Ik ben een tijdje geleden geslaagd voor mijn reikimaster en ik wil wel eventueel reiki op afstand geven maar ik ben nog maar een beginner in het reikimaster mensen die eventueel in de buurt wonen kunnen zodra het goed bevalt altijd een afspraak maken moet er wel bijzeggen dat als je toe bent aan reiki dat je het zelf aan moet geven ik kan namelijk niet voor jullie bepalen wanneer dat jullie er aan toe zijn groetjess lenny
Ten eerste van harte gefeliciteerd. Ik vroeg mij wel af of je kan toelichten hoe je reiki van een afstand zal kunnen doen? En kan dat in een behandeling? Wat heb je er voor nodig? etc etc...vind dit soort dingen altijd wel interessant ik denk andere ook maar een beetje meer toelichting is misschien wel leuk. Verder wens ik je onwijs succe ermee.
Ik ben inderdaad ook wel nieuwsgierig naar wat het precies inhoud, ik houd dit topic in de gaten ahhah Kuss
als reiki ingewijde ben je een kanaal van de universele levensenergie. Deze energie vloeit overal door en zorgt ervoor dat wij ons goed voelen, dat we leven,... Eens je reikikanaal open is gezet, stroomt deze energie door jou als je dit 'meldt'. Meestal wordt de energie dan doorgegeven via de handen. Maar het kan ook via je adem, voeten,... Reiki wordt meestal gegeven als behandeling waarbij je als persoon aanwezig bent. Je ligt of zit dan en de reiki ingewijde volgt dan een bepaalde volgorde van 'handopleggingen' om de energie bij jou te doen binnen stromen. Vaak voel je je dan heel rustig, veel mensen vallen zelfs in slaap, ze worden heel ontspannen, maar bij iedereen kan dit anders zijn. sommige ervaren het als warm, andere als koud, andere voelen dan weer helemaal niets. Met reiki kan je ook op situaties werken. Dan schrijf je deze situatie heel concreet op bv: 'Help Ritta Turtelboom geboren op 1-1-1990 en Jan Jansens geboren op 2-1-1989, wonende te kerkstraat 7 Amsterdam om op het gepaste moment zwanger te worden' Als je dan dit papiertje behandelt, stroomt de energie naar die situatie en word je op die manier geholpen. eerste graad reiki ingewijde kunnen dit ook, maar kunnen maar 1 situatie per keer behandelen. Vanaf graad 2 maak je gebruik van symbolen en kan je dus krachtiger behandelen en er meerdere tegelijk behandelen dmv een reikidoosje. Zo ik hoop dat dat wat duidelijk was. En ik hoop ook dat ik het wat heb uitgelegd zoals Lennyt het bedoelde Liefs
Welke omgeving woon jij eigenlijk lennyt?... heb vroeger ook meerdere malen reiki sessies gehad (kan je dat zo noemen), en moet ook de eerste graad reiki hebben.... alleen eigenlijk nooit wat mee gedaan, maar het was best fijn.
Heb je dan ook nooit jezelf hiermee behandeld? Want na je inwijding moet je 21 dagen jezelf behandelen.. Want dan heb je er op zich al wel wat mee gedaan e, aangezien reiki in de eerste plaats dient om jezelf te verrijken..
ehemm.... zeker niet 21 dagen lang, weet ook niet of ik dat in die 21 dagen gedaan heb... Heb soms wel als ik ergens pijn ofzo heb, dat ik mijn handen erop leg, en het best warm word. Maar meer niet..slecht he
oh, bij ons was het zo dat wij eerst 4 inwijdingen kregen door een master. en vanaf de dag erna 21 dagen onszelf moesten behandelen gedurende een uur. Die 21 dagen moesten ook vrij blijven van alcohol, omdat je lichaam zich dan aan het afstemmen is op de hogere trillingen... Of zo had ik het toch begrepen Fijn dat er nog meer mensen dit kennen.
Hey Lennyt! Ik bied me bij deze ook aan als proefpersoon.....baadt het niet dan schaadt het niet toch?? Wij zijn al een tijdje bezig met wat kleine opstakels, dus iedere "hulp" is welkom. Laat maar weten wat je van me nodig hebt. Thanx alvast!! groetjes Buufke
@Toekan..bedankt voor de uitleg. Ik ken reiki wel want familieleden zijn ook masters in reiki alleen heb nooit geweten dat het van een afstand kon. Weer wat geleerd.
Lennyt, wat heb jij eigenlijk nodig voor zo'n reiki-sessie op afstand? Ik wil best proefpersoon zijn hoor.... Ik sta open voor alles wat ons helpen kan om niet tot ronde 20 te hoeven komen voor het lukt.... (we zijn nu aan 16 )....
Hai, Ik sta ook overal open voor!!! Zeker na 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen!! Ik heb over 2 weken weer mijn vruchtbare periode en hoop eigenlijk dat ik nu links een eisprong heb en dat deze natuurlijk bevrucht wordt en uiteindelijk goed nestelt in de baarmoeder. Als dat nog geen goede oefencase is, dan weet ik het ook niet meer . Liefs, Kweenie
ik heb zo een beetje alles nodig wat toekan heeft toegelicht volledige naam geboortedatum je klachten die je hebt en heb het met mijn reikimaster nog eens besproken is belangrijk dat je zelf aangeeft wanneer je voelt dat je reiki nodig hebt en wat erg belangrijk is dat als ik op een bepaald moment een reikiaanvraag van je krijg dat je na de behandeling veel water drinkt om alle blokkades uit je lichaam te halen sorry voor de erg late reactie ben beetje aan het dokteren op dit moment ben twee weken geleden ongesteld geweest heb drie dagen een heldere bloeding gehad maar heb nog steeds bijna alle symptomen van een zwangerschap en ben jaren geleden ook zwanger geweest inclusief ongesteld te worden en ik durf nu niet meer te testen eerlijk gezegd zit een beetje in de rats
Ha ja, dat had ik ook..... te vroeg ongesteld en daarna nog eens ongesteld, de laatste keer dan, maar ik was wel zwanger. Dat het mis is gegaan, doet niet ter zake, het had net zo goed goed kunnen gaan net als bij mijn zoontje..... veel succes, misschien is het wel gelukt!! Als je eraan toe bent, om reiki te doen, dan horen we het wel weer. Kan mij voorstellen dat je het even niet kan als je hier zo mee bezig bent....
Jeetje hoop dat het beter met je gaat..Wel spannend dan maar kan me ook wel voorstellen dat je niet mee wil testen.... Ik heb nu nog geen behoefte aan een behandeling maar mocht ik die wel hebben dan pb ik je wel....
Oeh, kan me voorstellen dat je even in de rats zit. T is dat ik geen reiki kan anders had ik jouw wat positieve energie toegestuurd! Hopelijk binnenkort goede berichten en als je je open kunt stellen voor anderen dan PB ik je ook. Maar eerst maar even aan jezelf denken!!! x Kweenie