Hallo meiden, Na een eerste bevalling van 42 uur, ben ik op 13-11 bevallen van ons tweede kindje, een prachtig meisje, genaamt Sophie, in 7 uur tijd ! 's Nachts om 1.00 kreeg ik krampen in mijn darmen. Deze kramp trok weg en kwam 10 minuten later weer terug. Weer 6 minuten later kreeg ik duidelijk buikweeën. Even afgewacht en ze bleven elke 6 minuten komen. Gewacht tot 3.00 en de VK gebeld. Zij vertlede ons dat het een goed begin was en dat we moesten bellen wanneer de weeen sneller kwamen. Na 45 minuten kwamen de weeen na 3,4 of 5 minuten en toen hebben we haar gebeld. Ze kwam. Om 16.45 had ik 2 tot 3 cm ontsluiting. Ik verloor vruchtwater, maar ze voelde de vliezen wel nog zitten, vermoedelijk waren ze hoger inj mijn buik gescheurd. Ik had rugweeen, maar ze waren goed op te vangen. De VK masseerde mijn rug en ik kneep de hand van mijn man en het been van de VK haast fijn ... Om 17.45 had ik al 5 tot 6 cm ontsluiting en toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar moest ik op mijn zij liggen. Zo moest ik voorzichtig meepersen. Ik vond dit erg heftig. Bij de eerste had ik een ruggeprik en daardoor dit gedeelte van de bevalling als een stuk minder pijnlijk ervaren. Gelukkig mocht ik na een tijdje op mijn rug gaan liggen en echt persen. De persweeen ware heftig, ik kon haast niet "loslaten". Mijn VK zei dat ik bij de volgende wee goed naar haar moest luisteren (de navelstreng zat om het nekje) en het ging goed, ze maakte het nekje los en ik mocht verder persen. Na 14 minuten persen werd, om 7.54, ons prachtige meisje Sophie geboren ! Wat een rijkdom, een jongen en een meid ! Dan heb je echt geen wensen meer ! Om 10.30 waren we lekker thuis, waar ons zoontje al met opa en oma op ons stond te wachten. Geweldig ! Dus ... een eerste lange bevalling zegt niets over hoe de tweede keer zal verlopen ! Groetjes, Nikki F
Leuk om je hele verhaal hier te lezen Nikki! Super bevalling!! Zoals mijn gyn zei; don't worry, the second one will just drop out Geniet ze!!
Mooi verhaal! En wat een opluchting dat het dan toch geen 42 uur was, tenminste dat lijkt mij! Nou meis geniet van je prachtige meisje!
Fijn dat je bevalling zo goed verlopen is en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je dochtertje. Wat nou ongeluksdag, vrijdag de 13e!
Hoi NikkiF, Gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Wat super een jongen en een meisje! Mooi bevallingsverhaal hoor, en een stuk korter dan de eerste keer! Kus Senna
Gefeliciteerd met jullie meid! Klinkt als een prachtige bevalling! En het geeft mij ook hoop dat mijn 2 bevalling niet zo lang zal duren als de eerste.
Nogmaals gefeliciteerd meis. Maarre reken ik dan verkeerd of heb jij er de verkeerde tijden bijgezet??