Zijn er hier mensen met kindjes (dochter is bijna 4) die doorverwezen zijn voor buikpijn. Onze dochter heeft sinds eind nov elke dag wel een keer buikpijn. Daarnaast ook moe, huilerig, niet haar zelf. 3 weken aan laxeermiddel gezeten maar hielp niks. Nu doorverwezen naar kinderarts (krijgt buikfoto, urine en ontlasting inleveren en pijndagboek bijhouden) Zijn er mensen waarvan de kindjes dit ook hebben gehad. En is er uiteindelijk ook iets uitgekomen of niet? Alvast bedankt.
Op zich wel ervaring met dat een kindje zegt buikpijn te hebben, namelijk Eva toen ze een oorontsteking had. Ze was toen 3 jaar. Het schijnt dat kinderen vaak bij pijn zeggen dat ze buikpijn hebben, ook al zit de pijn ergens anders. Ik zou haar dus even helemaal na laten kijken, misschien zit de pijn wel ergens anders?
Mmmm zo had ik het nog niet bekeken....dus bedankt voor de reactie. Oren zullen het niet zijn, heeft Buisjes ivm oorontsteking, heeft dan andere symptomen. Moeten volgende week naar Kno, voor controle. Is dan helemaal uitgesloten. Puzzelen hoor......
Klinkt bekend, onze dochter zegt het ook al een maand of twee en is ook bijna 4. Ze is ook best veel moe, maar wil dan niet slapen. Ik dacht eigenlijk dat het een beetje de spanning voor het naar school gaan is, omdat we een paar weken voor haar klachten op de scholen zijn gaan kijken en het er regelmatig over hebben.
Mijn meisje klaagt er ook vaker over dan normaal, maar het is ook zo weer over bij haar....Moet wel zeggen dat ze veel drinkt en niet zoveel eet. Denk dat ze wat meer moet eten...Haar ontlasting is ook goed, dus daar kan het niet aan liggen. Ik hou het wel in de peiling. Het is wel sinds ze na de basisschool is gegaan, misschien dat het daar mee te maken heeft... Succes iniedergeval!
Wij gaan binnenkort ook naar de kinderarts met onze dochter niet zo zeer voor buikpijn (daar klaagt ze ook veel over en ontlasting is erg wisselend soms vet soms dun soms hard)maar voor moeheid, extreme gedragswisselingen, heftige driftbuien en de ha wil ook kijken of het niet iets medisch is dus overleg gehad met de ka en die wilde haar graag eens zien
snoopy: wie weet heb je toch gelijk. vandaag controle afspraak bij kno gehad, een buisje zit niet meer goed. dus wie weet is dit toch de oorzaak (of mede oorzaak). Krijgt in maart nieuwe. volgende week afwachten wat kinderarts nog zegt......
Ik loop al meer dan een jaar met mijn dochter bij een kinderarts vanwege buikpijn. Hier komt en gaat het met vlagen.. soms is het dagelijks en gaat ze kruipend over de grond en soms ook weken niet. Ze heeft maanden forlax gebruikt maar dat bleek het ook niet te zijn. Nou ben ik sowieso al wat oplettender als het om buikpijn gaat omdat mijn zoon coeliakie heeft en mijn dochter kans heet dit ook te ontwikkelen. Vaak is het zo dat het niet ontdekt kan worden waar de pijn vandaan komt. Het hoeft ook niet altijd fysiek te zijn.(mijn dochter is ook door een psych onderzocht) succes!
Mijn moeder zegt ook dat kindjes andere pijn als buikpijn kunnen aangeven. Bij mijn dochter herken ik dat niet zo. Als ze buikpijn heeft, dan lijkt het ook wel echt uit haar buik te komen. Ze heeft ook wel eens op andere plaatsen pijn. Soms betekent het dat ze moet spugen (in vliegtuig heeft ze dat een paar keer gehad). Verder heeft mijn zusje veel buikpijn gehad van jongs af aan. Prikkelbare darm. Met opgeblazen buik, wisselende ontlasting. Maar daar is ze nooit voor naar de KA geweest, zover ik weet.
Thirza heeft een tijd forse diarree gehad met buikkrampen, (maar die waren niet te missen als buikpijn: ze stond dan te spelen en kromp dan van het ene op het andere moment in elkaar). Bleek na ontlastingkweek een darmparasiet te zijn en was na een kuur weer over. Nog 1 keer terug geweest en daarna niet meer. Ik vind het wel vreemd dat de huisarts niet vast even een ontlastingkweek heeft gedaan. Nou gaat de kinderarts dat dus straks doen en moet je daar dan eerst ook weer op gaan zitten wachten voor je iets weet en verder kunt? Waarom dan niet gelijk die kweek en bloedprikken even, dan zijn de uitslagen binnen als je de eerste keer bij de kinderarts komt... (of is het misschien niet eens meer nodig, de afspraak bij de kinderarts).
Gelukkig is dit niet het geval, voor de afspraak met de kinderarts móet ik ontlasting en urine inleveren. En een foto van haar buik laten maken. Dus als het goed is weten we na de eerste afspraak direct meer:....... of er móet niks gevonden worden (weet je natuurlijk ook meer) of verder onderzoek nodig zijn.
Bij kinderarts geweest. Alle uitslagen waren prima. Nu eerst forlax proberen aangezien het andere laxeermiddel niks voor haar deed. Voor de zekerheid wordt er ook naar haar groeicurve gekeken. Aangezien ze precies op de +2 lijn zit en wij beiden niet groot zijn. Daarnaast controle bij Kno arts gehad en ook een Buisjes zit niet meer Goed. Dus mogelijk geeft ze hierdoor ook pijn aan. Dus nu eigenlijk 2 sporen beleid. Nieuw buisje en forlax.
Gelukkig dat ze op het eerste oog niks naars hebben gevonden! Door oorpijn kunnen ze idd ook buikpijn aangeven, eigenlijk kunnen kinderen buikpijn aangeven door alles waardoor ze niet lekker in hun vel zitten, zowel lichamelijk als psychisch. Julie (wordt in juli 4 jaar) klaagt vanaf dat ze 2 is op en af over buikpijn. Wij hebben bij haar gemerkt dat het gewoon een "gevoelige plek" is bij haar. Zogauw ze ziek wordt, oorpijn heeft, iets spannend vindt, krijgt ze hop buikpijn. Soms moet ze overgeven, dat vindt ze iets heel angstigs waardoor ze er alleen nog maar meer op gefocusd raakt. Het is een heel gevoelig meisje. We proberen haar klachten niet te ontkenne, maar er ook geen "nadruk op te leggen", dan gaat het het snelste over bij haar. Ze krijgt ook veel mee van haar kleine zusje, die wel heel veel buikpijn heeft en voedingssonde; dat gaat ze ook op zichzelf projecteren. Succes ermee!