Rare gewoontes kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Oké mijn zoon heeft dus een rare ''tic''.
    Hij eet echt van AL zijn speelgoed, de stickers af.
    Er is letterlijk geen 1 stukje papier meer te vinden, hij eet het gewoon in zijn totaal op.
    Waarschijnlijk is de combinatie, moeite doen en iets kapot bijten gewoon heel leuk ofzo :D.

Nou hoop ik alleen dat die speelgoed stickers niet giftig zijn eigenlijk ;).

Wie zijn kind heeft ook van die 'rare' dingen.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.513
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter van 7 jaar houdt niet van kleding met knoopjes.Dit heeft ze al vanaf dat ze heel klein is.Nu kan ik haar soms overhalen om iets te dragen met knoopjes maar dit gaat met veel weerzin.

De oudste van nu 9 jaar heeft sindskort de irritante gewoonte om zijn vingers te kraken,ik wordt er gek van.

De jongste van bijna 5 mnd heeft nog geen tics haha

3. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Mijn oudste kan niet leven met een blote rug of buik. altijd strak dr hemd in haar onderbroek.
    oh en haar sokken MOETEN recht zitten niet opgerold of afgezakt.

Mijn jongste knuffelt met "de kont" van haar knuffel.
    En waar ik heel wanhopig word af en toe is dat achterstevoren poepen van dr... ze houd gewoon op tot ze niet meer kan. Zielig :(

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Niet echt een rare tik maar mn menneke van nog geen 3 weken zucht om de 5 minuten en dan keischattig, ik zucht onbewust ook vaak dus van wie zou hij het hebben haha

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pff waar zal ik beginnen...
    Ze wil geen maillots en sokken aan en het liefst ook geen broek of wat voor kleren dan ook... Dat is ook gelijk de reden dat ze terwijl ze nog 2 moet worden zichzelf helemaal uit kan kleden....

Ze moet een doekje naast haar bord hebben tijdens het eten om tussendoor haar handen af te vegen anders vertikt ze het om te eten... Zodra er een druppel drinken of eten o haar shirt komt moet het shirt direct uit...

Ze wil geen handschoenen aan...

Ze wil een schort of slap om tijdens het toetje eten...

Alles moet opgeruimd zijn op haar kamer en als er maar 1 dingetje verkeerd of anders ligt kan ze niet slapen, zo ook met het bed ritueel...

Ze heeft me een keer een hele dag gevraagd mam gaat het wel met je...? Blijkbaar had mijn man dat de avond ervoor een keertje aan mij gevraagd...

Ze weet precies wanneer een film of serie eng is en laat dit duidelijk merken...

Ze houdt niet van vingers of tenen waar iets op getekend is daar krijgt nachtmerries van...

Ze is altijd bang dat ze van de commode valt...

Haar nagels moeten kort zodra ze een haakje heeft staat ze naast me mama nageltje knippen en ook tandenpoetsen het liefst 3 x per dag...

Ze wil absoluut geen spijkerbroeken of andere stugge broeken aan dan is ze de hele tijd sjagerijnig... Alleen jogging en pyjamabroeken accepteert ze af en toe ;) ...

Ach zo kan ik nog wel even doorgaan hihi maar het is echt een schatje en ik hou zo van haar zoals ze is :)

6. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Even tussendoor offtopic, maar ik kom er niet uit.. Wat is achterstevoren poepen??

7. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Bij mijn dochter mogen haar sokken absoluut niet opgetrokken worden, ze moeten altijd naar beneden, ook bij haar broek moet dat gebeuren, niet te hoog. En ze pluist haar teentjes uit, dan gaat ze tussen elke teen lopen schoonmaken.

8. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik ben ook al aan het denken...;)

9. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Zat ook al te denken, maar volgens mij bedoelt ze het ophouden van de poep.

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn zoontje wil alleen maar spijkerbroeken aan.. Geen joggingbroek, geen pyjamabroek, in de zomer geen korte broek.. Alleen maar spijkerbroek.. Heeft ie van mijn man denk ik ;)

Verder is hij, nog steeds, bang voor de stofzuiger.. Ik zuig elke dag en elke dag opnieuw al zo'n 2,5 jaar lang begint hij hysterisch te huilen als ik de stofzuiger aan zet.. Boormachines, blender en alles wat herrie maakt heeft hij geen problemen mee.. Maar zodra die stofzuiger aan gaat....

11. jenn88

jenn88 Niet meer actief

ik dacht met haar gezicht naar de muur kan ze ws gelijk doortrekken hihihi

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kan zo gauw niet een bepaald ding bednken kom er vast nog op.

onze jongen eet wel haring met saus ipv uitjes. maar jah veel vinden het al rar dat ie haring eet hihihi.

en bij beide is ht zo dat het moet gaan zoals hun dit willen. in hun kame mag niks anders. zo zieto nz meid (bijna 7) ook echt meteen dat iets verplaatst is.

bedritueel is hier ook bij onze jongen een echte must magn iet van wordne afgeweken dan slaapt ie niet.

onze meid wil echt geen muts sjaal en handschoenen aan naar school.

meer weet ik ff niet. valt dus eigenlijk best mee. of ze zijn er zo ingesleten dat het voor ons normaal is....

13. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Mijn zoontje van anderhalf wil ab-so-luut geen zeepsop in bad.
    Ik gebruik dus wel een soort badlotion voor het schoon worden, maar als het ook maar een beetje schuimt wordt 'ie gewoon kwaad :D
    Zal hij wel van mij hebben want ik hou ook niet van schuimend spul als ik douche...
    Mijn moeder heeft er heel hard om gelachen toen ik het haar laatst vertelde; "gut, de geschiedenis herhaald zich geloof ik?"

(schijnbaar was ik ook een drama met badderen... tótdat ze me in bad deed zonder schuim. Was er ineens niets meer aan de hand :p)

14. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    nu niet meer maar toen mijn dochter in de kleuterschool zat waren altijd alle hoekjes van dr papieren afgebeten. elke tekening, schilderij of nota van school hadden geen hoekjes meer :D ook deed ze dat met toiletpapier...een bolletje maken en dan in de mond en op liggen kauwen, dan vroeg ik elke keer: wat heb je in je mond?? en dan zat er zo een bolletje verweekt toiletpapier in haha gelukkig doet ze het niet meer:D

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn zoontje moet altijd een nat/vochtig doekje in zijn handje als hij gaat slapen. Meestal krijgt hij een billendoekje mee, die zijn zo weer droog. Mijn man wilde dit vroeger ook perse.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

#16 raspberry, 22 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2013
    Thirza zit altijd aan haar navel te prutsen als ze op haar vingers sabbelt, (ze duimt niet). Heeft ze altijd gedaan, prutste dan haar hand bij het beengat van haar rompertje in om er zo bij te kunnen. Te strakke rompers waarbij ze niet bij haar navel kon, wilde ze dus ook pertinent niet aan, (hopelijk kan ik ze Caitlyn straks wel aandoen ;)).

Edit: sinds ze dus gewoon hemd en onderbroek aan heeft, is dat een stuk simpeler geworden... ;)

Grappige is dat ze nu, als ik Caitlyn verschoon waar zij bij is, bij Caitlyn ook even aan de navel wil voelen :D

17. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik weet niet of het echt een tic is ,
    maar mijn dochter die vind het echt verschrikkelijk
    als ze word aangekleed. (Al vanaf baby af aan) zodra ik maar een romper over haar hoofd heen trek begint ze al te huilen en boos te doen!
    Uitkleden daarin tegen vind ze geweldig dan begint ze keihard te lachen...

18. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Mijn dochter stopt echt van alles in haar maillot. Laatst dacht ik wat rammelt daar en toen had ze wat geld gevonden en erin gedaan. Een keer een fotoloijstje, had het eerst niet eens door.

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn dochter wijst met haar middelvinger, zeer charmant.
    En mijn zoon is bang voor poppen/ dingen met grote ogen. Dus sesamstraat, teletubbies, tweenies, thomas de trein etc. Hij is nu 5,5 half en er is maar weinig waar hij naar durft te kijken.

20. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Bij onze dochter moeten de sloffen op een bepaalde manier staan, alle lades moeten goed dicht zijn en haar sokken moeten voor de wasmand oo haar kamer liggen, anders gaat ze niet slapen.

Ook wil ze altijd persé crème op der wangen voor het slapen gaan.

Als ze zelf aan het 'lezen' is, beweegt ze eerst twee keer haar mond (lippen op en ban elkaar), voordat ze geluid maakt.

Te grappig om te lezen allemaal!

Deel Deze Pagina