Hallo meiden, Na een miskraam van 5 weken in augustus ben ik direct weer zwanger geraakt. Voelde vanaf t begin stukken beter,vraag me niet waarom. Ben nu 6,3 weken. Vorige week zaterdag had ik opeens bruin verlies. Dit stopte. Zaterdag en zondag weer een keer per dag een 'lading'. Vannacht werd ik wakker en moest naar de wc. Opeens een paar druppels helderrood bloed in de plee. Schrok me suf. Tevens ontdekte ik dat m'n borsten niet meer gespannen waren. Acuut kreeg ik paniek. Mijn buik werd (van binnenuit) heel warm. Voelde als n soort ontsteking. Vanochtend werd ik, na heel weinig slapen, wakker met misselijkheid. Geen bloed meer te bekennen, borsten nog steeds niet gespannen, maar wel nog beetje gevoelig aan zijkant. Iemand ervaring met deze combi? Zoooo bang dat dit mk 2 wordt. Zou een echo al uitkomst kunnen geven? Of ben ik echt te vroeg? Groetjes, Moppie
Op een (inwendige) echo zou je wel een vruchtje moeten kunnen zien. Ik zou gewoon bellen als je zo ongerust bent!
Symptomen zeggen niks over een naderende miskraam. Hier helaas veel ervaring mee tot aan paniekaanvallen waarbij midden in de nacht de spoeddienst op de verloskamers gebeld werd. Bij alle 5 wisselende symptomen. Pas na een week of 7 werden deze constateer maar nog heel wisselend. Heb in 4 weken tijd zoveel overgegeven dat ik nu nog steeds niet op m'n oude gewicht ben. Maar ook dat wisselde. Zo zit je te bbqen en zo spuug je je lijf binnenste buiten. Ik snap je ongerustheid herl erg en zou idd de vk bellen of je vervroegd op een echo mag komen. Bij een inwendige echo zou je zelfs al ern kloppend hartje kunnen zien. Bloedverlies wat met vlagen komt en vnl bruin is is vaak onschuldig. 50/50 masr zolang het niet doorzet en je geen kramp hebt of stolsels verliest mag je gewoon hoop hebben. Sterkte
Jeetje, dat klinkt ook heftig. Het gaat met mij ook die kant uit als het weer misgaat. Ik heb gebeld. Verloskundige deed beetje alsof ik me aanstelde,tenminste, dat voelde zo. Hebben me net teruggebeld, ik mag al om twaalf uur. Nu best wat krampen, maar even geen bloed meer gezien. Ben zo bang!
Ik had er zo'n eng en slecht gevoel bij (en kan daar meestal blind op varen). In dit geval niet. De echo was perfect. Zelfs het hartje klopte al goed. Verloskundige was zelf ook verbaasd,ze zei dat dit vroeg is. Ze gaf aan dat de kans dat het misgaat enorm daalt zodra het hartje klopt. Heb eerst een uur beduusd rondgelopen. Nu pas begin ik het te beseffen!!!
Jeej, mooi nieuw zeg gefeliciteerd! Ik heb zelf ook regelmatig bloedverlies gehad de gehele zwangerschap, het hoeft dus niet altijd iets te zeggen maar de stress is allesbehalve prettig. Ik wens je een goede zwangerschap toe!
Wat een lieve reacties meiden. Enorm bedankt. Ik ga proberen de stress iets los te laten en te genieten. Volgende week weer een echo, dat is de geplande. Voor jullie ook succes allemaal!!