Hoi allemaal, Ik gebruik 3x 10 mg domperidon per dag. Maar ik heb het gevoel dat mijn productie weer aan het dalen is Zou ik eventueel tijdelijk een hogere dosering kunnen nemen? Iemand ervaring ermee?
Oke, dankjewel! Weetje misschien waar ik het zonder recept kan kopen? Mijn nieuwe huisarts weigert de dosis op te hogen
Ik zie de naam hier altijd voorbij komen en toevallig zag ik het bij ons in de apotheek staan, tussen de paracetamol en de laxeermiddelen. Neem dus idd aan dat je geen recept nodig hebt.
Recept nodig en welke toedieningsvormen? Domperidonis sinds 1978 internationaal op de markt. Het is zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar onderde merknamen Motilium,Maagklachten en misselijkheid domperidon tablet en alshet merkloze Domperidon. Het is te verkrijgen in tabletten, zetpillen en drank.
Heel veel apotheken doen enorm moeilijk terwijl ze het gewoon zo mogen verkopen. Ik heb het na te moeten lullen als brugman toch gekregen en mijn huisarts heeft toch een recept gemaakt. Terwijl dit dus helemaal niet hoeft.
Wat je ook kan doen is power pumping of cluster kolven om je productie op te krikken en wat mij ook goed hielp waren de natuurlijke capsules van Motherlove Goat's Rue te bestellen via Borstvoeding Centrum Moedermelk Netwerk
Motherlove Galega Kruidencapsules | APOTHEEK Borstvoeding | BorstKolfWinkel MoedermelkNetwerk Deze link is handiger
Zo die tabletten zijn duur. 24,95 voor 60 tabletten. Domperidon krijgen jullie het vergoed via een recept of moet je het dan alsnog zelf Betalen?
Dan ga ik vanmiddag eerst andere grotere apotheken bellen. Stom dat ze zo moeilijk doen pfff Dankjewel voor de link Frannie! Mijn nieuwe huisarts had nooit gehoord dat domperidon ook helpt voor het oprkikken van je melkproductie Hij vroeg me of ik écht zeker wist dat ik het niet voor maagklachten gebruik. En daarna vond hij het niet veilig om te gebruiken...
Je kan het ook via de online apotheek doen! Mijn eigen apotheek deed altijd moeilijk, toen via online apotheek. 30 voor 5 euro...
In België is domperidon enkel verkrijgbaar na doktersadvies, owv de verhoogde kans op hartfalen. Zelf dosissen verhogen en medicatie online bestellen vind ik dus geen topidee.
Dat is alleen bij mensen bij wie hartfalen in de familie zit..... Er is uitgebreid onderzoek naar gedaan en het wordt helemaal scheef getrokken. Ik heb een prematuur en voor haar was het van groot belang dat ze borstvoeding kreeg dus ik heb het gedaan. En de dosering 3 x 20 is veilig