Ritme?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Meis28, Mar 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is nu 11 weken en zit flink boven het gemiddelde gewicht. Hij dronk eerder ongeveer iedere drie uur zo'n beetje en vaak beide borsten. Nu is dit sinds kort ietsje minder geworden en zit er bijvoorbeeld s nachts al wat meer tijd tussen. Vaak 5 uur. Maar we hebben ook twee nachten van 6 en 8 uur gehad! Ik geef hem voeding wanneer hij wakker wordt. Dit ondat ik dit zo 'geleerd' heb en om hem een bepaalde regelmaat te geven. Echter heeft hij soms ook hazenslaapjes van een klein uurtje en ik weer dan niet of ik hem weer moet voeden. Wanneer ik dit niet doe kom ik helemaal uit het ritme en eer hij weer moet slapen krijgt hij eigenlijk al bijna weer honger. Hoe kan ik hier het beste mee om gaan? Ik heb hierdoor dus ook geen vast dag ritme omdat elke dag een beetje anders gaat qua tijden etc. Ik moet over vier weken weer werken en weet dan niet hoe ik dat savonds en vooral sochtends moet doen, zul je zien dat ne wanneer ik weg moet hij pas wakker wordt bijvoorbeeld. Hoe kun je toch enigszins een ritme krijgen met een baby (van dan 3,5 maand) die borstvoeding krijgt en ook qua hoeveelheid? Hij woog bij 8 weken 6520 gram. Ik heb het gevoel dat ik maar wat doe mbt borstvoeden.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kennelijk gaat het heel goed met je kindje, want het groeit prachtig op jouw melk!

Ik snap dat het lastig is om in te schatten wat je doet wanneer je straks weer gaat werken. Kijk nu vast hoe je dag er uit zal zien. Dus even een pen en papier pakken en opschrijven: hoe laat douchen, hoe laat ontbijten, hoe laat de deur uit. Hoe vallen voedingen daar nu ongeveer tussen en waar zou je naar toe willen. Ga vast daar naar toe werken. Bekijk ook op welke momenten je op je werk wilt kolven, en hoe het uitkomt als je weer naar huis gaat of je kindje ophaalt van opvang.

Succes!

3. Heidi Akkers

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kennelijk gaat het heel goed met je kindje, want het groeit prachtig op jouw melk!

Ik snap dat het lastig is om in te schatten wat je doet wanneer je straks weer gaat werken. Kijk nu vast hoe je dag er uit zal zien. Dus even een pen en papier pakken en opschrijven: hoe laat douchen, hoe laat ontbijten, hoe laat de deur uit. Hoe vallen voedingen daar nu ongeveer tussen en waar zou je naar toe willen. Ga vast daar naar toe werken. Bekijk ook op welke momenten je op je werk wilt kolven, en hoe het uitkomt als je weer naar huis gaat of je kindje ophaalt van opvang.

Succes!

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Dankjewel voor je antwoord! De voedingen zijn heel erg wisselend omdat hij snachts de ene keer 4 uur achter elkaar slaapt en dan weer eens een keer 6 uur bijvoorbeeld, daar zit geen regelmaat in dus totaal geen vaste tijden oid.. Ik vraag me af dat als ik s ochtends naar mijn werk moet en hij nog slaapt, ik hem wakker moet maken voor nog een voeding voor we weggaan? Ik ben bang dat hij misschien net wakker wordt wanneer we weg gaan en dan gaat huilen omdat ie wil drinken bijv. Ik laat m meestal gewoon slapen in dezelfde kleertjes als van de dag want vind steeds omkleden zon gedoe en hij heeft altijd wel zachte pakjes aan. Dus dat hoeft dan niet te gebeuren

5. Heidi Akkers

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Dat is toch uitproberen. Voor jouw lijf is het prettig als hij nog gedronken heeft, en wie weet, als je de dag op dezelfde tijd start...komt er op die manier een ritme in? Nachten blijven toch vaak anders lopen dan de dag, dus ene keer langer tussen voedingen dan de andere keer..:)

Share This Page