Zelf parket schuren en verven

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoiled, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Wij verhuizen binnenkort naar ons nieuw huisje. We hebben van de vorige bewoner het parket overgenomen (wilde er 800 euro voor hebben, hebben hem uiteindelijk voor 400 euro overgenomen).

Nu is de kleur van het parket eiken. Ikzelf vind grijs eiken veel mooier.

Ik ben nu informatie aan het inwinnen om de vloer zelf te schuren, verven en te lakken. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik lees verschillende reacties van mensen die het een helse klus vonden en anderen die zo klaar waren.

Heeft iemand hier het zelf gedaan? Is het te doen? Als iemand do's en don't heeft; heel graag!

2. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Wij hebben een poging gedaan, houten vloer.. Moest helemaal kaal geschuurd worden en nieuwe kleur erop.

Niet te doen!!! Schuurmachine van de bouwmaterialen was klote, dachten dat er genoeg af was, kleur erop, zag er niet uit. Overal zaten nog diepe lak deeltjes.

We hebben het uiteindelijk laten doen.
    Ben daar heel blij mee, want als he vloer mislukt valt t iedereen op.
    En het is ook beter voor je relatie haha!!

Succes! ( mijn verhaal wilde je liever niet horen misschien haha!)

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Haha idd Muntje. Pfff...zit zo in dubio.

Momenteel hebben we t geld niet om het te laten doen. Straks wel weer, maar dan zitten de meubels er in en zie op om alles te verwijderen.

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Het is een helse klus. Ik heb het destijds bij mijn ouders gedaan en dat was nog geen eens lakken maar olieen na het schuren.
    Heb nu zelf ook een parketvloer maar deze laten reinigen en laten olieen (gewoon blanke olie) door een houten vloerenboer.

5. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lees even mee voor adressen en tips...

6. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    wij hebben het toen zwart laten doen. scheelt een hoop.

spullen hadden we al besteld, toen het niet lukte kwam die man even kijken, die zei : wil je perse een rekening? nou nee hoor :D

600 euro geloof ik.. excl spullen, die waren 350 euro..

Deel Deze Pagina