Soms vind ik dat ze hier voor pubers een appart forum zouden moeten maken... Nu komt deze vraag tussen de "eerste dag kleuterschool" en "wat neemt jou kind mee voor de pauze" ed te staan...En dan voel ik me zo oud Anyway, Mijn oudste is 14 en begint toch al een redelijke snor en een pluizige kin te krijgen (had niet verwacht dit al op deze leeftijd mee te maken...zn vader had met 35 nog niks bijzonders daar....). Laatst vroeg hij mn man al om raad er over en die zei dat hij dan met sint of tussendoor maar eens een scheer apparaat moest krijgen. Nadien sprak hij mij er over en ik vroeg me af of je niet nat moest beginnen...gewoon mesje en scheercrème. Hij vond van niet en ik twijfel maarja....ik heb me (daar) nog nooit hoeven scheren natuurlijk! Nu is de vraag, wat is/zal jullie keuze zijn? En waarom dan? En wanneer?? Als er dons staat? Als het dons aan t veranderen gaat of als hij al een halve viking baard heeft?
hahaha oh heerlijk. Ik zit hier met mn man al om te geinen, als mn zoon zo'n donssnor krijgt ga ik dr eigenhandig als moeder mee aan de haal haha. Vind dat zo vreselijk (maar stiekem ook wel schattig ) Heb je geen bal aan, dit antwoord, maar succes ermee!
wilma, mijn zoon scheert zich inmiddels ookal 2 jaar ongeveer, eerst electrisch maar dat is niet fijn met donshaartjes. die "trekt" hij eruit. toen dus over op de ouderwetse kwast met scheermes. zijn vader scheert nat en dus heeft hij er een keer bijgestaan hoe je dat doet, gekke bekken trekkend en tips over kuiltje hier en lastig plekje dar. inmiddels na wat modderen lukt het hem vrij goed hoor. ow, en het is nog steeds donzig (na 2 jaar dus) ik vermoed dat het wel ff duurt nog. hij heeft wel een flinke baard en snor ( hij heeft zwart haar , dus ja) maar echt haartjes haren vind ik het nog niet. hoop dat je hier iets mee kan? wanneer hij ermee begonnen is? toen hij het zelf wilde.( na een paar weken denk ik) en eerlijk hij heeft nu best wat dons en dat ziet en heel onverzorgd uit, dus ik vind het ook wel prettig dat hij zich af en toe scheert ( keer of 2 per week denk ik ongeveer nu) ps. ik zet ook niet veel berichtjes omdat ik het inderdaad soms ook wat lastig vind zo tussen de kleuters en 6 jarigen. misschien de modjes vragen om een apart puber gedeelte.
Oh maar wij geinen hier ook hoor Umm85...je moest eens weten...gelukkig kan hij er tegen! Dankjewel Blup! Ik had nog gedacht jou te PB-en maar wist niet meer zeker of jij nou wel of niet ook een zoon had in die leeftijd. Wist wel van je dochter door je verhalen hier. Nou dan zal hij toch aan dat natte scheergebeuren moeten dan. Dat t met electrisch niet goed zou gaan wist ik niet...want eruit trekken.. Ik denk niet dat hij daar vrolijk van wordt. Heb nog wel ergens een epilady liggen anders... (Weet je dat ik dat dood eng vind om hem te laten doen met zo'n mesje...slaat nergens op wat zowel ik als mn man gebruiken die dingen ook en ik heb mn ex soms zelf geschoren...wat zou er mis kunnen gaan? Maar toch....) Wie weet zien de modjes dit? Of zullen we samen naar "Over deze site" gaan en het aankaarten? Ik wed dat er wel meer zijn met pubers hier die zoiets hebben van mja dit past niet echt hier maar wel dit soort vragen hebben. We zijn hier zeker weten niet de enige die wat oudere kinderen hebben rond lopen.
ik heb inderdaad een dochter van 17 en een zoon van 15 ( en 1 van 2 en half) waar is over de site. ik zou het inderdaad gewoon aankaarten daar. meestal zet ik iets over hun maar vaker in de lounge ofzo, want ik vind het hier eigenlijk helemaal niet tussen passen. scheren lijkt enger dan het is. hij kan een keer meekijken met pa en dan de trucjes leren, en hij zal zich heus wel een keer snijden.maar goed wie doet dat niet.
vind een pubergedeelte prima plan hoor. kan je niet helpen met scheren, mijn oudste is een meisje, en eigenlijk nog geen puber, pas ruim 9 maar toch, wat oudere kinderen in een apart topic... goed plan!
Het ALLER aller eerste forum gedeelte waar je dingen meld die mis gaan of vragen steld oid Ik zal er zo een topic over starten daar (eerst even de uk naar bed doen hier)
Ook mijn zegen hebben jullie. Ik herken het wel iets. Mijn zoon word over 2 weken 11 en er zijn dingen die zo anders gaan al dan met kleine kinderen. Het gezeur om de was bijvoorbeeld. Ja ik heb hem geleerd het in de was te doen. ER was een leeftijd dat hij alles nog graag voor zijn moedertje deed maar tegenwoordig man pffffffffffffffffffffff. Help haha. Maar mama waarom moet ik dat nu toch doen en je doet het maar lekker zelf of zo als huiswerk. Even dit afkijken of doen en dan doe ik jajajjaja en dan vergeet ik het zelf ook weer en wat is er dan gebeurt juist geen huiswerk. Kom maar op met het topic pubertijd. Wilma en Blub alvast bedankt voor de tips van dat scheren. Zal hier dan ook nog een jaar of drie duren ongeveer dan?? Heb wel al wat dons gezien op een andere plek Jullie mogen rade welke haha via p.b.
mijn zoons scheren zich nat.. mijn oudste schoor zich eerst elektrisch, maar dat deed zeer en hij kreeg enorme puisten ervan.. dus op gegeven moment heb ik hem met een kom warm water, scheermes, scheerzeep en spiegel aan tafel gezet.. zijn pa op de intercom (zijn gescheiden) en die heeft hem stap voor stap uitgelegd wat die moest doen..
MUWHAHA kom niet meer bij hier..!!!!!! ''halve vikingbaard'' Sorry verder geen advies, mijn zoon is pas 6 weken
Yup Ik kan die plekken ook wel raden! Heb hier nog een zoon die er tegen aan zit te hikken nu en her en der op DIE plekken al wat dons heeft (gelukkig hoeft men daar niet te scheren....tenminste....laten we maar gewoon beginnen met snor en baard ) De 2e wordt in december 13....en ondanks dat ik er al een heb die groot aan t worden is (hij is groter als ik nu!...ok misschien niet zo'n prestatie met mn 1,64 maar toch) is het toch soms even enorm slikken...hij ook al...*slik* Hij was altijd dat schattige jochie van 5...de kleinste (in lengte heel lang erg klein geweest...met 3 jaar maatje 104/110) En nu...pfff... Anyway...we gaan n tikkie off topic. Meneer was not amused dat ik dit hier neer gezet had (vertelde het aan mn man en hij hoorde het ook) MAM dat is prive!!! Ja euh,..ik zet je naam en toenaam er toch niet bij?? Of wil je dat ik die eene foto erbij plaats? *grin* (mn man n foto gemaakt van toen ik zn haar aan t knippen was terwijl hij in zn onderbroekie hier midden in de kamer op n stoel op het knoeikleed van dochterlief zat) En toen is hij maar zuchtend afgedropen
ja wilma, dat is niet cool hé. zulke dingen doe je niet. of ten minste niet merkbaar, hahahahaha. en ja, kleine kindjes worden groot, pffftt. ik heb er hier 2 die langer zijn en op grote voet leven dan ik. en ik ben niet klein!. dus tel uit je winst. heb vanmorgen foto's gemaakt met de kids, ieder appart met mij.( gebeurd bijna nooit meer samen met mama op de foto) en dan steek ik er maal iel bij af hoor. beetje rimpel, beetje grijs opzij aan de oortjes. en nog kleiner ook. je wordt ouder mama geeft het maar toe.....zucht... waar zijn mijn schattige kleine kindjes gebleven. hoewel elke leeftijd natuurlijk leuk is, ook hier geniet ik weer van hoor. je kunt "volwassen" gesprekken voeren en je wordt zo lekker buiten gesloten. ( wat ik dus wel moeilijk vind vooral de oudste was een echt moederkloekje ) ok, wat voegt dit toe..niks ...en way off topic...
Hihih. Daarom lees ik jullie berichtjes ook altijd. Kan ik me een beetje voorbereiden haha Even offtopic. begonnen ze bij jullie rond 10/11 ook steeds dwarser te worden klusjes uit te stellen grense verleggen. Boos weg lopen Dat soort dingen.??? kan het wel in de lounge vragen haha maar dan kan ik rekenen op jonge moeder van net 20 die de pubertijd net voor bij zijn( is grapje hoor)
aan mij heb je hierin niks. mijn middelste is altijd moeilijk geweest ( wijdt er liever in openbaar niet al teveel over uit) deels door zijn handicaps ook natuurlijk. hij is zeg maar ( vanaf een maand of 10) in de ik ben 2 en ik zeg nee fase gekomen en daar zit ie nog in. alleen is het veranderd in: "het is MIJN leven en IK bepaald wat ik daarmee doe". mijn oudste was een huilbaby maar daarna nooit qua gedrag veel problemen gehad en nog niet. het is maar zelden dat ze echt onredelijk ofzo is , bovendien is ze heel wijs en gedraagd zich allesbehalve als de gemiddelde puber. wat uiteraard zeker ook niet alles is, vooral voor haarzelf) maar goed ze lijkt op mij, innerlijk, en heb begrepen ook uiterlijk ( was mezelf nooit opgevallen trouwens, maar iemand op haar nieuwe school pikte me zo uit 60 ouders als zijnde de moeder van... dat we dezelfde stem hebben wist ik al , al hoor ik dat zelf niet. maar we kunnen aan de telefoon bij wat minder bekende mensen zo voor elkaar doorgaan. wat soms wel handig is als ik ff druk ben met de kleine en het verder niet echt belangrijk is. maar om op je vraag terug te komen, ik hoor het vaker 10/11/12 dan heb je vaak de puberperikelen toch wel te pakken. ik vind het wel erg vroeg hoor hoe het tegenwoordig gaat, maarja. aan de andere kant wordt er ook meer en meer gevraagd van kinderen dus is het ook weer niet zo gek dat ze zo vroeg zo wijs zijn.
uhm laat m op youtube kijken daar geven ze ook wel wat tips denk ik...wat meiden betreft ook make up, en puisten uitknijpen dus waarom niet scheren...
@Pnirmal: Mijn oudste begon daar rond zn 12 A 13e mee en dat zet zich verder voort nu (hij is nu 14,5)...al mag ik kwa klusjes TOTAAL niet klagen bij hem (hij staat graag voor me klaar en houd de zolder (eigen kamer en voorzolder) netjes en schoon. Maar hij is sowieso een appart verhaal. Heeft PDD-nos en is overal wel wat later mee begonnen eigenlijk..nouja op de puberhaartjes en pukkels na dan Maar nr 2 is sinds een jaartje/half jaartje zo bezig nu idd (wordt december 13) en begint zich heerlijk af te zetten tegen iedereen en alles (mij papa broer en soms zelfs zus) 1 word is soms genoeg om hem te laten ontploffen. En hij schuift alle klusjes liever af op zn broer (en die weer terug: nee jou beurt nee jou beurt NIET WEL MOET JE WAT!! JA HIER!! *knal boem vecht smijt* ) ERG vermoeiend. Je moet hem ook constant achter zn vodden aan zitten om te zien of hij nou ook echt gedaan heeft waar je hem voor naar boven/kamer/keuken stuurde (en 7 vd 10x kan je hem daarna nog een keer zeggen het te doen en dat dan soms tot 3x toe) Het is zo veel sneller zoiets zelf te doen (laat staan dat t minder energie kost) maarja als ik zeg dat HIJ het moet doen....pfff Het is nu echt de tijd van chose your battle carefully. Wat is zo belangrijk dat je er woorden om kan krijgen met hem en wat minder en hoeft dus niet zo'n punt te worden. Anders hebben we hier alle dagen herrie en dat is er al genoeg tussen die 2 pubers (en dan is Wendy nog n peuter puber....vandaag ook weer heerlijk dwars en "ja" schijnt even niet meer te bestaan..) Ik ben moe....hoe zou het komen! @ zogezegend: Ik zoek altijd ALLES op aan tutorials etc. En daar heb ik nu geen moment bij stil gestaan! Zo eens kijken!
Dan was hij er laat bij met z'n 35. (Ik heb hier niks te zoeken hoor, maar zag Wilma's topic in 'over deze site' en zo zag ik dit subforum. Vandaar...)
hello, ik las de titel van dit topic en dacht ineens oeps, over een jaartje of 10 krijg ik hier ook mee te maken. de jongens zijn pas 2 en 4, maar nu realiseer ik me dat er op die zachte babywangetjes straks toch echt puistjes gaan komen,en ook haren!! kan me voorstellen dat het een pubertopic fijn zal zijn. succes met het leren scheren!! joyce