Hallo dames. Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk in een voorstadium van zwangerschaps vergiftiging zit... Ik voel me ook erg beroerd. Maar mijn urine was oke, alleen de bloedwaardes en bloeddruk licht afwijkend. Nu moet ik vrijdag weer alle onderzoeken ondergaan... Als de klachten nog erger worden moet ik meteen bellen. Wie heeft dit ook meegemaakt? En hoe liep het af? Word er erg onzeker van moet ik zeggen...Kan ook bijna niets doen anders word ik nog zieker. In combinatie met een pittige peuter is dit niet echt handig... Ben vandaag precies 35 weken zwanger .
Ik heb het zelf niet meegemaakt maar weet dat het vervelend is. Mijn beste vriendin had het al rond de 30wkn en haar dochter is met 32 wkn met spoed gehaald. Ook weet ik dat mn bonusdochter met spoed is gehaald via de keizersnee met 30 wkn ivm met zwangerschapsvergiftiging. Wat dat betreft moet je blij zijn dat je al een stuk verder bent. Goed rusten en goed je lichaam in de gaten houden. Als je al iets niet vertrouwd gelijk bellen hoor! Sterkte!!
Ik ben met 38.5 week ingeleid met vermoedens van beginnende zwangerschapsvergiftiging. Met dat termijn mag je kindje natuurlijk al geboren worden, maar toen ik eenmaal drie dagen in t zkh lag en dus voornamelijk lag, zakte mn bloeddruk... achteraf was inleiden niet noodzakelijk geweest maar goed. Misschien kun je het nog wat rekken met heel veel rust..? Misschien kan iemand wat taken van je overnemen wat betreft je andere kindje. Even iemand laten oppassen, en het huishouden dan maar even laten liggen. Of je partner inschakelen ? (Zorgverlof?). Met 35wekrn zijn de kansen voor je baby echt heel groot dus daar zou ik me niet zo druk om maken. Hopelijk hou je t nog even vol! Rust rust rust is mn advies. Sterkte en succes
Ik heb sinds vrijdag (36 weken) een te hoge bloeddruk en een klein beetje eiwitten in mn urine. Ze zeiden dat ik op het randje van vergiftiging zat. Ik heb medicatie gekregen voor mijn bloeddruk, maar door de medicatie gaan ze me wel inleiden tussen 37 en 38 weken. Volgens mij is dat beleid wel verschillend per ziekenhuis, maar als je aan de medicatie moet dan zal je waarschijnlijk niet over de 40 weken heen gaan. Verder kan je het beste rustig aan doen om je bloeddruk te laten zakken. En zoals hierboven al is gezegd, mocht het overgaan in vergiftiging en je kindje wordt gehaald, dan heeft hij/zij hele goede kansen, dus maak je daar niet te veel zorgen om! (makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik) Houdt in je hoofd dat er veel vrouwen zijn die net tegen vergiftiging aan zitten, maar dat de meeste gewoon met een beetje rust tot de 40 weken door kunnen! Dus probeer gewoon rust te houden en je zo min mogelijk zorgen te maken!
Bedankt voor de reacties! Ik krijg veel hulp van de oma's en mijn lieve man maar dan nog is het heel lastig om rustig aan te doen. Maar we doen ons best. Ik heb ook zwangerschapsdiabetes dus word vanaf 38 weken ingeleid. Dus nog even volhouden. , maar vind het spannend allemaal. Vooral omdat ik me ook zo beroerd voel. Maar goed, er ziet niks anders op dan goed naar mijn lijf luisteren en af te wachten hoe het zal lopen....
Ik heb het ook gehad met 35,4 dagen opgenomen ivm pre eclampsie. Ik had hele hoge bloeddruk en eiwitten in mijn urine. Mijn bloedwaarden waren ook niet goed. Ze gingen per dag kijken en mijn zoontje bleek ook wat kleiner dan zou moeten. Ze zouden me in gaan leiden was besloten met 36,2 weken, maar de vliezen braken met 36,0 weken en hij is spontaan geboren, een dag na de geboorte ging mijn bloeddruk niet naar beneden en kreeg ik medicatie. Met mijn zoontje was alles heel goed. Hij mocht na 2 nachtjes bij mij op de kamer en ik mocht na 3 nachtjes naar huis. Fijn dat ze je goed in de gaten houden! Ik zou je wel voorbereiden op een vroege bevalling. Ze zullen streven naar de 37 weken, dat was bij mij ook, maar met de dag bekijken of dat wijsheid is. Hoe hoog is je bloeddruk? D mijn was uit mijn hoofd op z'n hoogst ongeveer 160 bovendruk. Onder weet ik eerlijk gezegd niet precies meer... Normaal is mijn bloeddruk rond de 110 bovendruk, ik had al en tijdje 120/125 en voelde me niet lekker, dus ik had zelf al het idee dat het niet helemaal goed ging. Ik ging ook veel vocht vasthouden toen het minder goed ging, maar het was ook warm. Succes!
Ik had het met 34 weken en werd met 36 ingeleid. Ze streven naar 37 maar dat had in mijn geval echt te lang geweest.
Hier bij de eerste ook beginnende zwangerschapsvergiftiging gehad. Hoge bloeddruk bij de verloskundige en moest me gelijk in het ziekhuis melden. (was wel 38.1) Daar hebben ze het aangekeken of de bloeddruk afnam en of de eiwitten in urine uitbleven, maar die avond bleken er al eiwitten in mijn urine te zitten en zijn ze gelijk begonnen met inleiden. Hier wachten ze het dan niet af. Misschien vanwege je nog relatief vroege termijn willen ze nog even rekken.. In ieder geval veel succes!
Hallo iedereen, Ik ben in sept 2014 bevallen van een dochter. Toen ik 38 weken was dacht ik blaasontteking te hebben. Aan de hand van een urine controle kwamen ze erachter dat ik eiwitten in mijn urine had. Verder geen klachten die bij een zwangerschaps vergiftiging pasten. Toch doorverwezen naar het ziekenhuis en daar bleekk dat mijn lever er al flink van te verduren had. De volgende dag ben in ingeleid.
Met 36 weken verhoogde bloeddruk en minimaal eiwitten n urine. Ze hebben me toen in de gaten gehouden of de eiwitten niet meer werden. Uiteindelijk met 38 weken ingeleid.
Bij alledrie mijn zwangerschappen heb ik het gehad.. Bij 37 weken, bij 28 weken en bij 36 weken... Al mijn kinderen zijn gehaald... Met 38 weken, 32 weken en met 36 weken.. Ik ben heel positief en zie niet snel beren op de weg... Heb het dan ook nooit als iets ergs ofzo ervaren... Je bent een mooi termijn.. Hou de symptomen goed in de gaten.. Doe rustig aan... Komt vast allemaal goed!
Hier ook helaas, uiteindelijk HELLP gekregen en op 't randje gelegen. Echt heel erg ziek geweest. T ging ook allemaal heel erg snel. Goed op je lichaam blijven letten en niet ieder kwaaltje afschuiven op de zwangerschap. Succes!
Vorige zwangerschap vanaf week 32 bij het zkh gelopen ivm stijgende bloeddruk en te weinig bloedplaatjes. Uiteindelijk ingeleid met 37.1. Ik had 2-3x per week controle en moest ook goed letten op symptomen. Ik zag soms sterretjes en ging steeds meer vocht vasthouden en uiteindelijk ook verplichte rust (of misschien al eerder maar dan had ik dat niet goed genoeg begrepen). Ik ben 1 nacht opgenomen geweest toen mijn onderdruk 100 was.