Op zoek naar een buggy, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1548, 26 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1548

1548 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben op zoek naar een buggy..
    Iemand een tip?

Weinig eisen:
    - Hij moet soepel/ fijn rijden
    - Klein inklapbaar

Voor de andere 2 destijds een quinny zapp extra gehad, maar daar moest je de buggy inzet losmaken van het onderstel. Niet handig en nam ook veel ruimte in beslag.

2. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    De Mutsy Buggy Nexo vind ik een fijn ding! Klein op te klappen en rijd soepel :)

1548 vindt dit leuk.
  3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Nuna pepp vind ik erg fijn en makkelijk te rijden.

1548 vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Heb zeker aankooptips.
    Zoek op bol.com. Bestel er 3-5 waarvan jullie denken: dat kan m weleens worden.
    Wordt gratis thuisbezorgd.
    Ga dan in je woonkamer testrijden, liefst met én zonder kind erin.
    Welke toch tegenvallen kun je weer gratis retourneren.

Zo hadden wij er uiteindelijk twee over. De ene was mooier qua kleurcompositie, maar de ander had een gevoerd rugpand, en dat hebben heel veel buggy's niet.
    Comfort voor ons kind vinden wij belangrijker dan uiterlijk (en het viel best mee, hij was zwart/rood) dus we hebben voor die met gevoerd rugpand gekozen.
    Het is van het degelijke , duitse merk Hauck.

1548 vindt dit leuk.
  5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Slimme tip. Wil je topic niet kapen TS, maar wij zijn ook aan het oriënteren voor een buggy met bovenstaande wensen.

hummeltje5 en 1548 vinden dit leuk.
  6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier mutsy nexo buggy. Top is ie, stevig, wendbaar en klein op te vouwen.

1548 vindt dit leuk.
  7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb na 3 jaar nog altijd geen spijt van de Joie Litetrax 4. Ik vind 'm zelf niet heel klein opvouwbaar maar als anderen die Mutsy en de Nuna Pep wél klein op te vouwen vinden dan is de Litetrax dat ook :D. Ik heb wel een Mutsy kinderwagen maar daar ben ik toch echt minder tevreden over dan de buggy.

Hij is niet zo populair in Nederland maar in Duitsland en de UK kun je wel veel reviews vinden. Echt een toppertje :thumup:.

1548 vindt dit leuk.
  8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wij hebben de Mountain buggy nano. Mooi in te klappen en past dan ook op de bagagedrager van de fiets, handig :)

1548 vindt dit leuk.
  9. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik heb de buggy van Little Dutch, omdat deze niet te zwaar is om ook op de fiets mee te nemen. Prima ding, rijdt soepel, neem hem ook mee op vakantie.

1548 vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mutsy Nexo!
    Hiervoor een chicco liteway gehad en ik ben zo blij met de mutsy.
    Rijd als een zonnetje, makkelijk te besturen met 1 hand en inklappen is appeltje eitje.

11. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij hebben die Joie Mytrax signature Flex, bijna dezelfde als die van @Mythique ! De Mytrax is net iets anders, wat voor ons vooral belangrijk was: hoogte van de duwstang is goed hoog verstelbaar (wij zijn 1.86 & 2m lang). Weet niet hoe klein je m opgevouwen wilt hebben maar hier past ie in de trapkast :D

Wij zijn er iig meeeega tevreden over, zou m niet meer willen missen :thumup:

ons2ewonder vindt dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Koelstra Samba overslaan. Heel zwaar (geen doen op de fiets) en loopt erg onrustig. De grote zonnekap en dat ie goed plat kon waren de voordelen maar eigenlijk gebruiken we 99% de wandelwagen. Maar ik lees even mee, fietsen komt dr weer aan en dl (2jr) gaat pontificaal zitten als ze moe is. Denk dat t hire een paraplu buggy gaat worden op de fiets gezien t gebruik en de duur.

13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Sorry maar wat een slechte tip... Waarom kan je niet gewoon naar een winkel. Daar staan tientallen van die dingen op een rij die je kunt uitproberen. 5 producten bestellen en alles weer retour is gewoon verspilling (die zijn niet meer normaal te verkopen). Ook zeer onnodig en slecht voor het milieu.

Ga gewoon naar de winkel en probeer het uit!

Bubblez en Langmuts vinden dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hebben we uiteraard gedaan vóór we dit deden, maar kwamen tot de conclusie dat daar niks te vinden viel in de categorie 'middenklasse'. Was echt allemaal of flutzooi (van die simpele buggy's waar mensen met een krantenwijk vaak gebruik van maken, dat ga ik mn kind niet aandoen) of extreem duur/met veel snufjes.
    Over verspilling gesproken: die extreem dure met veel snufjes is in onze ogen dubbele verspilling.
    Dus het is maar net hoe je er tegenaan kijkt... :rolleyes:

PS: waarom zijn die buggy's die wij hebben geretourneerd niet meer normaal te verkopen dan?
    Als dat zo zou zijn, zouden ze toch zeker hun retourvoorwaarden wel hebben aangepast?

15. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    Hier tot nu toe blij met de Nuna Pepp Luxx. Ook gekocht naar aanleiding van een hoop reacties hier op het forum. Zijn op het moment ook in de sale bij Van Asten aangezien er weer een nieuwer model beschikbaar is.
    Rijdt soepel, met 1 hand te besturen en makkelijk in te klappen. We hebben hem nog niet zo lang, maar het lijkt een degelijk ding, dus we verwachten er nog lang plezier van te hebben.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier de easy walker xl.

Rijdt geweldig.
    Klapt klein op en makkelijk uit.
    Verstelbare stangen
    Ruim netje onderin.
    Grote zonnekap
    Kan volledig plat.

Ben dr onwijs blij mee.

17. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief