Ik vraag me af, ik heb een echo gehad op 8 weken en daarop was nog leven te zien. Nu bij de echo woensdag ( 10 weken ) bleek de hartactie gestopt. De echoscopist zei 8 weken, de VK later 7 weken en 3 dagen. wat betekent dat een embryo uiteraard na stoppen van de hartactie, zal veranderen qua hoe het eruit ziet, en grootte. Weet iemand hoe snel dit gaat ? Ik hoop zo dan mijn lijf het snel uit stoot. Ik wil het graag nog zien om zelf te kunnen beoordelen nog hoe het eruit ziet.
Hier werd een vruchtje nooit kleiner. Bleef gelijk tot t eruit was. Op deze termijn is een meetfoutje snel gemaakt dus zou eerder die richting in denken.
En kindje van ca 8 weken wordt inderdaad niet kleiner helaas. Ik denk dus ook aan een meetfoutje. Sterkte met alles!
Ok. De vk vertelde me dat het kleine zou worden, en gezien het op 8 +1 nog leefde en exact op schema lag, maar nu het formaat 7+3 had vroeg ik me af hoe snel dat ging.
Mag ik hier op inhaken? Ik heb nl dezelfde vraag. Ts: als je het vervelend vindt, zeg het maar, dan open ik een eigen topic. Rogijuli zegt: niet bij 8 weken, maar bij hoeveel weken dan wel? Ik weet sinds dinsdag ook dat ons kindje niet meer leeft. Ik zou vandaag 15.1 week zwanger moeten zijn Bij 10.5 weken hadden we nog een hele mooie echo. Bij de controle dinsdag kon de vk het hartje niet meer vinden. Na een echo bleek dat hey gestopt zou zijn nij 11.1 week. Maar kan het ook nog langer geleefd hebben op deze termijn en dat het al kleiner is geworden? Dit zou vandaag dus 4 weken geleden zijn. Ik heb nog steeds duidelijke zwangerschapssymptomen zoals brandend maagzuur.
symptonen zeggen helemaal niks die kan blijven zolang je hcg in je bloed hebt. een embryo krimpt idd niet zoals ze al zeggen. als ze zeggen dat het hartje bij 7+3 is gestopt met groeien hebben z met de 8weken echo een meet foutje gemaakt want hij word niet ineens kleiner. nora het is onwaarschijnljik dat je embyo dan nog langer geleefd heeft.
Welnu.. het antwoord is daar. Een embryo kan zelfs volledig verdwijnen. Ik heb mijn miskraam gehad met een mooie intacte vruchtzak. puntgaaf. Van het 8 weken oude babytje was echter geen spoor meer bij het openen van de vruchtzak. Het lichaam blijkt dit op te nemen en op te lossen ( kan - hoeft niet) ... dus een embryo kan wel degelijk kleiner worden. De reden van het open maken van de vruchtzak is een persoonlijke, omdat de hoop er was te zien hoe groot en dus hoe oud het geworden was ( ontwikkeling).. maar dit viel niet meer vast te stellen. Het is overigens nooit een windei geweest, 3 x is namelijk een hartje fanatiek geconstateerd, de laatste maal iig op 8+1.. echter daarna geen idee.
OM 4:14 heb ik met wat laatste heftige krampen het vruchtje ( in een puntgave vruchtzak) incl. placenta etc verloren. Los vannove staande ja je kunt echt weeën hebben. Hier 2x infectie door restweefsel waarbij ik ook echt rugweeen had. Pijnlijk! Mar gelukkig vanuit zkh goede pijnstillers gehad...
Ja klopt. En deze is zoals beschreven, open gemaakt. De vruchten was zelf puntgaaf, het kindje erin inmiddels dus opgenomen, of welke benaming dat mag hebben