Hee meiden! Vanochtend controle bij de verloskundige gehad. Gaf aan heel veel vocht vast te houden. Laatste tijd is mijn bloeddruk ongeveer 120/70, maar vanochtend was ht 145/91. hoog dus! Moest gelijk urine laten onderzoeken en zij vond sporen van eiwitten. Werd doorverwezen naar het ziekenhuis ivm verdenking beginnende zwangerschapsvergiftiging.. Heb daar bloedonderzoek ghad en opnieuw urine laten controleren. Daarna moest ik 30 min aan de ctg en heb ik een echo gehad. Beebje doet ht goed, vruchtwater is goed. Ook was mn bloeddruk gezakt naar 125/85 Waardes in mijn bloed waren licht verhoogd en ook in mn urine werden eiwitten gevonden. Nu moet ik 24uur urine verzamelen en morgen terug komen en opnieuw aan de ctg. Wat kan ik nu nog verder verwachten??? Ook heb ik laatste dagen hele erge maagzuur/pijn, hoort dit erbij ? (door de shock vergat ik de helft te vertellen)
wat nu? Dat is per ziekenhuis verschillend. Het zal afhangen van de urine-waardes en bloeddruk. Hier is het beleid: zulke klachten vanaf 37 weken -> dan bevalling opwekken Maar mogelijk gaan ze je eerst nog een tijdje op controle houden. Bijvoorbeeld dat je elke 3 dagen langs moet komen.. Even afwachten dus! Succes en sterkte met de laatste loodjes!
Ik ben vandaag exact 37 weken. Ben benieuwd! Morgen zal ik pas om 5 uur uitslag krijgen van de urine. het wachten maakt me wel gek inmiddels. Komt ook erg onverwachts omdat ik eigenlijk gehele zwangerschap lage bloeddruk had. alleen sinds ik de 30 weken voorbij ben is het ongeveer 120/70. Oke ik wil dat ons meisje snel komt, maar dus niet door dit!
Vergeet niet dat een bloeddruk een momentopname is! Het hoeft allemaal niet zo'n vaart te lopen. Het is gewoon afhankelijk van watvoor waardes ze vinden. In ieder geval goed dat ze het even controleren allemaal. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik bloeddruk problemen met 36 weken. Bleek ook een (beginnende) zwangerschapsvergiftiging te hebben. Een week later braken spontaan mijn vliezen! Echter kwam het met mijn bloeddruk na de bevalling niet meteen weer goed. Moest 3 dagen blijven en uiteindelijk naar huis met een nog veel te hoge bloeddruk. Heeft maanden geduurd tot hij weer laag was...
hmm ja, bij vk was het 145/91, in zh was het 140/87 n later 2x 125/85. Ben inderdaad ook wel blij dat ze het gelijk controleren! Wat jij had dat had mijn moeder inderdaad ook.
Ik heb het ook gehad. Ik heb de eerste x urine moeten laten onderzoeken en ctg en 2 dagen later weer heen en mocht in tussentijd niet veel doen thuis. Na 2 dagen was het een + in de urine en omdat ik het zooo zat was met dikke voeten etc heb ik het aangekaard en moest de volgende dag bellen ivm opname voor opwekking. Ik vond het echt een genot!!! En ook ik had een hoge bloeddruk na de bevalling terwijl ik me goed voelde. Moest 2 dagen blijven toen mochten wij naar huis met bloeddrukverlagende pillen. Heb later overgens ook nog vocht pillen gehad want ik hield vocht vast als was het wel minder dan tijdens de zwangerschap.
Dikke voeten (en kuiten+bovenbenen!) Zijn bekend hier.. Als ik wakker word heb ik ze al en ook met deze temperaturen zijn ze olifantenformaat. Ben er ook klaar mee, soms doet het ook echt pijn!
Gewoon aangeven dat je dit niet meer wilt!!!Tis altijd nog jou lichaam en omdat het pijn doet dat moet niet!! Ik had echt mijn voeten heeel zichtbaar vochtvasthouden. De ene gyn zei jaaa hoort erbij en een weekje later was ik toch echt niet goed zwarte vlekken gaan zien en sterretjes.. Toen echt beetje aangedrongen en mn moeder was mee die schepte nog ff extra toen wast snel klaar!! Ik was overgens met 38+4 ingeleid. Hoop aan de ene kant dat het zelf begint deze keer maar aan de andere kant was inleiden ook niet heel erg! Kijk je er tegenop om weer naar de gyn te moeten?
Het kan idd erg verschillend lopen. IK ben 2 keer mogen blijven in het zh nadat ze bloed/urine hadden gecheckt. Maagzuur hoort ws gewoon bij de zwangerschap hoor. Ik had bij de oudste op een gegeven moment wel last van dat bandgevoel, maar dat voelt echt heel anders als brandend maagzuur. Ik herkende het iig gelijk. Mochten je waardes achteruit gaan dan is de kans wel groot dat ze je opnemen en de bevalling gaan inleiden. Dit is niet om je bang te maken, maar het kan. Overigens heb ik beide ingeleide bevallingen als heel prettig ervaren. De eerste keer was het alleen een shock dat ze er idd al was ipv nog een paar weekjes te blijven zitten (geboren met 36 weken). Let goed op jezelf en probeer je niet te druk te maken en "go with the flow". Het loopt zoals het loopt, probeer er het beste van te maken. Oh enneh Olifantenpootjes...ik ken het. Deze foto heb ik gemaakt tijdens de zwangerschap van mijn oudste, hier was ik pas 16 weken zwanger.... Aan het einde van de zwangerschap zag ik er helemaal uit als een Michelin mannetje.
heb met 32 wk pre-eclampsie gekregen, week in ziekenhuis, daarna thuis met bedrust.. fien is met 38+2 gehaald.. helemaal gezond en mooi op gewicht (3460).. de rest zal ik je besparen
Muisje88: eerlijk gezegd kijk ik er wel tegenop. Vond ze nou niet bepaald vriendelijk terwijl ik me juist wel erg op mn gemak voel bij de verloskundige. Dus het liefst blijf ik bij haar. Sterretjes heb ik al af en toe. Collo003: ja ik ben heel benieuwd en ben me er wel van bewust dat het over zal gaan op inleiden als het erger word. Maar het liefst hoop ik dat ze spontaan zal komen. Moontje2008: je heb t dan nog lang volgehouden! Als snap ik dat hoe langer een beebje nog (veilig) in je buik zit hoe beter.
Bekijk bijlage 272533 Dit zijn mijn voeten nadat ik de rest van de dag al met voeten omhoog heb gelegen en heb geslapen. Is niet duidelijk te zien en in het echt is het ook erger dan op de foto
Ohh ja dan ist klote!! Ik ben toen bij mn dochter maar 2x bij de vk geweest de rest gyn dus helaas geen weet hoe en wat. Mag je vk dan de bevalling nog doen?
Muisje88: ik heb geen idee of mijn vk de bevalling dan nog mag doen.. Ik hoop t wel! Maar bij inleiding meestal niet toch? Misschien als het spontaan komt..
Wanneer moet je weer naar de vk? Misschien goed om ook even je "nare" ervaring met de gyn te vertellen miss weet zij iets. Bij mij was de ene leuker en aardiger dan de andere.
Als het goed is volgende week donderdag weer. Tenzij ik nu onder algehele controle kom. We wachten het af.. Al is dat moeilijk, hopelijk weet ik morgen in ieder geval waar ik aan toe ben. Ik zal sowieso ff updaten bij nieuws!
Mnonc Ik weet precies hoe je je voelt. Heel jammer dat je toch opgenomen bent en als ze je morgen al gaan inleiden dan doen ze dat niet voor niks meid. Je kindjes is nu mooi 37 weken dus in principe klaar om de wereld aan te kunnen. Probeer het voor jezelf zo fijn mogelijk te maken. Ik hoop dat er leuke verpleegkundigen dienst hebben tijdens het inleiden, daar heb je meer mee te maken dan de artsen... En bedenkt je dat je al heel sbel je kindje in je armen zult hebben. Dat is toch ook wel erg fijn. En als ik mocht kiezen, zou ik dit keer ook weer een ingeleide bevalling willen hoor. Ik hoop alleen dat het niet nodig is. Bovendien heb ik de afspraak gemaakt met mijn vk dat ze nu eens mag werken voor haar geld! Heel veel succes morgen! Hoop dat alles zo soepel mogelijk gaat.