Zag je je missed abortion aankomen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nouk, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nouk

Nouk Lid

15 sep 2006
    58
    0
    0
    Ik ben nu 6 weken zwanger en nogal onzeker...
    Ik heb een vraag voor de meiden die een missed abortion hebben gehad. Ten eerste: echt heel rot voor jullie!

Over 3 weken heb ik 'n eerste echo en ben aardig zenuwachtig voor een missed abortion. Ik heb geen krampen, bloed- of bruinverlies.
    Kwam de missed abortion voor jullie onverwachts? Of hadden jullie al verschijnselen dat het wellicht niet goed zat?

Liefs, Anouk

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb geen missed abortion gehad maar een spontane miskraam en hoewel we anderhalve week daarvoor nog een echo hadden gehad met een kloppend hartje had ik toch een voorgevole dat het niet goed zou gaan en....halaas was dat voorgevoel juist.

3. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een missed abortion gehad, afgelopen donderdag gecurreteerd. Ik voelde het niet aankomen. Ik had een echo en het kindje was net zo groot als het eigenlijk moest zijn dus waarschijnlijk op de dag van de echo of de dag ervoor mis gegaan.
    Probeer je niet te focussen op de dingen die niet goed afgelopen zijn

4. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Lieve Anouk,
    ik kan je wel mijn verhaal gaan vertellen,
    maar zoals je mss wel weet is iedereen z'n verhaal weer anders, en ieder lichaam dus ook.
    Ook de verschijnselen en voorgevoelens al dan niet aanwezig zijn verschillend van elkaar.
    Als je geen verschijnselen hebt (en ookal heb je die wel, dan nog) denk ik niet dat jij je zorgen moet maken!
    En inderdaad wat Anette1 zegt,
    focus je niet op wat er bij anderen mis is gegaan.

Liefs, mama van Valentijn*

5. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik had het niet voelen aankomen en dat is meestal wel bij een missed abortion maar focus je daar niet op.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    stom vraagje.. maar missed abortion betekend toch eigenlijk dat het vruchtje is overleden maar geen bloedverlies, eigenlijk ga je toch met een zwanger gevoel verder?
    dan lijkt het me logisch dat je het niet aan voelt komen :oops:
    misschien meer in een soort gevoel van dat er iets mis was maar feitelijk..

denk ik nou te simpel :oops:

7. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Das waar Natasja,je weet van niks en leeft verder in de gedachte dat je kleintje groeit.
    Daarom is de slag zo zwaar ook...

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat kan me goed voorstellen! echt een wrede manier om er achter te komen dat het niet goed is.

9. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Toch gaat dat niet helemaal op,missed abortion is idd dat het vruchtje niet meer leeft maar het lichaam niet reageerd door bv bloedverlies.
    Maar wij hebben op een echo het hartje zien kloppen,ongeveer 1 week later is het fout gegaan,en heb ik rond die tijd idd een voorgevoel gehad,een naar angstig gevoel overviel mij plots.
    Achteraf bleek het gevoel te kloppen :(
    Maar omdat je denkt dat alles goed zit reageer je verder niet op dat gevoel,maar toen wij voor de volgende echo gingen 2 weken later was ik toch wel extreem angstig,en terecht.
    Maar ook dat angstige gevoel hoeft niet altijd iets te betekenen,het is ook logisch om angstig te zijn.

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat bedoelde ik ook te zeggen, een angstig gevoel idd, maar feitelijk niks natuurlijk. ik denk dat idd die angst heel normaal is.

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    de 1e keer dat ik zwanger was er gewoon een gevoel van niet zwanger voelen.
    maar wist niet beter had er ook nooit van gehoord
    dacht gewoon als je een miskraam krijgt heb je
    veel bloed.
    toen ik bij de 12weken te horen kreeg dat het
    met 7 weken als gestopt was met leven is dat
    zeker een schrok.
    je merkt echt het verschil als je weer zwanger bent
    en het goed gaat ook al was ik nog erg zenuwachtig
    bij de echo.

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik heb het niet aan voelen komen
    maar als ik achteraf nadenk heb ik altijd wel het gevoel gehad dat het niet goed zat
    klinkt mischien heel stom maar zo voelde het ook

Maar denk dat iedereen het anders ervaart en dat
    je je gewoon niet druk moet maken meid

13. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    medewerkster klantenservice Drogisterij.Net
    Stellendam
    Ik heb vorige week een missed abortion gehad en ben woensdag gecuretteerd.
    Ik was wel heel bang dat het fout zou gaan en durfde ook niet blij te zijn. Nu had ik meer zoiets van eerst zien en dan pas geloven en blij zijn.
    Dit had ik de 1e zwangersschap helemaal niet. Toen leefde ik echt op een roze wolk.
    Maar om nu te zeggen; had je een voorgevoel, nee niet echt.
    Verder adviseer ik je om je aandacht te vestigen op zwangerschappen die wel goed gaan en niet teveel lezen over miskramen. Als het je overkomt (wat natuurlijk niet te hopen is) is het vroeg zat om hier steun en informatie vandaan te halen. Dat vind ik wel heel fijn moet ik zeggen.

14. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ik heb twee weken geleden een miskraam gehad. Ik voelde mij erg onzeker over deze zwangerschap en was er erg mee bezig dat het mis kan gaan. Bij mijn eerste zwangerschap die wel goed ging, had ik dit helemaal niet. Deze keer voelde ik mij totaal niet zwanger.

MAAR, dit gaat voor lang niet iedereen op. Elke zwangerschap is anders, ook zwangerschappen die niet eindigen in een miskraam. Ook hangt het een beetje van je karakter af. De een maakt zich sneller zorgen dan de ander.

Jente

15. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik zit momenteel middenin dit 'proces' en heb het totaal niet zien aankomen. Hoe wreed het ook is, ik voel me nog steeds op en top zwanger, heb nog volop verschijnselen. Helaas heb ik afgelopen woensdag een echo gehad waarbij het kindje 7,5 week was terwijl ik al meer dan 8 weken had moeten zijn.. Mij is aangeraden een week te wachten alvorens een afspraak te maken voor curretage. En ik kan je vertellen dat dit de moeilijkste week uit mn leven is.. Als ze mij niet hadden verteld dat er wat mis was had ik absoluut niet getwijfeld..

Maar wat ik jou wil meegeven is om niet op de zaken vooruit te lopen, hoe moeilijk dat ook is soms. Probeer te genieten van je zwangerschap..Zo lang er geen reden tot paniek is probeer rustig te blijven..

16. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Ik denk dat ieder lichaam en iedere vrouw anders is. De 1 voelt het wel de ander niet.
    Ik heb 9 januari een MK gehad met bijna 11 weken, het vruchtje bleek met 8 weken al gestopt te zijn met leven, een missed abortion. Ik heb me va die 8 weken in meerdere maten verminderd zwanger gevoeld tot geen gevoel meer rond de MK. De misselijkheid nam rap af, geen gevoelige borsten meer, geen steekjes, geestelijk minder labiel. De puzzlestukjes vielen niet achteraf op hun plek, maar tussen de 8 en 11 weken. Dit was mijn 2e zwangerschap en het voelde totaal niet als de eerste. Een dag na mijn MK ben ik alsnog gecurriteerd en 1 week later heb ik een test gedaan die al helemaal geen hcg meer kon vinden, dit was grotendeels al afgenomen tussen week 8 en 11 en vandaar de sterk afnemende zwangerschapsverschijnselen.
    Het is dus wel degelijk te merken, maar misschien niet voor iedereen.

Probeer jezelf niet gek te maken. Hou nog even 3 weken vol.

Succes!

17. Nouk

Nouk Lid

15 sep 2006
    58
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties. Succes allemaal met het verwerken meiden...

18. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb 'ze' allebei niet voelen aankomen. Voor mij beide een schok. Hoewel ik denk dat elke miskraam een schok is, of je het nou wel of niet hebt voelen aankomen...

19. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hai naamgenootje,

Ik heb 2 miskramen gehad en beide keren wist ik eigenlijk al snel na de test dat 'er iets niet klopte'. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik dat gevoel ook zou hebben gehad als het wel gezonde vruchtjes waren geweest, dat weet ik niet, maar ik had sterk het gevoel dat het niet goed was. Beide keren ging ik inderdaad op een gegeven moment hevig vloeien en had daarbij veeeeel buikpijn (weeenachtig) waarna ik ze verloor.
    Het is natuurlijk niet gezegd dat iedere onzekere zwangere ook een miskraam krijgt. Probeer zo goed als je kunt te ontspannen. Als het mis gaat, is er niets wat je daaraan kan veranderen en als het goed gaat, zit je je voor niets zorgen te maken.
    Veel succes meid.

Groetjes,
    Anouk.

20. Niet meer actief

ik was vanaf de zwangerschapstest, die positief was, niet echt blij, had een naar gevoel bij de zwangerschap.
    ik kreeg ook geen klachten, dus niet misselijk, niet moe..
    later bleek dat het bij 5.5 weken zoiets was misgegaan, bij 7.5 weken heb ik een miskraam gehad.

Deel Deze Pagina