Hoi meiden, Ik zit met het volgende, onze zoon heeft vanaf zn geboorte al allergieen, en veel eczeem.... nu is hij vier jaar en is heel erg allergies voor pinda,ei,noot daar heeft hij ook een epipen voor verder is hij ook erg allergies voor honden en katten en heeft hij hooikoorts. Nu zijn we vorige week maandag bij de kindarts geweest en die heeft een piep over zn longen gehoort, hij heeft hier pufjes voor gekregen en ze had het over beginnend astma? Ik moest vandaag weer laten luisteren nog steeds die piep dus andere medicatie gekregen...en weer het woord beginnend astma... Nu zit astma heel erg in de fam, en weet ik dat je dan heel erg benauwd hebt. Ik heb niet echt het idee dat onze zoon het zo benauwd heeft, hij is wel wat vaker pips en is altijd verkouden ook vaak bloedneuzen enzo door zn allergie... Wie heeft een kindje met astma en hoe is dit begonnen? Wie kan me hier meer over vertellen? groetjes willow
Hoi, wat vervelend dat je zoontje zo'n aanleg voor allergien heeft! Mijn zoontje heeft vanaf baby af aan al last gehad van astmatische bronchitis. Met 3 maanden had hij zijn eerste puffer al en nu, ruim 8 jaar later,puffen we nog elke dag minimaal 2 keer met hem. Hij heeft duidelijk ook hooikoorts en is allergisch voor katten, honden, konijnen en paarden (en onbetwijfeld ook nog andere harige huisdieren). Inmiddels herkennen we redelijk snel de signalen van een aankomende aanval en verhogen we gelijk de dosis van de puffers. Maar dan nog kan dat niet voorkomen dat hij soms verneveld moet worden in het ziekenhuis of een prednison kuur moet nemen. Ik let altijd op zijn ademhaling, is dit oppervlakkig en snel? Of hij veel hoest. Als hij benauwd wordt bewegen zijn neusvleugels bij het ademen. Trekt zijn buik in tijdens het ademhalen? Mijn man is ook astmatisch, dus die herkent ook snel de symptomen. Hoewel ik me hier soms wel heel erg druk om maak, lijkt mijn zoontje zich er niets van aan te trekken. Hij gaat gewoon verder en doet z'n ding. Puffen is voor hem net zo gewoon als tanden poetsen. Hij weet dat hij soms met de gym even wat rustiger aan moet doen en geeft dit dan ook aan bij de juf. Hoe dan ook, het vormt momenteel gelukkig geen echt probleem in zijn dagelijkse leven.