Ik heb het even opgezocht, en de naam Dominiek komt in Nederland niet voor bij geboortes in 2013... Op deze site kun je jongen of meisjesnaam invoeren en komt Dominique veel meer voor... SVB - Kinderbijslag - Kindernamen top 20 Ik zou zeker voor Dominique kiezen!
Eigenlijk heb je je keuze al gemaakt toch? Iedereen kiest voor schrijfwijze Dominique en jij geeft aan waarschijnlijk toch dominiek te doen. Prima natuurlijk als jullie dat mooier vinden, maar die keus heb je zelf al gemaakt zonder het forum volgens mij
We hebben de keuze inderdaad eigenlijk al gemaakt maar die is nog duidelijker geworden n.a.v. jullie reacties. Het ging me ook niet om de keuze maken, maar om hoe anderen er tegenaan kijken. Het wordt toch Dominiek
Dominique is gebruikelijker, chiquer, mooier, vrouwelijker. Edit: je bent er al uit dus. Verwar origineler niet met beter of mooier.
Het is niet origineler, juist simpeler. Dat vinden wij leuk. Alleen omdat jij het niet mooi vind wil niet zeggen dat ik meteen dingen verwar
In dit geval is Dominique in mijn ogen simpeler, omdat die naam véél gebruikelijker is. Vrijwel iedereen die de naam hoort, zal hem zo schrijven. Wat in mijn ogen de eenvoudigere spelling uiteindelijk niet simpeler maakt. Maar als jullie Dominiek mooier vinden, dan moet je vanzelfsprekend voor die schrijfwijze gaan!