Beginnende BI en lange afstanden lopen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Tja een rolstoel zou een optie zijn.
    Maar goed weet niet hoe je er zelf tegenover staat

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Via een fysio.....!

Let op hoor want vorige zwangerschap is mijn in een zaak een band aangesmeerd die moest helpen tegen de pijnen die ik had....
    maar een bekkenband is geen buikband...
    een bekkenband is een (redelijk) smalle band die je draag over je bekken... en heeft dus niets met je buik te maken....

De banden die ze verkopen tegen rugpijn die je buik ondersteund is eerder tegen bandenpijn, of rugpijn omdat je buik te zwaar is..... en helpt dus NIET BIJ BI...

Heb even voor je gekeken... het merk bekkenband wat ik heb is:
    Rafys... wellicht kun je op internet wat vinden...?

3. ramona0309

Tja krukken schijnt wel te helpen....

Mij raadde ze het af omdat ik nog nooit op krukken heb gelopen en ze bang waren dat ik dan juist zou vallen..... niet echt gezond voor een zwangere :)

4. Niet meer actief

Haha ja dat is dan niet zo slim.
    ik heb nu 6 keer op krukken gelopen geloof ik.

5. Niet meer actief

Zijn alle bekkenbanden hetzelfde?
    Ik heb namelijk heeeel veel stuitjespijn..
    En in veeeeel mindere mate de schaambotjespijn zeg maar.
    Zijn er verschillen of ondersteunen ze allemaal de SI-gewrichten?
    En moet je dat ding de hele dag om hebben?

6. ramona0309

hahaha waar je maar blij mee kunt zijn nu..... normaal toch niet zo'n goed teken als je met krukken over weg kunt... :)

Zie trouwens dat je die bekkenbanden gewoon via internet kan bestellen..!
    Al zou ik even met je fysio overleggen...

die rafys hebben gewoon een webwinkel zeg!
    Tegenwoordig kun je echt alles krijgen via internet...

7. Niet meer actief

Ja ik heb al veel webwinkels gezien met bekkenbanden.
    Maar weet jij of er verschil is?

Ik denk toch dat als ik er 1 zou kopen ik er 1 in de winkel koop.

8. Niet meer actief

En ik hoor ook dingen dat de bekkenband en krukken slecht zijn omdat het de taak van de spieren overneemt?

Is dat waar?

9. ramona0309

"

Mijne heb ik via de fysio gekocht... deze heeft opgemeten... en daarna gekeken toen de band binnen was hoe deze zat....

Dus zelf zou ik het via fysio doen...! Is de band niet goed.. dan kan hij hem terug sturen...
    Hij heeft er immers voor geleerd....

10. Niet meer actief

Ja dat is wel weer waar.

Maar misschien zou ik zaterdag op krukken mee kunnen gaan?
    ben ik niet zo snel maar wel makkelijker..

11. ramona0309

Ja.... zou ik dan wel doen...! en neem optijd je rust.... luister naar je lichaaam!

En uhhhh daarna een tandje terug hoor!
    Geen lange afstanden meer!

12. Niet meer actief

Haha ja idd..
    En dan kan ik maandag met de therapeut overleggen voor een bekkenband.
    Al lijkt het mij een verademing om zo'n ding nu al om te hebben zeg!

13. Niet meer actief

Wat zal het dan worden...

Krukken...
    Of bekkenband, waar de therapeut dan nog niks van weet...

14. Niet meer actief

Tja, luister naar je lichaam, als het niet gaat gewoon stoppen.
    Ik kreeg voorheen alles te doen met mate.

Krukken kunnen verlichten maar kunnen je ook een verkeerde manier van lopen aanleren, dus daar moet je voorzichtig mee zijn.
    Een bekkenband moet je ook niet te veel dragen omdat je spieren ed dan juist van hun taak ontzien worden en slapper worden, waardoor het afbouwen weer moeilijk wordt.

Ik heb ook heel lang gedokterd bij mijn vorige zwangerschappen en op een gegeven moment een hele fijne fysio gevonden.
    Ik kreeg ook medische trainingen onder begeleiding van de fysio en daar heb ik ontzettend veel baat bij gehad.
    Een bekkenband droeg ik met name bij het langere afstanden lopen en huishoudelijk werk en de verzorging van de kids.

Verwaarloos het in ieder geval niet, want voor je het weet kan je niets meer en je moet nog zo'n tijd!

Ik hoop dat je toch veel plezier gaat beleven en geniet ervan!

Liefs

15. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Bekkenband of krukken: eerst met je fysio overleggen. Ook een rolstoel zou ik zo snel niet doen.

Omdat je bekken week wordt moeten je spieren rond je bekken de boel bij elkaar gaan houden. Hoe meer hulpmiddelen je (verkeerd) gebruikt, hoe slapper die spieren worden. Je moet juist blijven doen wat je kan doen en wat oefeningen om de boel sterk te houden. Kun je niet ver lopen? Loop dan niet ver. Maar zorg wel dat je de afstanden die je kunt blijft lopen!

Hulpmiddelen die op de juiste manier gebruikt worden kunnen je leven een stuk aangenamer maken. Maar dan wel even overleggen met je fysio.

Tinkerbell: Je schreef zelf als dat je bang bent dat het steeds erger wordt. Dat heb je voor een deel zelf in de hand. Doe niet wat je niet kunt. Accepteer je grenzen. Luister naar je fysio. Doe je oefeningen :-D

Ik ben nu anderhalve week verder sinds ik niet meer kon lopen van de pijn. Ik heb 2 keer fysio gehad, doe meerdere malen op een dag mijn oefeningen en accepteer mijn grenzen. Ik loop weer (kleine stukken), slaap pijn vrij, kan zelf mijn bed uitkomen, kan zelf heel even op 1 been staan! Kortom; het gaat zelfs beter dan 2 weken terug! Nu heb ik mischien ontzettend mazzel, maar ik denk dat mijn leefwijze nu er ook zeker mee te maken heeft. Succes!

Oh, en als je geen afspraak hebt met je fysio voordat je dat uitje hebt, dan kun je mischien even bellen voor advies?

16. Niet meer actief

He dames,

Bedankt voor jullie advies.
    Ik ga zeker zo even de fysio bellen want heb vandaag geen afspraak meer.
    Zowiezo zou de maatregel enkel voor morgen zijn (krukken bijv) en verder gebruikt worden zolang ik de normale dingen zonder kan.
    Dus het is niet zo dat ik alles zou doen met die dingen.

Ik zal haar zo eerst maar even opbellen.

Liefs

Deel Deze Pagina