vlekken met rode rand

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Salsabine, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Hoi hoi,

Ik heb sinds vorige week vlekken op mn huid...lijkt wel lichte vlekken met een rode rand..komt iemand van jullie dit bekend voor?

Het jeukt niet maar het valt me vooral op na het douchen en daarna wordt het wel minder hoor maar vanavond zag ik ineens dat ik er weer meer had :(

Groetjes
    Sabine

2. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    He Salsabine,

Zoals je het omschrijft klinkt het als ringworm. (soort vlekken met een roderand er omheen). Ringworm is wel besmettelijk, als je er aan zit heb je kans dat het ook over de rest van de lichaam komt. Meestal krijg je een zalfje en gaat het daarna weer weg.

Ik zou wel even lang de huisarts gaan. Ik weet niet of het kwaad kan tijdens de zwangerschap.

groetjes Lin79

3. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    klinkt inderdaad als ringworm. Het kan ook een andere bacterie zijn. Ik heb dat ook gehad maar toen woonde ik op de ned. antillen volgens mij kwam het daar door de zee toen ik weer eenmaal hier kwam is het vanzelf weggegaan. zou idd even naar ha gaan

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Klinkt als schimmel. Gewoon even langs je huisarts. Met een zalfje ben je er vast snel vanaf.

5. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    hoe, weet je al wat het is?

Ik had dit ook tijdens mn zwangerschap, dacht zelf ook dat het ringworm was. Maar het bleek een onschuldige huidinfectie te zijn (ben de naam vergeten maar zat iets van "roos" in) die typerend is voor als je een verlaagde weerstand hebt. Met drie maanden zat ik he-le-maal onder en met vier maanden was het weer weg, zonder behandeling trouwens. Maar je moet er inderdaad zeker even mee naar de vk/huisarts gaan hoor.

groetjes

6. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Volgens mijn huisarts is ringworm niet besmettelijk. Ik heb het zelf 2 jaar geleden gehad en geen van mijn huisgenoten (waren met 3 volwassenen en 3 kinderen) heeft het ook gekregen.
    Ik heb bij de apotheek een zalf gekregen en moest dat 2 x per dag smeren. Duurde voor mij ruim 6 maanden voordat het vlekje was verdwenen.

Mijn huisarts zei ook dat het zelfs niet besmettelijk was voor mijn huisdieren. Nu heb ik deze huisarts niet meer omdat ik haar een eng mens vond, maar ik ga er wel van uit dat ze wist wat ze zei.

Succes

7. dandy

dandy Lid

4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    ik ken het ook wel, alleen jeukte en brande het bij in een iets later stadium.

Ik bleek gordelroos te hebben en had het op de onderbuik en later op de onderrug.

Dit is ook besmettelijk voor anderen en vooral voor mensen en kinderen die geen waterpokken gehad hebben(blijkt)

Het is alleen besmettelijk met aanraking, dus mijn man moest mij daar dus niet aanraken.

Heb hier ook een zalfje dacht ik voor gehad en na een week of 2 was het weg.

gr.

Deel Deze Pagina