Ik ben 5 weken geleden bevallen en geef volledige borstvoeding. Sinds gisteren doet mijn linker borst pijn, heb ik hoofdpijn en voel ik mij grieperig (rillerig), had gisteren ook 38gr temp. Ik heb toen een paracetamol genomen, heb mijn borst gemasseerd en leeggekolfd en ben een uurtje op bed gaan liggen waarna ik mij wel wat beter voelde. Borst bleef wel gevoelig dus net voor de nacht nogmaals gemasseerd en na t aanleggen leeggekolfd. Nu word ik wakker, doet mijn borst weer pijn, heb ik hoofdpijn en ik gloei helemaal dus ik heb niet t idee dat ik dit zelf opgelost krijg. Wij moet ik dan bellen? Ik was in het ziekenhuis onder controle maar had natuurlijk wel een verloskundige voor het kraambed. Of moet ik de huisartsenpost bellen?
HAP bellen inderdaad. Verder: voor het voeden een warme lap op je borst, na het voeden eventueel een koud compres. Doet je hele borst zeer of is er een duidelijke plek? Vervelend he.... Belangrijk is dat je borst goed leeg raakt, dus vooral blijven voeden/kolven.
Bedankt voor je reactie. Het is de hele linker kant van mijn linker borst die pijn doet, ik voel er ook wel hardere stukken in maar mijn borst is niet rood en ook weer niet zo pijnlijk dat ik er niet aan kan komen. Warme lap zal ik idd eens proberen, misschien helpt dat wel. Ik merk trouwens ook dat ik opeens veel minder productie heb uit die borst; normaal kan ik mijn baby ermee voeden en dan nog 100ml eruit kolven, nu drinkt baby de borst helemaal leeg en krijg ik er niets meer uit, ondanks dat mijn borst nog steeds gezwollen en pijnlijk is. Twijfel heel erg of ik nu naar de HAP moet bellen (dan zullen het wel antibiotica worden) of dat ik nog even verder moet proberen om die borst goed leeg te krijgen...
had koorts, was er heel ziek van, koelen na het voeden en warmte. en kolven hielpen... maar hier deden ze niets op de kraamafdeling van het kraamhotel.... ging vanzelf over na een paar dagen... had het hier aan beide kanten
T gaat een stuk beter; heb gisteren veel gemasseerd oa in bad en onder warme douchestraal, gevoed met kersenpitkussen op mn borst en na voeden nog nagekolfd. Rode plek is weg (bleek ik toch te hebben) en geen koorts of hoofdpijn meer. En geen antibiotica
Nee hoor, het gaat maar in zulke kleine hoeveelheden over in de moedermelk en de halfwaardetijd is zo kort dat het geen probleem vormt. Volgens mij mag het liever niet tijdens de zwangerschap, maar dat weet ik niet helemaal zeker.