Frambozenbladthee voor snelle bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sunshine88, 21 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik lees hier en daar dat frambozenbladthee helpt voor een snelle bevalling, minder bloedverlies en dat de kans op scheuren ook kleiner word.
    Zou het ook helpen om de weeen op te wekken?
    Nou vraag ik me af vanaf wanneer je dat moet gaan drinken want ik ben nu 40 weken + 4 dagen en ben bang om ingeleid te worden.
    Zou het nog helpen als ik er nu mee zou beginnen om het te drinken?

Dames die er ervaring mee hebben?

Alvast bedankt.

X

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik heb ervaring met framblozenbladthee bij beide zwangerschappen. Ik ben begonnen met drinken rond 37 weken zwangerschap. Het helpt naar mijn idee niet om de bevalling op gang te helpen. Bij de oudste 41+2 en de jongste 41+4.
    Wel kijk ik positief terug op mijn bevalling, met weeen die goed hebben doorgezet. De oudste in 10 uur tijd bevallen en de jongste in 6 uur tijd. Heel mooi :).
    Maar ja, ik kan je niet vertellen of het anders zou zijn geweest.

3. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Volgens mij las ik hier net hetzelfde topic bij zwangerschap, was die ook van jou?

ik heb het de vorige keer gedronken, vond het wel vies.

ik beviel pas met 41 weken, de weeen waren wel heel krachtig, iets te, dus deze keer sla ik het over.

volgens mij maakt het je baarmoederspier sterker waardoor je sterkere weeen krijgt.

4. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb beide keren frambozenbladthee gedronken vanaf een week of 37. Ben bevallen bij 39+5 en 39+6. Beide keren erg snel (3,5 en 1 uur). Wel ben ik voornamelijk de eerste keer flink gescheurd.
    Herstel ging beide keren voorspoedig, maar of dit alles door de thee komt? Ik denk het niet.

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Het zijn allemaal fabeltjes dat je bepaalde dingen moet eten/drinken;) Gewoon afwachten.

Deel Deze Pagina