Harde buikjes...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liiaatje, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Ik lees hier en daar over harde buiken in topics.

Maar wat is dat precies???
    en hoe voelt dat en hoe ervaar je dat??

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ze hebben het vaak over een voetbal in je buik, maar ik zie dat niet echt helemaal. Mijn buik krijg juist een rare vorm en gaat heel gespannen aanvoelen, verkrampt maar zonder pijn.

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Bij mij hetzelfde als bij Chica..

4. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik sluit mij ook aan bij bovenstaand verhaal! Mijn buik krijgt ook een rare vorm, volgens de vk is dat dan de beeb die je ziet leggen, de baarmoeder trekt daar als een soort van vacuum overheen!

Ik denk dat je zelf heel goed voelt waneer je een harde buik hebt. Ik vroeg mij eerst ook af, wat is dat nu precies, maar zodra je er een hebt, is het je meteen duidelijk. Dit omdat het niet met iets anders te vergelijken is, ik kende dit gevoel niet eerder van iets anders ofzo!

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Je herkent het inderdaad als je er een hebt.
    Ik omschrijf het meer als mijn baarmoeder die wat verkrampt. Het doet bij mij geen pijn maar het is wel een vervelend gevoel en mijn buik, of een bepaalde plek, wordt heel hard.

6. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Maar is dat nou gevaarlijk?? want ik lees dus dat je moet opletten er mee???

hoe jullie dat beschrijven, heb ik het 2 x meegemaakt.
    Ik lag in bed ik dacht woowwww de baby ligt helemaal onder in en zit maar te drukken en drukken en precies lijkt het als of het vacuum wordt. Maar het was heel kort, 10 sec ofzo.
    Ik ging op me buikje wrijven en strelen en toen werd het weer normaal. Het deed idd ook geen pijn.

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Gevaarlijk is het sowieso niet. En het kan ook geen kwaad. Tenzij ze heel erg pijn doen en als je ze heel veel krijgt en lang aanhoudt..dan is het verstandig om je vk te bellen..Maar 2 keer een harde buik kan echt geen kwaad..
    Ik heb ze ook de ene dag meer dan de andere dag maar het ligt er ook aan hoe druk je bent geweest..
    Je kan ook weleens een harde buik krijgen van de baby die hard schopt..

8. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier wel pijnlijke harde buiken dit komt bij mij omdat ik medicatie moet spuiten en daar reageerd mijn baarmoeder wat op helaas.
    Ik moet ook wel goed in de gaten houden dat ze niet regelmatig komen dan moet ik naar de gyn maar dat is tot nu toe nog maar 2x gebeurt dus het valt mee. Nu maakt het voor mij ook niet zoveel meer uit de gyn heeft de baby gezond en sterk genoeg verklaard om wat eerder te komen en word zo ie zo in week 37 ingeleid.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn vk vertelde dat je bij een probleemloze zwangerschap in principe wel tot 10 harde buiken op een dag mag hebben, zolang ze niet pijnlijk zijn. Je moet uiteraard wel even kijken of je niet teveel doet. Stel dat je de vloer hebt gedweild op je knieƫn (ik noem maar wat...) en je krijgt daarna ineens een aantal harde buiken achter elkaar, is dat dus een beetje teveel geweest, snap je? Maar heb je af en toe een harde buik, is dat heel normaal en geen probleem!

De harde buik zelf kan voor je baby geen kwaad! Het kan dus hooguit een soort signaaltje zijn dat mama het rustiger aan moet doen ;)

Deel Deze Pagina