Het is vandaag lekker qua temperatuur (althans, hier in het noorden). Gisteren was het echt vreselijk inderdaad. En ik heb begrepen dat het de hele week al tropisch is in het zuiden, klopt dat? Wat dapper om de camera's weg te doen, @Ligero! Ben benieuwd wat jullie er nog voor krijgen. Klinkt goed! Welke verhoudingen heb je gebruikt? Wat goed dat jullie de kleertjes zo makkelijk weg kunnen doen! Ik heb met mezelf een afspraak gemaakt: ik mag maximaal twee bakken met kleertjes en andere babyspulletjes bewaren. De rest ga ik weggeven of -hopelijk- verkopen. Ik zit er nu middenin, zo fijn om alles weer even te bekijken! Wel moeilijk om keuzes te maken.
Heb je ook vast staan hoe groot die bakken mogen zijn? Ik bewaar niet echt veel, geloof ik. Eerste setje kleding, verder alleen wat verjaardagsjurkjes die ik zelf gemaakt heb. Babyspullen ook vrijwel allemaal weg gedaan, alleen de hydrofielluiers hebben we deels nog, met een ander doel: kan ik zo lekker mee schoonmaken.
Het koelt af, dus ik kan weer aan de slag! Gisteravond een deel van de badkamer en van mijn hobbykamer opgeruimd. Vandaag kijken of ik onze eigen slaapkamer en de overlopen kan doen en wat dingetje ophangen (oa plankjes in mijn hobbykamer, trouwfoto's op de overloop).
Ik heb gisteravond ook de badkamer gedaan. Peuter zat in bad dus ik kon me mooi nuttig maken. Kastjes zijn lekker uitgedund.
Hoe sorteren jullie op boeken? Hebben/kopen jullie nog vaak boeken of liever digitaal? Ik vind digitaal lezen nog niet altijd heel prettig, kan er niet aan wennen. En verkopen boeken een beetje op marktplaats en zo ja, welke genres? Goed bezig allemaal!
Ik koop nog boeken, iedere maand wel een boek, denk ik, meestal werkgerelateerd of kinderboeken. Heb geen ereader en vind het nogal jammer dat ebooken vaak net of bijna zo duur zijn als de papieren versie... Daarnaast houd ik van bladeren en er papiertjes in stoppen ter markering ed. Boeken verkopen heb ik geen ervaring mee.
Verkoop weleens boeken op MP. €4,- of €5,- krijg je voor een boek wat €20,- heeft gekocht. Zelf leen ik boeken bij de bibliotheek voor mezelf en koop ik weinig boeken. Ik lees gerust drie boeken per week en dan vind ik het vrij duur worden als ik de boeken koop Alleen voor de kinderen koop ik weleens boeken.
Ik koop nooit boeken, ik lees amper. Voor de kinderen haal ik de boeken bij de bieb en soms leen ik op hun pas ook weleens een boek voor mezelf.
Ik koop nooit boeken, behalve prentenboeken voor de kinderen. En kinderbijbels. Ik krijg nog wel eens boeken, maar geef er zelf geen geld meer aan uit. Ik leen wel met regelmaat bij de bieb.
Volgens mij kan dat bij ons niet. Je kunt alleen boeken lenen in de leeftijdscategorie van de pashouder. Alleen boeken van mijn favoriete auteurs koop ik/vraag ik cadeau. De rest ben ik zo langzamerhand steeds meer weg aan het doen. Ik kocht wel veel boeken vroeger dus had een aardige verzameling. Ik geef ze door aan familie, die mogen het ook weer doorgeven als ze het gelezen hebben of niet willen hebben. En de rest gaat naar de kringloop.
Ik heb mijn (onbekende) romannetjes weggegooid. Bekendere boeken kan je nog wel goed verkopen. Ik vind lezen met een scherm ook niks. Ik heb nog wel wat boeken over gehouden, alleen mijn favoriete Dan Brown en Gaudi boeken. Daarnaast nog ontwikkelingspsychology, pedagogiek en dat soort boeken. Altijd wel leuk om de ontwikkeling van de kinderen op te zoeken. Ik heb de woonkamer helemaal ondersteboven gehaald. Opnieuw ingericht en gelijk weer een lading spullen niet meer terug gezet
Interessant, wat zijn jouw aanraders wat betreft kinder ontwikkeling, mentaal? Ben daarin geinteresserd, alleen zie ik bij bol punt com door de bomen het bos niet, er is zoveel aanbod. Wat is nu een duidelijk geschreven boek?
Ik ben inmiddels helemaal gewend aan de e-reader. Alle boeken zijn de deur uit gegaan! Het opruimen heeft even stil gelegen. Vandaag weer wat opgepakt. Maar Pff ik word niet goed van al die spullen! Dacht dat we al heel veel weg hadden gedaan, maar nog voelt het alsof overal zooi ligt. Ik verlang er dan stiekem best eens naar om helemaal overnieuw te kunnen beginnen. Gewoon alles, maar dan ook alles weg en vanaf 0 weer beginnen. Alleen een aantal echt belangrijke spulletjes die ik dan zou willen houden. Als ik het geld van de wereld had zou ik alles zo de deur uit doen
@Pippa02 dat denk ik ook wel eens ja. Maar dan krijg ik weer het dilemma, wat zijn nou echt de belangrijke spullen haha. Dat tikt dan ongemerkt ook weer aan. En ik ben nou niet echt een type voor een tiny house Vandaag een vuilniszak gevuld met babyspul zoals rammelaars enzo. Baby speelt er toch niet meer mee dus dat gaat zo de bak in
Wij zijn in februari verhuisd en ik moet zeggen dat wij wel ook heel, heel veel hebben weggedaan en een nieuwe frisse start hebben gemaakt. Hadden we na een heftige tijd nodig en het voelt ook alsof We een deel van die heftige periode op deze manier achter hebben kunnen laten. We hebben bijvoorbeeld al het servies vernieuwd, nieuwe complete bestekset, alle handdoeken vernieuwd, alle Keukendoeken vernieuwd, allemaal nieuwe meubels (alleen ledikant van zoon Is mee verhuisd) etc etc. Echt (bijna) alles Is nieuw. En het Is echt heerlijk! We zijn met 4 personen en hadden nog geen 40 verhuisdozen waarvan er 7 al met foto's gevuld waren (inmiddels uitgezocht en zijn er nog 3). We hadden ook veel dozen met kleding (al 3 dozen met te grote tweedehands kleding die We voor de kinderen hadden gekregen). Dus dat Was niet gek veel...en nu nog kom ik steeds weer dingen tegen waarvan ik me afvraag waarom We het meeverhuisd hebben.
Wat betreft opgroeien en ontwikkelen vind ik deze heel fijn om mee te beginnen https://www.bol.com/nl/p/ontwikkelingspsychologie/9200000050766642/?Referrer=ADVNLGOO002044-G-36945206296-S-18283950120-9200000050766642 Ik heb de 5e editie, dit is de 7e. Ik zie dat ze ook belangrijke nieuwe dingen hebben toegevoegd zoals voeding en internet pesten. Het is een mooie basis om juist vragen op te doen om verder uit te gaan zoeken. Er is een deel 2. Samen bevatten de boeken de ontwikkeling gedurende een heel leven. Ik vind het hele prettige boeken. Het blijft wel oppervlakkig. Maar zo kom je aan namen en termen om filmpjes op te zoeken en verder in te lezen. Achter mij staat nog een krat die ik moet uitzoeken. Daar zitten stapels papieren in van mijn overleden vader. Ik was al eerder begonnen maar toen vond ik allemaal brieven van mijn vader aan mijn moeder waarin hij schreef dat hij nooit kinderen heeft gewild en zij het gepushed heeft. Ik kan mij er echt niet toe zetten om weer iets in die trant tegen te gaan komen. Maar er kunnen natuurlijk ook nog mooie en/of belangrijke papieren tussen zitten.
Ik was net even op de vliering; daar ligt nog een leuk klusje voor de winter. Al ligt er ook (heel) veel gereedschap ed. Ben verder het eea aan het wegwerken in de vorm van cadeautjes (vlaggetjes maken van restjes stof, enz.).
Victoria30, ik lees nu de laatste alinea pas... Lijkt me heftig zo iets tegen te komen. Kan me voorstellen dat je je er daarna lastig toen kan zetten... Sterkte!