geënt dus niet meer via de inentingen.

Dit is dmv korreltjes.
    Kijk eens op Facebook groep vaccin free en stel je vraag of zet daar je bericht neer.
    Zij kunnen je verder helpen.

Jouw kindje kan dus ook niet tegen de inentingen van de cb.
    Dus kan je het best op een andere manier je kind beschermen tegen de kinderziektes.

Je mag me ook p te sturen hoor.
    Dan voeg ik je toe aan de groep.

5. Tiamo

Tiamo Nieuw lid

6 mei 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor jullie reacties zover, heel fijn dat jullie tijd nemen uit jullie dag om mee te denken, jullie verhaal te delen en informatie geven, waardeer ik enorm.

Lovemykids4, wow, je verhaal raakt me, wat moet dat vreselijk voor jullie zijn geweest.
    Ik doe je graag ook een persoonlijk berichtje sturen nog.. al weet ik niet of dat vandaag me gaat lukken.

Inenten, dat deden wij gewoon..
    Maar als het lichaam van m'n kleine inderdaad niet tegen de entingen kan, wil ik dat eerst goed uitgezocht hebben, voordat ik iets of iets anders onderneem.
    Want dat wat ik toen zag, in januari, (of erger nog misschien) wil ik niet meemaken.

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ondanks het feit dat ik een groot voorstander van vaccineren ben, zou ik het in jouw schoenen echt niet aandurven.
    Heel veel sterkte met het maken van een keuze!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het op z'n minst uitstellen. BMR wordt niet voor de 12 maanden gegeven, omdat tot die tijd het immuunsysteem onvoldoende uitgerijpt is om de prik goed te kunnen verwerken/voldoende antistoffen op te bouwen.
    Jullie zoontje heeft nogal een heftige klap gehad, dus ik zou iig willen dat zijn lijf voldoende tijd heeft gehad om te herstellen en zelf zou ik dan niet gaan prikken voor 2 jaar.
    Wij hebben hier vanwege redelijk heftig ziek worden, (erg hoge koorts na vaccinatie en lang ziek daarvan) de BMR niet gegeven. Met 9 jaar is er een vast moment dat deze nogmaals gegeven wordt en dan gaan wij 'm doen als ze zelf de ziektes nog niet doorlopen hebben.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, ook nog even: wij zijn bij de jongste later begonnen met vaccineren. Dat waren we al wel van plan door de reacties die onze oudste had op de prikken, maar toen bleek ze ook nog eens een hartritmestoornis te hebben, die getriggerd kon worden door de vaccinaties.
    Ondanks dat die ritmestoornis met medicatie nog helemaal niet stabiel was en ze ook nog een last had van een koemelkallergie en een forse verborgen reflux, waarvoor we -mede vanwege de hartritmestoornis en de medicatie die ze daarvoor kreeg- nogal hebben lopen tobben met medicatie, wat de situatie er niet stabieler op maakte, konden we volgens verschillende artsen gewoon gaan vaccineren.
    Ik ga daarin dus echt niet meer af op wat een arts zegt. Onze ervaring is toch dat die zonder nadenken zeggen: gewoon doen. En wij zagen aan onze dochter wel dat dat echt geen goed idee ging zijn.... :( ;)

Deel Deze Pagina