Hallo ! Ik zit even met de volgende vraag. We weten allemaal dat het weer de afgelopen tijd zijn ups en downs heeft gehad. Net zoals mijn temp deze maand. Van een hoge piek de dag na een dag met veel hoofdpijn tot een hele lage temp een paar dagen later. En over die lage temp heb ik even een vraag. Doordat het weer de ene dag warm was en de andere dag een stuk minder heb ik het idee dat als ik op de warme dagen 's nachts het dekbed van mij afgegooid heb en het dus best koud heb als ik wakker word, mijn temp dan ook een stuk lager is. Ik temp rectaal. Hebben bijvoorbeeld die koude voeten of schouders daar invloed op ?
Of dat voor rectaal ook opgaat durf ik niet te zeggen, maar ik temp tot nu toe onder mijn tong en kan wel merken of ik onder de dekens wakker ben geworden of niet. Merk dat ik duidelijk wat hoger temp als ik lekker knus onder de dekens wakker word en dus lager zonder deken De volgende cyclys wil ik ook rectaal gaan tempen dus ik lees nog even mee hier
Bij mij is er rectaal geen verschil tussen boven de deken slapen of eronder. Wel of ik bv uit een nachtmerrie wakker wordt of heel rustig. Of als je een tijdje voor de wekker hebt liggen woelen, dan is het bij mij wat hoger dat als ik uit een diepe slaap wakker word. Volgens mij heeft het dus meer te maken met 'hoe druk je je maakt' in je slaap dan hoe warm je ligt.
Ik probeer altijd zo stil mogelijk te blijven liggen als ik wakker word. Alleen als dat is als ik zogezegd met mijn rug naar mijn nachtkastje lig (waar dus mijn thermometer op ligt) dan moet ik mij uiteraard eerst omdraaien om hem te pakken. Ik heb als het goed is gisteren of vandaag mijn eisprong gehad. Had gisteren een knal ovulatietest en de steekjes die bij mijn eisprong horen en mijn borsten zijn gevoelig. Ik heb alleen nog geen rood kruis in FF. Hopelijk over een dag of 3. Maar dan moet mijn temp nu wel omhoog schieten. Ik zie het morgenochtend....
Updat : Mijn temp was vanmorgen inderdaad wat hoger. Had het ook knus warm toen ik wakker werd. Morgen en overmorgen een hogere temp en ik ben weer blij
Ha, Ik heb het soms super warm bij het wakker worden, zelfs een beetje zweterig, maar dan heb ik evengoed een lage temperatuur. Dus ik denk niet dat die dekens echt verschil maken, uiteindelijk zit de 'verwarming' toch gewoon in je lijf.
Dank je Jup, voor je reactie. Mijn temp is mooi gestegen. Heb afgelopen zaterdag mijn eisprong gehad. Ik heb een korte luthaele fase dus hopelijk heeft het eitje genoeg tijd om in te nestelen. Ik hoop en wacht af...