Beginnende minimalistische mama's gezocht!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik heb zaterdag weer een ritje naar de stort gedaan met oude verfblikken, stukken hout die ik bewaarde voor 'ooit' en kapot speelgoed en kapotte opbergbakken. En ik ben vandaag in de kringloop winkel geweest zonder iets te kopen! Dus goed bezig!

Y is bijna jarig, hopelijk begint het bezoek mijn hints te snappen en blijven de cadeaus binnen de perken. Ze heeft aan haar oom een ritje in zijn cabrio gevraagd!

rijo, Bootcamp babe en Zonnestralen vinden dit leuk.
  2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Hier in de buurt worden ze voornamelijk in dorpshuizen/buurthuizen gehouden. Er wordt veel geadverteerd op facebook.
    Wat leuk dat je met de pabo gaat beginnen! Ik ben stiekem op zoek naar een andere baan :oops:

Goed bezig! Hopelijk ben je de rest snel kwijt! Ga je vrijdag ook op een rommelmarkt staan, spulletjes verkopen? Wij slaan dit jaar over ivm andere plannen.
    Hier gaat het op zich wel goed. Ook ik heb weer spullen op mp gezet en ik heb een grote doos klaar staan voor de kringloop. Voor elk item wat er in komt, gaan er twee weg. Maar echt veel nieuwe dingen koop ik niet.. Ik heb voor de kinderen wel nieuwe zomerschoenen gekocht, en mijn zoon moet nog een paar nieuwe teva's.

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

@rijo hm oké nog geen buurthuis ontdekt in de buurt. Zal eens zoeken.
    Waarom op zoek naar een andere baan?

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Hopelijk snappen ze de hints inderdaad! Wat een goed idee om dat aan haar oom te vragen!!

Het passend onderwijs is hetgeen wat me nekt. Leuk bedacht op papier, maar in de praktijk bijna niet te doen.

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ah ja dat snap ik wel. Geen idee hoe daar tijd voor moet zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het doe omdat ik graag het dovenonderwijs in wil. Eerst de pabo dan gebarentaal en hopelijk de master special needs education. (Over 10 jaar ben ik klaar ofzo haha)

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Dan ben je nog wel even bezig idd, maar je hebt wel een mooi doel voor ogen!

Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Hallo dames, ik lees al een tijdje dit topic mee maar nog niet eerder gereageerd..

Ik word al zon tijd gek van de zooi en hoeveelheid spullen bij ons in huis! Ik heb van tijd tot tijd van die opruim buien en mest dan hele kasten uit. Het lucht dan wel op, maar alsnog denk ik na een paar weken.. had ik nou opgeruimd?? Alsof die spullen zich weer vermeerderd hebben ofzo terwijl ik eigenlijk heel bewust kijk tegenwoordig als ik iets aamschaf of het ook echt nodig is. Maw; iets nieuws erin iets ouders versleten eruit bijv. Ook zijn.mijn man en dochter echt van het verzamelen en moet alles vooral bewaard blijven. (Quote van man; je weet nooit of je het nog ergens voor kan gebruiken! en quote dochter; oh een lege doos, die wil.ik bewaren om.een x mee te knutselen!) dus dat maakt het opruimen vaak niet makkelijker!

Ons probleem daarnaast is een beetje; we hebben veel spullen gekregen. Speelgoed en kleding voor de kinderen bijv; mn vader heeft een buurman met kids iets ouder dan die van ons. Als zij ermee uitgespeeld zijn dan wil ie dat graag doorgeven ipv het te verkopen. Ontzettend lief, maar daardoor zit ik vaak wel met heel veel speelgoed en vindt het dan weer moeilijk om iets weg te doen. Tegenwoordig doe ik al bij de voordeur een grote schifting van dingen die ik echt niet wil en breng dat weg. Dat scheelt al een hoop. Mijn vriendin heeft een dochter wat ouder dan die van mij, en na een seizoen krijgt zij vaak een zak vol met (leuke) kleding voor een volgend seizoen. Nadeel; omdat ik het niet zelf uitgekozen heb zit er vaak veel bij wat ik moeilijk te combineren vind. (Dochter is nogal kieskeurig met combis. Heeft een hekel aan broeken bijv.) En ik leg het dan in de kast omdat ik denk; leuke blouse! Leuke trui! Maar in the end heeft ze het dus amper aangehad want; moeilijk te combineren.

Misschien moet ik die spullen wel allemaal niet meer aannemen, maar van het speelgoed hebben de kinderen ook veel plezier. En de kleding; er zit ook wel veel tussem wat ze wel draagt en heeft ons ook veel geld gescheeld. Ik vind het ook moeilijk om, als ik alles heb uitgezocht, de spullen daadwerkelijk weg te doen. Op marktplaats is teveel.gedoe, maar er zit ook zoveel goed netjes spul bij waarvan ik denk, dat is ook weer zonde om 'zomaar' naar de kringloop te brengen.. zucht.

Het liefst zou ik alles wegdoen en in een nieuw huis lekker overnieuw beginnen mand nog tips voor mij om het proces wat makkelijker te maken?

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Voor het 'misschien hebben we het nog nodig' hanteer ik de regel 'als het binnen 20 minuten voor minder dan 20 euro aan te schaffen is, kan het weg'. Werkt hier wel.

Wij krijgen ook regelmatig wat. Ik doe dan meteen weer dingen weg. Zoals bij speelgoed gaat er dan wat naar mijn nichtje.

Ik kijk ook echt kritisch naar wat er binnen komt. Vind ik het niet mooi of krijg ik er geen wow-gevoel van dan gaat het weg. Meestal naar de kringloop want marktplaats vind ik ook vaak teveel gedoe.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik krijg regelmatig kleding van mijn schoonzus voor S, maar ze weet dat ik er kritisch op ben en wat niet gedragen gaat worden, gaat meteen weer weg (kringloop of zak van max).
    Ook weet mijn omgeving nu ook dat ik niet zoveel waarde hecht aan nog meer spullen, dus krijg ik voor mijn verjaardag tegoedbonnen voor verse bloemen of een avondje oppas ipv prul, de kinderen worden meegenomen op dagjes uit ipv veel cadeautjes (meestal wel een kleinigheidje, of iets wat op gaat).

Als ik dingen aangeboden krijg, bedenk ik me eerst of ik het wel wil hebben. Is het antwoord nee, dan zeg ik meestal iets als: lief dat je aan ons denkt, maar ik denk dat we het niet zullen gebruiken. Misschien kun je er iemand anders blij mee maken? Of in het geval van een zak kleding: dank je, ik zal er fijn wat leuke dingen uithalen waar S heel blij mee is. Vind je het goed als ik dat wat niet bij hem past (door maat of stijl) doorgeef aan iemand anders?

En mij vriend heeft een eigen luik op zolder voor spullen die hij graag wil bewaren (maar die van mij weg mogen, bv kabels en oude spelcomputers en dozen vol DVDs en CDs). Als het vol is, moet er iets uit of kan er niks bij. Werkt voor ons (en zou je ook op de knutselkast kunnen toepassen)

Deel Deze Pagina