borstvoeding tijdens bevalling?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Cindy84, Jan 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    hallo allemaal,

ik hoor regelmatig dat je door borstvoeding te geven de bevalling kan stimuleren of in werking kan zetten.
    mijn dochter van bijna 2 drinkt nog een 2 a 3 keer bij me en ik wil ook gewoon door blijven voeden.

ik ben over 11 weken uitgerekend en mijn dochter kwam met 41 weken, dus op zich niet erg als ik er wat aan kan doen om deze eerder te laten komen...;)

maar ik ben benieuwd naar verhalen en ervaringen van anderen die tijdens de bevalling gaan aanleggen om de weeen wat sterker te laten worden.
    en ik vraag me af of dat er vrouwen zijn die eerder zijn bevallen omdat die borstvoeding de baarmoeder natuurlijk doet samentrekken (en daardoor stimuleert)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn zoon dronk op de ochtend dat zijn zusje geboren werd voor het opstaan bij me. 4 uur later ongeveer werd ze geboren. Ik geloof niet dat het drinken nou invloed had op de bevalling. Maar daarna was het wel reuzehandig: hij dronk de stuwing weg!

3. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ja daar lijkt het me ook handig voor!;)

4. Dochter is 3 als haar zusje geboren wordt. Als ze nu drinkt krijg ik ook geen harde buiken oid dus ik denk dat het met het opwekken van de bevalling wel mee valt;)
    Maar zoals Dirksmama zegt, tegen stuwing is het perfect:)

5. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ik krijg wel steeds harde buiken zodra ze drinkt, na een min of 2 wordt het wel minder.
    we zullen zien....

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vroeg me hetzelfde af en lees mee :)

Ik krijg ook enorm harde buiken van het voeden, soms tot het onprettige toe omdat het kleine zusje erg druk is, pff! Leuk om hier nog iemand te zien die wil gaan tandemen! :D

7. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ja bij mij voelt het soms ook erg onprettig, vooral nu mijn buik ook een stuk dikker wordt!
    hoe vaak voed jij nog?

Share This Page