Ik volg. Wij zoeken onze spullen regelmatig uit en nemen vrij makkelijk afscheid. Wat we moeilijk vinden is toch speelgoed. Door verjaardagen, sinterklaas en kerst komt er zoveel binnen, en wat moet er dan weer weg. Verder zijn we met z'n zessen thuis dus spullen zijn er gewoon veel.
Victoria30, dat is heftig zeg, sterkte! Ik krijg de kriebels van mijn berging. Er staan 2 kasten (bijna leeg), 6 verhuisdozen die ik vanaf begin maart niet meer opengemaakt heb en een fiets. Ik ben op zoek naar mijn babyfone en ik hoop dat die daar ligt. Ik denk dat ik er morgen mee aan de slag ga!! Misschien een leuke tip: ik heb rommelhoekjes en plekken. Waar het een rotzooi mag zijn, zonder dat ik me er iets van hoef aan te trekken. Lees ook eens de blog die ik erover heb geschreven: https://suemeagain.wordpress.com/2017/01/22
Dankje. Als rommelhoek vind ik de berging het makkelijkste. Uit het zicht! Maar eigenlijk word er overal wel weer rommel gezet dus het blijft een voortdurende beweging om alles open te trekken en te ordenen. Zo raar, ik shop zo goed als niks, ik gooi zakken weg en de kasten blijven vol xd.
Yes, klaar met de berging! Weinig weg gegooid, maar wel wat dozen kunnen samenvoegen en alles netjes en bereikbaar opgeborgen. Helaas de babyfoon niet gevonden.. ik vermoed dat ik hem in een vlaag van opruimwoede heb weggegooid. Volgend project: mijn enige grote opberger in het hele huis, de schuifdeurenkast van 5 meter breed. Die is redelijk opgeruimd, maar door gebruik wordt het toch weer een zooitje.
Mijn verzamelplek is de berging. Ik gooi daar vaak dingen neer die ik weg wil geven aan specifiek persoon en wat naar de kringloopwinkel moet of op mp. En dat blijft dan liggen. Maar goed, gisteren weer wat advertenties geplaatst. Benieuwd wat ik nog verkocht krijg. Klamboe is als het goed is verkocht voor 5 euro, wel grappig.
Poe dat lijkt me heftig @Victoria30, sterkte met uitzoeken. Misschien eerst je partner laten kijken of er nog zoiets dergelijks inzit? Wij hebben ook twee rommelplekken in huis, eentje in het zicht en eentje met een deur ervoor. Dat lukt maar niet om netjes te houden nog. Heb net wel mijn zoon zijn autootjes uit laten zoeken. Alle kapotte auto's in de bak en al die plastic rommel die ze gekregen hebben (kermis en restaurant ed) ook weg. Hij leek het wel leuk te vinden om dingen weg te gooien Mijn man zei laatst wel dat hij de pakjes miste. We bestelden toch regelmatig dingetjes en het is zo leuk als de postbode dan je pakketje komt bezorgen nu bestellen we niet meer zoveel dus nemen we alleen maar pakjes aan voor de buren, toch iets minder leuk
Jeej dames, hoe gaat het met consuminderen en minimaliseren? Ik ben op zoek naar leuke motiverende Nederlandstalige blogs en sites. Het mag ook gaan over zuinig zijn. Daarnaast wil ik graag mijn blog met jullie delen, waar ik schrijf over mijn grootste inspiratiebronnen. Misschien sparkt dit weer enige joy https://suemeagain.wordpress.com/2017/01/24/online-inspiratie/ Inmiddels heb ik de grote kast binnen 5 minuten "opgeruimd". Het was eigenlijk helemaal geen zooitje, maar ik was het overzicht kwijt. MAAR, wel mijn babyfoon terug gevonden. Deze heb ik nodig om thuis te sporten, dus vanaf morgen kan ik aan de slag!
Ik volg op fb de groepen - minimaliseren kun je leren - minimalisme voor gevorderden - opruimen ontspullen en minimaliseren in huis - opruimen Was nog nooit zo leuk Soms doe ik inspiratie op Door anderen. Soms wordt er iets gepost waardoor ik ineens zie hoe 'ver' ik al ben. Hoewel ik nog steeds teveel heb naar mn zin haha mja ik woon met nog 3 mensen dus moet een beetje rekening houden met de rest. Vandaag wat kleding van zoontje op marktplaats gezet. Misschien gaat er dan zo weer wat het huis uit en komt er ook weer wat in. Dochter had vorige week een speelgoedje verkocht die ze niet meer leuk vond en samen met haar opgespaarde zakgeld kon ze wat nieuws kopen waar ze wel mee speelt. Dus in feite niet minder spullen maar wel iets wat meer 'Joy sparkt'. @Victoria30 nog gelukt met uitzoeken? Wat een nare brieven om tegen te komen zeg!
Bedankt voor de liever reacties. Ik heb alles even nagekeken met een glaasje rum cola. Mocht wel voor een keer. Dat kijken naar bronnen die je inspireren. Is dat dan om zo min mogelijk over te houden? Ik vind het wel fijn om spullen over te houden. Ik heb 2 verzamelingen: kinderboeken en spelletjes. Die hebben nu juist de ruimte om er mooi bij te staan. De onnodige zooi doe ik vooral weg. Dit topic vind ik wel het zetje geven om er juist mee bezig te blijven, maar dan wel op mijn eigen manier. Ik ben nog steeds bezig met opknappen. Zo weer de verfkwast oppakken en weer verder nu de kinderen slapen. @consuminderen dat gaat nog niet zo heel goed. Ik ben belangrijke items zoals bijvoorbeeld de volwassene kleding aan het vervangen met duurzamere kleding. Bijv schoenen die een paar jaar mee gaan ipv een paar maanden. Ik hoef maar 4 paar, mijn vriend 3 paar. Valt wel mee dus. Op de lange duur gaat dat wel schelen, alleen op dit moment is het nog wel even prijzig.
Dapper van je dat je alles heb uitgezocht. Rum cola erbij, een prima idee denk ik! Minimaliseren gaat niet om een zo leeg mogelijk huis hebben. Het gaat er om dat de spullen die er in staan voor jou ertoe doen, voor jou waardevol zijn. Spullen waar jij blij van wordt, zoals de kinderboeken en spelletjes (ik ben juf, en ook schuldig aan het hebben van veel kinderboeken en spelletjes ). Hopelijk verkoop je flink wat kleding Ligero! Wat goed dat je dochter wat heeft verkocht! Sue87, ik ben ook lid van de fv groep minimaliseren kun je leren (ik ben nu wel benieuwd wie jij bent @Ligero haha!). Hier komen ook regelmatig leuke blogs en artikelen voorbij. De moeite waard! Ik ga jouw blog ook bekijken! Fijn dat je weer kunt sporten! Jillzz, haha ja die pakketjes zijn altijd leuk! Wat goed dat jouw zoontje zo goed zijn auto's heeft uitgezocht! Triangel, nog eea uit de berging verkocht? Lafelife, rustig aan beginnen! Zeker als je met zoveel bent verzamel je door de jaren heen heel veel. Later meer, kids zijn wakker
@Victoria30 het Is wat rijo zegt, het gaat niet zozeer om zo min mogelijk spullen maar dat je alleen de spullen overhoudt die je gebruikt en die je blij maken. Als dat een kast vol kinderboeken Is dan Is dat prima. Voor mij gaat het erom dat er geen overbodige spullen zijn. Bijvoorbeeld; ik heb een plantje kado gekregen toen We hier kwamen wonen. Eigenlijk vind ik zowel de plant als het potje niet mooi. Voor de aardigheid kan ik hem laten staan omdat het onbeleefd zou zijn om hem weg te doen. Maar ik word er niet bepaald blij van als ik het plantje zie...Dus die geef ik weer Door aan iemand anders. @rijo, heb je misschien diegene op fb gezien/gevolgd die in pyjama het keukenservies van haar moeder uit de kliko heeft gevist die al aan de straat stond? Yep that's me haha (staat nu in bakkersrek te pronken in de keuken, word er nog elke dag blij van!)
@Victoria30 het Is wat rijo zegt, het gaat niet zozeer om zo min mogelijk spullen maar dat je alleen de spullen overhoudt die je gebruikt en die je blij maken. Als dat een kast vol kinderboeken Is dan Is dat prima. Voor mij gaat het erom dat er geen overbodige spullen zijn. Bijvoorbeeld; ik heb een plantje kado gekregen toen We hier kwamen wonen. Eigenlijk vind ik zowel de plant als het potje niet mooi. Voor de aardigheid kan ik hem laten staan omdat het onbeleefd zou zijn om hem weg te doen. Maar ik word er niet bepaald blij van als ik het plantje zie...Dus die geef ik weer Door aan iemand anders. @rijo, heb je misschien diegene op fb gezien/gevolgd die in pyjama het keukenservies van haar moeder uit de kliko heeft gevist die al aan de straat stond? Yep that's me haha (staat nu in bakkersrek te pronken in de keuken, word er nog elke dag blij van!)
Ik lees al ff mee met dit topic. Wij hebben laatst de computerkast uit huis gedaan, dat was echt een verzamelplek voor alles. Meer als de helft uit de kast hebben we weggegooid De pc staat nu boven want we gebruikten hem niet heel veel. De laptop is veel makkelijker en neemt minder ruimte in Daarna gelijk de rest van de huiskamer gedaan en ben nu boven begonnen op de slaapkamer van de oudste. Kwam een mooie speelgoedkist tegen bij de kringloopwinkel en heb daar al het losse speelgoed in gedaan. Alles wat stuk was en/of niet compleet weggegooid. Echt een heerlijk gevoel! Het enige waar ik tegenop kijk is de kelderkast en de kast in de bijkeuken
Ik zou dan zelf de rapporten en zwemdiploma's bewaren en wat mooie knutsels en dat in een mooie bewaarbox doen.
Hier in een opruim dipje. Veel spullen die kapot gingen maar wel vervangen moesten worden. Verder veelste warm geweest hier in het zuiden. Vanavond ga ik toch maar weer aan de slag beginnende met de badkamer kasten, van het weekend moet de kast van dochter er aan geloven. Dan dan als man klaar is met rommelen buiten dan lan ik aan de schuur beginnen. Wat ik zo jammer vind is dat tweedehands weinig kans krijgt tegenwoordig omdat iedereen alles gratis wil krijgen hebben. Daarom laast na het uitzoeken van het speelgoed het naar het goede doel gebracht. Ze willen nog geen €2,50 voor een spel in goede staat geven. Maar als ik het erna gratis aanbied zin er 25 gegadigden in 15 min. Zo jammer en dat stoort me.
Daarom zie ik meer in bepaalde dingen van Marie Kondo. Bij haar gaat het heel duidelijk om 'bewaren waar je blij van wordt' en het dan ook de aandacht geven die het verdient. Verzamelingen zijn in haar ogen prima, maar dan moet je ze wel een plek geven waar ze tot hun recht komen, dus niet ergens in een donkere kast gestouwd ofzo. Ik sluit me dus aan bij de rest. Ik word ook blij van boeken en van crea-spullen. Die heb ik dus ook veel. Maar dat mag ook, vind ik, want ik word er gelukkig van.