Beginnen met zindelijkheidstraining

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama68, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama68

mama68 Nieuw lid

10 jul 2007
    2
    0
    0
    Hallo allemaal !

Dit onderwerp zal ongetwijfeld al vaak behandeld zijn, maar ik kan vooralsnog geen zoekfunctie meer vinden, dus haal ik dit onderwerp maar opnieuw aan :)

Ik ben benieuwd hoe jullie en wanneer jullie zijn begonnen met de zindelijkheidstraining. Mijn dochtertje (van 2 jaar en 3 maanden) geeft al wel aan wanneer ze een vieze luier heeft, maar nog niet wanneer ze moet plassen b.v. Moet ik nog ff wachten of al beginnen (voorzichtig) met trainen.

Hoe hebben jullie het aangepakt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden !!

Mama68

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Hoi

Onze dochter (20 maanden) zegt ook bah wanneer haar luier vies is of bijna vies is. We zetten haar dan op het potje wanneer ze dus nog niks heeft gedaan.... Of wanneer haar luier nog droog is na haar slaapje. Een periode geeft ze het wel op tijd aan en een periode niet..... We laten het lekker zo en wanneer ze op het potje plast gaan we uit ons dank en als ze er niet op wil vinden we dat oke. voor die tijd stond het potje in de badkamer, ze vond het geweldig om op te zitten. Dus is al gewent op een speelse manier om erop te zitten. Anders moet je even hieronder kijken bij soortgelijke onderwerpen. want ergens stond een keer een hele goede informatieve site genoemt.

3. De zoekfunctie zit in elk forum in de bovenste grijze balk aan de rechterkant ;)

4. randi

randi Niet meer actief

je kan beginnen met een soort van mictietrainig. ze dus op vaste tijdstippen op het potje laten plaatsnemen en als ze dan plast ze héél hard toejuichen en prijzen. plast ze niet der gewoon om doen want moet natuurlijk leuk blijven voor haar. na een tijdje gaat de blaas zich ook aanpassen aan die tijden en gaat ze derzo ook gemakkelijker controle over krijgen. succes

5. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    onze dochter geeft nu zelf aan waneer ze moet plassen en ze doet het op het potje ze is net 2 jaar
    ik probeer thius zoveel mogelijk op het potje alles te laten doen
    met dit weer loopt ze lekker in de pamperbroekje met t schirt
    ze trekt zelf de pamper uit en gaat op het potje plassen
    ik ben super trots op haar!!!

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wij gaan actief beginnen in augustus ( dan zijn we ook drie weken vrij) nu plast ze heel soms op de wc of potje. Maar volgens mij gaat het haar met name om dat ze kan doortrekken, dat vind ze namelijk erg leuk! Maar het zal wel even een klus worden, dat geloof ik meteen.. Ik heb er minder zin dan zij momenteel...

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochtertje wordt over 3 maand 3 jaar
    ze heeft 5 maand geleden een plasje op het potje gedaan mar ze wil er niet meer op ook niet op de wc
    we hebben al van alles geprobeerd maar heb nu zoiets van ik laat haar gewoon gaan

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als je er momenteel genoeg tijd voor hebt zou ik het zeker even proberen, dan weet je zeker of ze eraan toe is. Maar ga niet pushen, dat werkt averechts!

Hier is Joris soms ineens een hele dag droog (hij is 2jr3mnd) dat is al vanaf januari zo. Als hij aangeeft dat hij zonder luier wilt gaat hij netjes op het potje of op de wc (ook dit geeft hij zelf aan). Maar zodra ik vraag of hij op de wc of potje wilt plassen en hij zegt nee dan krijg ik hem er met geen mogelijkheid op en plast hij gewoon onder zich. De grapjas meld dan ook ff waar hij gaat plassen (dus dan maar snel de luier weer aan, want als ik hem dan op de wc zet vertikt hij het!). Belonen werkt hier absoluut niet, geeft hij niks om, dus als hij zin heeft mag hij van mij op de wc/potje plassen, zo niet dan maar de luier om... Heb op dat gebied echt een gek kind!

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Je kunt gewoon kijken hoe ze bijv reageerd als ze geen luier aan krijgt. Daar is het nu natuurlijk ideaal weer voor;)

Zo hebben wij het bij Eva ook gedaan.....ze is pas sinds een maand of 3 nu zindelijk.
    Voor die tijd al een paar keer geprobeerd zonder luier, maar dat werkte niet...ook het belonen via stickers had toen geen invloed. Oke, prima, dan nog maar niet he.
    Afgelopen maart weer gerpobeerd en eigenlijk ging het toen als vanzelf.....oke, wel een ongelukje af en toe, maar we mogen niet klagen. Het poepen heeft wat langer geduurd, dat gaat nu pas sinds een weekje goed. Maar ook daar geen probleem van gemaakt. Niet op de pot willen poepen, nou dan een luier aan he. En ineens kwam ze terug van de w.c met de mededeling dat ze gepoept had.
    snachts gaat eigenlijk ook heel goed en ook daar laten we haar vrij in. Zo slaapt ze zonder problemen een week zonder luier en is ze droog en zo wil ze ineens weer 2 nachten een luier aan.
    Ik merk dat bij Eva dit het beste werkt, haar de dingen aan laten geven en onwijs belonen als het goed gaat!
    Het zindelijk worden leverd hier zo ook totaal geen stress en frustraties op, lukt t oke, lukt t niet ook oke!

En ik ben van mening dat als kindjes met 3 nog niet zindelijk zijn, ze echt niet laat zijn hiermee!!!

10. sophie2

sophie2 Lid

26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Hoi,

Een kind kan je niet zindelijk maken. Die wordt dat inweze vanzelf. Dwingen heeft ook geen zin. Je kan met dit mooie weer lekker zonder luier laten lopen, lekker in de blote billen. Dan zien ze wat er gebeurt. En dat is belangrijk. En idd, een kind dat met 3 nog niet zindelijk is, is echt niet laat. Sophie is bijna 3 en bijna zindelijk. Het gaat allemaal op haar tempo. En niet mijn tempo.

lfs Sonja

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Zo schreef ik gister nog dat we in augustus zouden beginnen en wie schets mijn verbazing vanmiddag? Dominique! "Mama, kom even hier naar toe", riep ze. Eigenlijk verwachte ik niks, ze is al weken steeds op de wc aan het klimmen om vervolgens heel hard te roepen, "ik heb een plasje gedaan!", terwijl er niks lag. Maar..... ja ja... Nu lag er geen plasje, dat klopt, maar ze had wel gepoept! In de wc! Ineens, geweldig! Een kleine feestje, dat begrijpen jullie wel. Dus zo kan het ook ;)

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier een meisje, dat best een tijdje zonder luier kan, maar als ze moet plassen, niet op het potje of wc durft te plassen. Dan maar gauw de luier aan.

Deel Deze Pagina