Beginnen met zindelijkheidtraining

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sammie1, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ha allemaal,

Mijn dochter van bijna 1,5 poept de laatste maanden 'zichtbaar'.
    Plassen kan ik nog niet zien, maar als ze poept lijkt ze zich er echt van bewust. Ik dacht misschien een mooi moment om te kijken of ze poepzindelijk wil worden?

Hoe pak je zoiets aan? Als ze moet direct op het potje zetten? En dan met kleren en luier aan of direct uitkleden en dan op het potje?
    En is het dan slim om daarbij ook vaste momenten in te lassen 2 of 3 x per dag?

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Bij ons op het cb is het advies als volgt:
    5x per dag op het potje zetten, steeds op vaste tijden. Houd dit een week vol, als je kindje tussendoor droog gaat blijven is je kindje er klaar voor en krijgt ze controle over haar blaas. Zo niet, wacht dan een paar weken en probeer hetzelfde ritueel.

Bij ons begint het nu te werken. Wij belonen haar door super blij te doen als ze geplast heeft en dan mag ze een sticker plakken op zo'n zelf gemaakt schema :)

Succes

3. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik zou als ze geeten heeft op het potje zetten en als ze iets gedaan heeft belonen met iets lekkers
    en of soms gewoon even laten zitten op de potje wil soms ook nog wel eens helpen

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou eerst kijken of ze het potje/toilet wel leuk vindt. Sommige kinderen vinden dat heel eng. Ze heeft hier een poos met kleding aan op de toilet/potje gezeten.
    Af en toe in haar blootje op het potje. En soms deed ze iets meestal niet.

in feb een week lang een uur voor t slapen gaan geen pamper om gedaan en zowaar deed ze alles in het potje. Op een zondag pamper uit gelaten weer alles op het potje.
    Nu draagt ze al een ruime maand geen luier overdag. Ze heeft soms nog wel een ongelukje maar ach :)

5. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wow wat knap allemaal!!
    Ik ben ook net begonnen met mijn zoontje (17 maanden bijna), omdat hij telkens leek te zeggen van: hallo kijk ik poep. Haha
    Dus als ik dat zag (nu 3x) zette ik hem op het potje en deed hij erggggg zijn best er nog meer uit te krijgen zeg maar. Maar ik durf eigenlijk nog niet zo goed zonder luier, want hij wil altijd alles aanraken en zit nooit stil en dus vraag ik me af, is hij er al wel aan toe?

Ik lees dus even mee.

Valt me op dat we allemaal wel vroeg beginnen of is deze leeftijd een beetje normaal om daar mee te starten?

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vind ook dat er vroeg wordt begonnen 2 jaar vind ik vroeg genoeg.

Maar als je kind er aan toe is moet je er wel mee aan de slag vind ik.

Mijn dochter gaf het deels zelf aan door dr zelf helemaal uit te kleden en te plassen op het potje en poepen. En op een zondag ochtend deed ze het weer en toen dacht ik dan doen we je gewoob in de blote billen. Met succes dus.
    thuis ging ze wel zelf elke dag op kdv moest ze gestuurd worden. Nu thuis ook weer. Maar ze houdt het wel uren op als ik dr niet stuur. Alleen in de ochtend gaat ze zelf. Pamper uit en zitten.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze moet zich bewust zijn van het feit dat ze moet GAAN poepen...

Ik heb het boekje Gina Ford: Zindelijkheid in één week gebruikt en dat ging prima.

18 maanden is echt de minimum leeftijd om zindelijk te worden. Persoonlijk zou ik nog een paar maandjes wachten en het dan in een weekje fixen ipv maanden bezig te zijn.

Hier zoon 23 maanden zindelijk en dochter met 24 maanden zindelijk.

8. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Precies waar ik mee zit eigenlijk. Mijn dochter is zich ervan bewust dat ze poept. Op het moment dat ze poept zegt ze 'poepie doen'. Niet handig dus eigenlijk. Hoe krijgen ze dan door dat ze moet GAAN poepen? ;) Ze is 20 maanden overigens.

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Oke bedankt voor de reacties :)

Ik denk nog ffverder over hoe en wat. Heb igg een potje en een verkleiner inhuis dus we kunnen wel beginnen als we zin hebben.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier heb kk haar cold turkey haar luier af gedaan. Het was vaak dweilen en veel natte broeken maar binnen 1 week was ze zindelijk met 22 maanden. Ze vond wel het potje erg intressant en ze bad aan dat ze plas of poep gedaan had.

11. Zetha79

Zetha79 Lid

4 sep 2012
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je gewoon beginnen met kennismaken met een potje als je het idee hebt dat je kindje daar klaar voor is. Leeftijd doet er mijn inziens niet zoveel toe.

Ons zoontje heeft al een tijdje interesse in de wc en wat wij op de wc doen. We hebben in de badkamer gewoon eerst een potje neergezet en daar ging hij spontaan wel eens op zitten. Sinds vorige week gaan we direct na het eten erop en gaan we daar boekje lezen. Werkt prima, elke keer een plasje en wat een feest als hij ziet dat er wat in zit! We doen dit nog een paar dagen en dan gaan we ook het ook na ontbijt doen en zo opbouwen na elk eetmoment. Schijnt dat dat moment de meeste kans op een plasje geeft.

We merken ook duidelijk dat hij moet poepen, maar ik denk dat het slim is eerst de plasjes op het potje goed te doen. Ik hoor van anderen dat kindjes poepen op het potje inderdaad eng kunnen vinden en dan helemaal niet meer willen.

Deel Deze Pagina