hoi dames, 2 weken geleden kreeg ik last van mijn amandelen, niets aan de hand heb ik wel vaker. Een paar dagen later was het net of er iets in mijn keel zat dat achterin tegen mijn tong aan drukte, zo voelde dat. Erg irritand en soms zelfs tot kokhalzen toe. Ik ben bij de ha geweest en deze zei, ja ik zie dat het dik is.. ja vervelend kan er verder niets aan doen. Oke.. Sinds een dag of 5/6 is dat weer over.. Sinds een dag of 5/6 's ochtends een zere keel, en vanochtend was dit nog erger. Toen ik dus naar buiten ging, de bus halen.. kreeg ik steeds meer last van mijn longen. Ik voel ze constant als ik adem. Verder steeds meer hoesten (2a3 dagen nu) en vandaag begond die hoest flink pijn te doen. Ook vandaag begon ik slijm op te hoesten (geel/groen) sorry... Als ik buiten loop doet het ademen nog meer pijn. Ik ben super moe, futloos.. koude rillingen en ik heb lichte koorts (38.3, normaal 36.6)... ik zie behoorlijk bleek en mijn huid is op veel plaatsen blauw, zelfs nu binnen bij de warme kachel. Vanochtend om 07:15 een boterham gegeten. Nu eet ik er weer een, ik heb totaal geen eetlust.. Als ik de trappen op loop (ik woon 3 hoog) dan heb ik daar veel meer moeite mee dan normaal. En net kreeg ik er hoofdpijn van.. Een drukkend gevoel. dat is nu weer weg. Mijn zus zei direct dat ik de ha moest bellen, wie weet heb ik een longontsteking. Ik heb op internet gekeken naar de meest voorkomende klachten en ik heb er wel een aantal. Ik heb trouwens het idee dat het vooral in mijn linker long zit. Mensen die hier toevallig ervaring mee hebben? Heb al een afspraak bij de dokter, maar ik vind het vervelend om voor niets langs te gaan. Liefs.
Ga nou gewoon naar je huisarts ipv hier aan een stel leken online advies te vragen! Je dok kan tenminste even luisteren of je longen schoon zijn, dat kunnen wij hier niet. En zo creeer je ook nog eens een hoop (enge) verhalen van ´ik denk dat het dit is of ik denk dat het dat is´.... niemand kan je helpen hier behalve je eigen huisarts! Gauw bellen, ik hoop dat je vandaag nog terecht kunt!
Zeker even laten checken, ik heb de laatste 3 maanden 2x longontsteking gehad en voelde me heel slecht. Erg hoge koorts over de 40 en ook in korte tijd. Luisteren bij de dokter kwam niks naar voren. Ik werd alleen steeds zieker en zieker. Kwam op een foto pas naar voren. De nasleep duurde erg lang vond ik. Dus niet wachten maar bellen voor een afspraak. Ik hoestte ook groen/geel slijm op. Beterschap
Ik zou gewoon de huisarts afwachten... je bent niet de enige met griep nu. Half NL ligt plat! Scheterbap!
Bedankt voor jullie reacties. Ja ik wacht de ha even af, ben al onderweg. Als ik buiten loop adem ik gewoon liever niet, zo'n pijn doet 't. Ik voel me zo dom als ik langs kom met een griepje.. Maarja, jammer dan. Liefs.
Hihi nee.. Helemaal vergeten Idd geen longontsteking, wel erg ziek en ik moet t rustig aan doen. Net mijn koorts gemeten en die is 39 graden.. krijg t idee dat ik een beetje uitdroog maar drinken gaat er moeilijk in. Bedankt voor jullie reacties nog.
Hou het wel in de gaten want een longontsteking komt niet altijd naar voren met alleen luisteren! er zijn natuurlijk veel mensen ziek maar als je echt twijfelt of het word erger dan zou ik opnieuw een afspraak maken.