Vanaf wanneer harde schoppen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisjex, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Dames, wanneer begon de baby bij jullie hard te schoppen. Want ik voel nu sinds week 18 lichte schopjes, voel het ook redelijk vaak, maar dus niet echt hard.
    Vind het wel best hoor.. haha is teminste niet pijnlijk.

2. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Hmm deze dame schopt nu wel heel hard hoor.
    Maar dit is wel onze 3e aapje dus misschien ligt het daaraan dat ik alles nu beter en duidelijker voel.

3. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Van de eerste heb ik eigenlijk nooit echt schopjes gevoelt. En de tweede is nog niet zover ;) .

Groetjes,
    Gerda.

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik denk dat dat heel afhankelijk is van wat je zelf hard vind.

Bij mij gingen de zachte tikjes, plopjes en porretjes geleidelijk over in harde schoppen dus echt een week aanwijzen of een datum is niet echt mogelijk.

5. hier voelde ik het met 17 weken zelf, en met 18 weken voelde ik het ook aan de buitenkant!

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je kindje krijg geleidelijk steeds meer kracht, zoals Libra aangeeft, sommige kindjes trappen nooit hard en "schuiven"meer, dat verschilt per kind en ook per mama wat je er van voelt, ik vind dat die van mij soms echt onmogelijk wil liggen, dan heb ik een bobbel aan 1 kant van m'n buik, dat doet geen pijn maar ik vind het ook geen fijn gevoel, hard trappen doet ze (nog) niet :)

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Echt harde schoppen voelde ik met ong 22/ 23 wk.

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb nog nooit harde 'schoppen'/'trappen' gehad. Rustig kindje. :)

En ik ben nu 36 weken zwanger.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    De laatste paar weken worden de schoppen - meestal is het meer duwen - af en toe echt hard. Dat het pijn doet, vooral in mijn zij. Dan moet ik haar constant terugduwen met mn hand.
    De laatste dagen ook een paar keer tegen mijn ribben, auw auw!
    Vooral als ik in bed op mijn zij lig, moet ik vaak mijn hand op mn zij houden om dr tegen te houden.

Op zich kan ik er meestal nog wel om lachen, want het is wel fijn om steeds de bevestiging te krijgen dat alles daarbinnen prima gaat!

10. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Dankjewel dames voor jullie antwoorden.
    Alleen is het nu zo dat ik sinds gisteravond de baby heel sporadisch voel, en de schopjes die ze geeft zijn echt heel licht.. dat ik bijna twijfel of het wel schopjes zijn.
    Is dit normaal?

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou niet weten vanaf wanneer, ik vind het ook alleen zeer doen tegen mn onderste ribben, en als ze dr voeten zo naar buiten duwt, dan doet mn huid een beetje zeer. Verder schopt ze maar een eind weg :D

12. mymiracle

ja dat heb ik nu ook, mijn vk geeft aan dat kindjes in deze termijn nog wel eens rustiger worden tijdens een groeischeut. vanaf 28 weken hoef je je kindje pas duidelijk elke dag te voelen.

13. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ja zoiets dacht ik dus ook al... ik heb namelijk het gevoel dat mijn buik afgelopen nacht ook ineens een stukje meer is gegroeid.. en ik voel ook af en toe bandenpijn.
    Dankje voor je antwoord.. we zijn precies even ver he ;)

14. mymiracle

haha, ja we zijn precies even ver, leuk! :)

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hier een wildebras, al vanaf 17 weken schopt ze behoorlijk hard en je voelde het meteen al aan de buitenkant.
    Sinds deze weken is het trappen veranderd in schuiven, ik voel haar dus echt schuiven en omdraaien enz.

16. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik voelde mee eerste duidelijk al vroeg,en was hard,waardoor ik me zorgen maakte,ik dacht steeds dat hij in paniek was
    en me 2de voelde ik ook heel soms maar,en lichtjes,en dat maakte me ook weer onzeker
    zo heb je altijd wel iets,wat je onzeker maakt
    rustig in de buik,druk in de luier mischien,
    en andersom :D

Deel Deze Pagina