Voor ik een heel verhaal neerschrijf over hoe of wat een korte vraag: Zijn er meer vrouwen die ondanks dat ze midden in een miskraam zitten alle zwangerschapsverschijnselen blijven houden? Ik weet nu dus niet of het gewoon een tussenbloeding is of dat het (weer) een miskraam is die aan het doorzetten is. Ik zou nu iets langer dan 5 wkn zwanger zijn en heb sinds gisteravond wat bloedverlies. Twee jaar terug verdwenen alle verschijnselen vóór de miskraam zich aankondigde. Nu zit ik met ontzettend zere borsten, opgezwollen buik, veel plassen, sterke reuk en lichte misselijkheid (én dus licht bloedverlies...). Ik heb niet de typische 'menstruatiekrampen'. Pfff, wat maakt dit je onzeker! Het kindje is zeer welkom. Wie kan mij meer vertellen?
In een notendop Ja... Ik had nog alle verschijnselen, heb ze nog dik twee maand gehouden ook, was echt een rottijd! Met wat meer uitleg Mijn eerste en derde miskraam had ik nog voor het bloedverlies alweer een negatieve zwangerschapstest en niets van verschijnselen meer. Mijn tweede miskraam had ik al twee keer erg veel bloedverlies met krampen gehad. Dus HA had al paar keer HCG geprikt om zwangerschap op te volgen en stelde me telkens gerust. Toen ik mijn derde bloeding had, heb ik weer bloed laten prikken, HCG stond toen zo hoog alsof ik 10 wkn was, echter was ik nog maar 8 wkn en was het vruchtje al van week 6 dood (dat bleek later op de echo). Het kan dus echt alle kanten op! Veel sterkte!
Kort maar duidelijk antwoord: Ja. Ons kindje is met 6 weken gestopt met groeien, uiteindelijk kwam de miskraam niet zelf op gang en heb ik nog een paar weken met dit kindje in mijn buik gelopen met alle zwangerschapsverschijnselen erbij. Pas een paar dagen na de uiteindelijke miskraam begonnen de verschijnselen af te nemen en nu voel ik me weer redelijk normaal. Ik wil je veel sterkte wensen!
Ja, daar heb ik ook nog wel een paar weken last van gehad helaas.. Heel veel sterkte en hopelijk is het een onschuldige bloeding! Vervelend dat afwachten..
Zolang er nog iets in de baarmoeder zit kunnen ze verschijnselen aanhouden. Ik hoop voor je dat dit gewoon nog innestelingsbloed is en dat je een plakkertje hebt!
Bij mijn spontane miskramen verdwenen mijn 'kwaaltjes' vlak voor het bloedverlies. De andere keren voelde ik me nog heel erg zwanger, maar was de echo niet goed. Het kan nog alle kanten op gaan... Ik hoop voor je dat het iets onschuldigs is. Gelukkig heb je (nog) geen krampen!
Dank voor jullie reacties. Het kan inderdaad nog alle kanten op gaan. En door de ervaring van de vorige miskraam weet ik dat ik me zwanger mag blijven noemen zolang het vruchtje nog niet weg is. Klinkt misschien raar, maar de vorige keer was het een mega kramp en een 'plopje' van onderen en daar lag een mooi klein vruchtje van 6 weken in het toilet. Vraagje: verloskundige wil (bij evt. doorzettende miskraam) dat ik het weefsel opvang in een potje. Hebben jullie dat ook gedaan en hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer het bloeden morgen aanzet, mag ik direct verloskundige bellen. Was bij de andere miskraam wel anders (en andere praktijk). Toen ik vorige keer belde, kreeg ik te horen: 'gelukkig heb je al een kind.' Mijn reactie: 'maar dat maakt het verdriet niet minder!' We blijven nog steeds hopen
Hopelijk valt het mee, en ben je nog gewoon zwanger. Wel 'fijn' dat je nu een vk hebt die een beetje negrip toont. Ik heb me bij mijn MK echt in de steek gelaten gevoeld bij beide mk. Ik heb ook steeds verschijnselen gehouden na de miskramen. Echter bleek ik steeds ook weer zwanger te zijn meteen erna. Sterkte!
Ooh ja hoor! Heb tot 10 weken rond moeten lopen met een leeg vruchtzakje met daarbij alle zwangerschapsverschijnselen. Zakje bleef gewoon doorgroeien zonder kindjes erin (was een tweeling) Hels gewoon, want niets duidde op een miskraam. Blijf wel hopen want het kan alle kanten op.
Nou dat heb ik 1 keer gedaan Freubeltje (opvangen dus), want toen voelde ik het net zoals jou aankomen zeg maar met een ''plopje'' en ik dacht dan kan ik het laten zien aan de verloskundige en dan wist ik hopelijk of alles eruit was.. Het is een beetje een stom verhaal maar ik had zo´n vergiet niet zo diep en die heb ik maar op de wc neergelegd, wist het anders ook niet.. Ik weet niet wat je verloskundige ermee wil? Kijken of het eventueel compleet is? Ik heb het toen namelijk gewoon in een potje gedaan.. Hopelijk is dat allemaal niet nodig! Zal voor je duimen..
@Silverwings Ze willen dan inderdaad kijken of het compleet is. Bij mijn vorige mk had ik hele kleine sokjes gekocht, gewoon als aandenken aan het kleintje dat niet heeft mogen leven. Ik ben net naar het dorp geweest en heb ook nu weer hele lieve kleine sokjes gekocht. Of ze worden gedragen, of ze gaan in de herinneringsdoos
Ik heb dat de laatste 2x van de gyn moeten doen. Mijn toilet heeft een vlakke bodem, dus niet zo'n 'plons' toilet, en de laatste keer heb ik het weefsel met een zakje om mijn hand uit het toilet kunnen pakken. Die keer daarvoor viel het ergens anders en heb ik het met 2 lepeltjes gepakt. De gyn heeft potjes met fysiologisch water, dan blijft het 't beste bewaard als het onderzocht moet worden. En anders kan het gewoon in een potje zonder iets of met gewoon kraanwater.
Die plopjes, heb ik vijf keer gehad na mijn miskraam en twee dagen later nog een keer.. Heel veel weefsel ter grote van een manderijn .. Ik heb niks opgevangen...
Wel wat vage lcihte krampen en nog steeds wat oud bloed. Krampen kunnen ook van mijn darmen zijn aangezien die ook flink aan het rommelen zijn. Ik kan menstruatiekrampen ook niet altijd onderscheiden van darmkrampen. We zien wel. We gaan gewoon doen wat we wilden doen vandaag: dagje weg. We nemen gewoon een pak maandverband en een potje mee mocht het mis gaan... Klinkt misschien heel luchtig, maar zolang ik niet weet wat het is kan ik toch niet de hele dag thuis blijven zitten en zitten malen? Het ene moment ben ik heel positief en zit ik wandelwagens te kijken op mp, het andere moment weet ik 100% zeker dat het mis gaat.
Nee joh, dat is juist goed en helemaal als je dat zelf ook ziet zitten om er even uit te gaan! En kan ik me voorstellen ja, tis allemaal zo spannend.. Niks aan als een mens niet weet waar ie aan toe is!
We vermoeden foute boel... Ik vloei. Het is waterdun en echt dunner en meer dan bij een menstruatie. We gaan er vanuit dat het 'over' is, straks even de verloskundige bellen. Er zitten trouwens geen stolsels bij, maar die moeten misschien nog loskomen. Helaas, maar het is niet anders....
Jeetje freubeltje wat erg voor jullie.. Ik wens je alle sterkte de komende tijd, t is niet niks... Xx