Beginnende minimalistische mama's gezocht!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Goed bezig dames! Klinkt wel handig zo met het cadeaupapier, maar ik ben ook niet zo creatief maar het valt wel mee wat ik heb liggen. Meestal gaat het wel op.

Ik ben voor de 4e keer met de schuur bezig. De rotzooi die ik er nog uit vis ongelofelijk! Weer 2 volle winkelwagens die ik zo naar de container kan reiden. En dan ben ik nog niet klaar. Maar wel goed eigenlijk dat ik het nog een keer doe, blijkt een kast onder de rotzooi aan het bezwijken te zijn.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Nee inderdaad. Ik wou dat ik het gevoel gewoon op kon roepen. Met een knopje ergens of zo. Ruimt zo lekker op haha.

Rijo, ja dat zal wel. Ziekenhuis en haar hygiene protocollen is niet echt duurzaam gok ik. Veel beterschap voor je dochter!

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Dat zou wel een uitvinding zijn zeg. Alleen tijdens de tweede zwangerschap nesteldrang gehad, maar ja daarna zit je met een baby en nog een peuter en brakke nachten en dan komt er van dat opruimen/schoonmaken niks meer terecht helaas.
    Net weer een kast in de slaapkamer aangepakt, die nu voor driekart leeg is gok ik. En weer een ritje naar de kringloop gemaakt (dag vazen :))

Victoria30 vindt dit leuk.
  4. Triangel

Triangel Niet meer actief

Wat zijn we heerlijk bezig. Ik vind het ergens gewoon jammer dat ik op het punt ben aangekomen dat er weinig weg kan. Maar net ontdekte ik de werktas van manlief. Die moest er aan geloven. Ik heb niets weggedaan hoor, er zitten notities in die bij zijn werk horen. En studiespullen. Maar wel logisch ingedeeld en een bomvolle etui uitgepluisd. Een kapotte schaar, uitgedroogde gummen, kapotte pennen en uitgedroogde stiften gingen weg. Ik heb 3 blauwe pennen, een rode pen, een potlood en alle markeerstiften bewaard. En nog wat ander gerei als geo driehoek en rekenmachine en zo ook hoor. Dat gaf wel weer bevrediging.

rijo vindt dit leuk.
  5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Mjah, daarom ga ik nu vast aan de slag. Kan ik straks lekker cocoonen en rommel maken in ons opgeruimde huis haha.

Victoria30 vindt dit leuk.
  6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Gelijk heb je:):thumup:

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Heeft er iemand nog tips wat te vragen voor mijn zoon zijn verjaardag? Met een oudere broer boven zich hebben we al zo veel speelgoed. En ik wil graag minder speelgoed/zooi in huis, niet nog meer.
    Hij wordt 1 dus uitjes is nog geen leuk kado, hij moet wel wat open kunnen scheuren natuurlijk ;)

8. Triangel

Jillzz, wij gaan de meiden lego primo geven. Dat is niet meer nieuw te koop maar ze spelen er bij oma heel graag mee. En verder geven we een setje met tafel en stoeltjes voor buiten en een glijbaan, maar daar doen ze deze zomer nog niets mee. Maar ach, dat komt vanaf volgend voorjaar dan wel.

9. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Vraag ook knutseldingen die opgaan; vingerverf, tekenspullen, klei.
    Dat is voor je beide kinderen leuk, ook om samen te doen.
    En het gaat weer op. Ook fijn. ;)

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Ik ben al een jaar met het volgende bezig:

kleding op marktplaats, als het niet verkoopt naar kennis of kringloop
    schuur is opgeruimd met plastic bakken, ziet er geordend uit, als er iets in komt gaat er iets uit (grotere fiets = kleine fiets Kringloop)
    babyspeelgoed naar zwangeren of de kringloop
    boeken op bol.com verkopen, kringloop
    af en toe wat speelgoed weg doen zonder dat de kids het merken.
    geen reclamefolders lezen

Ik heb de Kringloop op laten halen. Ideaal. Gratis.

to do:
    foto's maken van de leukste tekeningen en plakwerkjes

2augustus1992 en rijo vinden dit leuk.
  11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Bij ons gaat dat dus niet op. Ik heb een hele krat met knutselspul waar de jongste nog jaren mee vooruit kan. De oudste heeft wat dat betreft de knutselgenen (of het gebrek daaraan) van mij. Hij plakt een heel stickervel op een blaadje en dan zijn we binnen 5 minuten klaar:rolleyes:

12. Triangel

Hahaha, dat knutselen is hier ook niet echt succesvol. Stickers zijn pleisters, dus die plak je bij voorkeur op moedervlekken ('bloed') bij papa of mama, waarmee gelijk papa's benen worden onthaard. Zijn er geen benen beschikbaar, dan worden ze op het laminaat geplakt. Liefst even goed aanstampen. Stel je voor dat mama zich verveeld als ik op bed lig.

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb vanmiddag een ikea kallax (2x2) in elkaar gezet. Deze stond al een hele tijd ingepakt in de kast van onze zoon. En in zijn kamertje stond een grote bak waar al het speelgoed in gesmeten werd. Nu zit het speelgoed netjes in de kallaxkast. Eigenlijk nog 2 of 4 bakken erin maar dit ziet er al netter uit. Gelijk wel wat rommeltjes weggegooid ;)

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Zijn mooie kasten, van de kallax serie!

Hoe gaat het verder met iedereen? Nog nieuwe ontwikkelingen? Hier gaat het opruimen gestaag door. Ik blijf me verbazen hoeveel spullen we eigenlijk hebben, al wordt de hoeveelheid wel duidelijk minder. Ik ben nu mijn schoonmaakmiddelen aan het opmaken en ga dan over op oa. schoonmaakazijn. Afval verminderen is echt een hele kluif, ben ik achter gekomen. Je er bewust van zijn is stap 1, denk ik. De grootste doorn in het oog zijn momenteel de baby/kinderkleertjes. Ik heb zes grote bakken vol op zolder staan, het neemt dus behoorlijk wat ruimte in... Maar ik ben er nog niet klaar voor om het op te ruimen :rolleyes:

15. Triangel

Hier gaat het prima. Ik heb laatst zelf allesreiniger spray gemaakt van marseillezeep en baking soda en water. Ruikt lekkerder dan schoonmaakazijn, wat ik voorheen gebruikte. Dus een tipje. ;)

Kleertjes bewaar ik niet, maar ik hecht daar dan ook geen emotionele waarde aan, dus makkelijk praten. ;)

16. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik had de kleertjes van S in kleine maatjes nog bewaard, maar mijn zussen blijken vooral meisjes te baren, dus daar mag ook een hoop van weg. Er staan nu ruim 4 verhuisdozen met spullen klaar voor de rommelmarkt en een paar boekenpakketten op marktplaats. Verder ben ik bezig met het ombouwen van 3 ladenkastjes en wat steigerhouten planken naar een nieuwe werkplek voor op zolder (en dan kunnen daar, naast het oude bureau, ook nog 2 kastjes weg). Er zit weer wat vooruitgang in!

2augustus1992 vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik bewaar alleen de kleding van de oudste, van de jongste gaat op een heel enkel kledingstuk na alles weg. Kleding van de oudste bewaar ik wel voor de jongste, vind het toch zonde om alles nieuw te moeten kopen, zeker omdat veel nog gewoon goed is. :)

Hier staat alles nu even stil. Het is 1. veel te warm en 2. ik heb het veel te druk. :eek: Als het volgende week weer iets koeler en rustiger is, wil ik weer lekker aan de slag, want ik word knetter met al die troep om me heen. :eek:

18. Triangel

Oh ik bewaar wel de kleding van de oudste voor de jongsten hoor. Maar zodra die eruit zijn, gaat het weg. Heerlijk. :)

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Kleertjes gaan hier direct weg als het te klein wordt. Ofwel op marktplaats ofwel naar de kledingbank.

Vandaag wat speelgoed weten te verkopen via facebook. Kinderen waren er bang voor dus nu kunnen ze iets kopen wat ze wel leuk vinden.

Verder vandaag de administratiemappen op orde gemaakt en de haarspeldjes en prulletjes van dochter uitgezocht. Kon toch ook best een hoop van weg!
    Met manlief besproken de foto- en videocamera weg te doen. Onze telefoons maken Veel mooiere foto's en filmpjes. Dus die morgen maar eens leegtrekken en kijken of We er wat voor kunnen krijgen, zal niet zoveel zijn denk ik.

20. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik vind het ook veel te warm om op te ruimen nu.
    Kleding van de oudste bewaar ik voor de jongste, als die er uit is gaat het weg. Sommige pakjes met emotionele waarde bewaar ik, maar dat zijn er niet zoveel.

Badkamerkast is straks aan de beurt. Ik gebruik toch altijd dezelfde producten dus de rest kan weg..

Deel Deze Pagina