Oké ik ben helemaal deprie aan het worden zo! Zins vorige week heb ik zwangerschaps diabetes. En moet ik op dieet. Maar is er een dieet hoe ik me suikers mooi houd en dat ze niet uit het dak stijgen! Ik heb nu een lijst hoeveel kolydraten. Weet iemand hoe ik ze onder controle hou, is er een lijst of een dieet progamma waar ik op kan richten?!
Ben je bij dietiste geweest? Dat is de eerste stap. Voor nu volkoren producten, elke 2u kleine beetjes eten om de spiegel niet te laten 'knallen' en niet teveel snoepen etc. Bij mij ging het met dieet niet goed genoeg. Hormonen doen gekke dingen met je spiegel. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te wezen. Succes!
Idd hoop dat dan minder trek krijg! Ik kan een grote eter zijn! Heb nu maar me vlees al laten staan! Ben bang dat ze weer om hoog schieten. Ben zo onzeker
Vlees gewoon eten joh! Wat extra groente is goed en rijst, pasta, aardappels zijn koolhydraatrijk, neem daar 2 eetlepels van. Volkoren brood/crackers ipv wit of gewoon bruin brood en wat meer verdelen over de dag. Maar een dietist kan je goed helpen, heb ik ook wel wat aan gehad.
Ik ga nu proberen om het goed te verdelen! Probeer savonds al niks te pakken! Zal morgen ochtend weer een plakje roggebrood pakken met een kop koffie. En een stuk fruit kijken wat er dan gebeurt!
vlees, kaas en groenten zitten minimale koolhydraten in zorgen dat je ' als dat kan' elke dag rond de zelfde tijd eet
Dat proberen we zo wie zo. Ik ga morgen mijn maaltijden aanpassen, dus alles halveren en dan weer kijken hoe. Me suikers zijn! Probeer niet aan de medicijnen te komen. Ik probeer het eerst op deze manier te doen! Ik hoop dat het goed uitpakt!
heb je geen lijstje gekregen met wat je allemaal mag eten of voorbeelden van maaltijden/tussendoortjes? vlees en groente kun je gewoon blijven eten daar hoef je niet moeilijk mee te doen. ik kon op zich bijna alles gewoon eten maar moest bij de lunch (brood) toch insuline gaan spuiten. zelfs met patat bleven mijn waardes goed maar brood dus niet. het is dus even zoeken waardoor jouw suikers stijgen dan kun je daar rekening mee houden.
Ik heb een lijst met koolhydraten gekregen zo ik kan zien hoeveel er in zit. Dus ik zal over 3 weken ook wel zeggen tegen de diabetesverpleegkundige dat het erg zoeken is zo! Ik eet iedere dag verse groenten aardappelen en een stuk vlees. Zal wat minder pp me bord doen kijken of dat werkt!
Kan je niet vragen of je naar de diëtiste kan worden doorgestuurd? Ik heb nu weer zwangerschapsdiabetes, net als in mijn eerste zwangerschap. Na de glucosetest waaruit bleek dat mijn suikerwaarden verstoord zijn, moest ik naar de diëtiste op de gynaecologie afdeling. Mijn dagmenu, misschien heb je er wat aan als voorbeeld. Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met halvarine en hartig beleg (kaas, vleeswaren, etc), beker optimel/melk/karnemelk. Of ik neem 150 gr yoghurt met 45 gr granola (muesli) met een glas water Tussendoor: portie fruit met water/thee/koffie. Of 2 crackers, 2 beschuit, ontbijtkoek Lunch: 2 boterhammen met halvarine en hartig beleg. Evt rauwkost. Beker melk/karnemelk/optimel Tussendoor: klein koekje of portie fruit met drinken zonder suiker Diner: ruime portie groenten (250 gr), vlees, 100-125 gr pasta/aardappelen/rijst. Glas water. Tussendoor: evt schaaltje yoghurt of klein koekje of iets van blokjes kaas etc. Weer met drinken zonder suiker.
Zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit. Neem ook wel slimpie limonade of crystal clear. En flesjes water sowieso.
Ik ben ook bij de diëtiste geweest. Ze heeft alleen mijn voeding door genomen! Maar ik ben al blij ging vandaag al heel erg goed! Nuchter was die hoog en vanavond... Maar zal. Hem om tien over acht nog eens prikken na mijn idee te vroeg geprikt!
Het is eigenlijk vrij simpel.. suiker laten staan! Dus: - geen brood - geen koekjes - geen crackers - vooral géén aardappelen - matig met fruit (kies voor zuurder fruit) geen granen dus, geen gezoeten dranken (alleen water, thee en koffie) en geen aardappelen. Je kunt groenten eten, eieren, bonen, vetten, kaas, noten/pitten/zaden. Het geeft je meteen de geweldige kans om af te kicken van de heftige suikerverslavind en die daarmee ook niet door te geven aan je kinderen. Succes!
In mijn geval: alle koolhydraten (dus: brood, havermout, muesli, pasta, aardappelen, rijst en fruit en dergelijke) zoveel mogelijk vermijden. Veel groente, noten en eiwitten (vlees, eieren). Niet leuk. Op een gegeven moment kreeg ik insuline, om de ene boterham of aardappel/rijst maaltijd te kunnen opvangen. Want helemaal koolhydraatvrij is nou ook weer niet goed. En wat ook belangrijk is: veel bewegen. Wandelen, zwemmen.
Elk van jouw eetmomenten bevat suikers (zetmeel, koolhydraten). En ik zie ook heel veel onnodige koolhydraten. Dat is toch zónde?
Mij mij was het heel wisselend wat ik wel of niet kon hebben. Zo kon ik goed tegen pasta's en aardappelen maar brood was not done. Op een gegeven moment kreeg ik ook insuline voor met de lunch. Wat ik veel at was vlees, nootjes, kaas als tussendoortjes. Het is een beetje zoeken waar je op piekt.
Ik had een mooie lijst gevonden met langzame kolydraten. En ben er gelijk mee aan de slag gegaan. Het ging vandaag al een stuk beterder! Ik ben nu super blij, alleen had te vroeg geprikt en dacht oo nee niet weer een hoge piek... Had nog een halfuur mieten wachten achteraf. Dus heb een halfuur later weer geprikt en nu was die wel goed!
'S ochtends at ik een boterham met kipfilet. Tussendoortje: fruit of cracker met 20+ kaas/smeerkaas Lunch: 2 boterhammen met weer die kaas/kipfilet met rauwkost Tussendoortje: handje nootjes/rauwkost/fruit/cracker Diner: 1,5 opscheplepel zilvervliesrijst/volkoren pasta of 3 kleine aardappels, veel groente en (geen gepaneerd/gemarineerd) vlees. Snack: handje nootjes of yoghurt Even wennen aan de porties, maar na een week voelde ik me voldaan na het eten. Tijdens het eten dronk ik vaak thee of water en tussendoor 2 x melk. Mocht niet tijdens maaltijden ivm verspreiden van de koolhydraten. Een voordeel: ik was na de bevalling 8 kilo lichter dan voor m'n zwangerschap en ik drink nog steeds niet graag sap omdat ik het zo zoet vind, dus verleng ik het met water. Succes!
Het gaat al een stuk beter met de suiker! Had al een complement gekregen van de diëtiste! Ik helemaal blij...