Ik haat sporten

Discussie in 'De lounge' gestart door Pasja83, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hey Meiden,

Wie herkent dit een heeft de gouden tip voor me? Ik begin elke keer vol goede moed bij een sportschool en na een paar weken vind ik er niks meer aan. Sowieso vind ik alleen sporten heel saai. Alleen werkt mijn zusje onregelmatig dus kan ze niet altijd mee.

Teamsport is niks voor mij.

Dus eigenlijk vind ik sporten niet leuk maar als ik geweest ben voel ik me wel lekker.

Thuis sporten is ook niks voor me. We hebben hele fitnessapparaten gehad maar die zag ik bijna niet meer door het stof. haha

En nu met ene kleintje ben ik helemaal gebonden want dan kan ik niet altijd. Moet ik wachten tot mijn man thuis is van zijn werk.

Wie heeft de oplossing dat ik toch actief blijf zonder verplichtingen?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    miss lekker een uurtje per dag gaan wandelen met de kleine!?
    ben je er toch uit! en is ook gezellig om zo samen te wandelen lijkt me?

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    gewoon ook niet aan beginnen... ik vind sporten ook echt niet leuk.... ik ga na de bevalling wandelen met de kleine, en als ide een half jaar gaan we babyzwemmen, en voor de rest let ik gewoon op wat ik eet, want van sporten moet ik het namelijk ook niet hebben inderdaad :)

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik heb ook een vreselijke hekel aan sporten !
    inderdaad lekker gaan wandelen en straks lekker gaan fietsen met je kleintje !

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook een hekel aan sporten. voor de zwangerschap deed ik wel elke dag buikspieroefningen.
    Nu wandel ik elke dag en loop ik ook al snel veel vaker de trap op en af, ik beweeg meer als hiervoor.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook een sport hater!
    Heb nog geen sport gevonden die ik leuk vind.

Ik loop wel elke dag met Valerie en nu het beter weer wordt ga ik ook een paar keer per week fietsen.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik begrijp dat je nu vooral bij de sportschool bezig bent. Alleen sporten vind je niks, maar je voelt ook niks voor een teamsport.
    Maar er zijn ook sporten die je samen doet, zonder dat er sprake is van een teamsport. Bijvoorbeeld vechtsporten, streetdance, klimmen of bijvoorbeeld hardlopen of zwemmen bij een vereniging. Dan heb je wel de gezelligheid van anderen (en een vast 'verplicht' sportmoment) zonder dat je een teamsport doet.

Misschien zou je eens wat verschillende sporten kunnen uitproberen?

8. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd en doe ook allemaal lessen bij de sportschool. Meestal ga ik met mijn moeder of zusje maar die kunnen niet altijd vanwege onregelmatige werktijden. En als zij er niet zijn moet ik alleen. Probeer al wat vriendinnen op te trommelen om hard te lopen maar die hebben het heel druk en kunnen de dagen niet die ik kan (Ook kinderen en andere werkdagen).

@moeders die voorstellen om iedere dag te wandelen: Ik werk 3 dagen per week en mijn zoontje gaat elke dag om zes uur naar bed (dan is hij echt knock-out) dus die dagen kan ik al niet lopen. Hoe doen jullie dat?

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    heb je een hond?

Neem een hond :) dan MOET je wandelen hihi

10. namya

namya Niet meer actief

hier ook een luie donder

zit vast aan een jaarcontract en betaal elke maand 40 euro contributie maar gaan, ho maar

ik zie in veel dingen een reden om niet te gaan , mis gewoon de motivatie maar vindt het wel heerlijk als ik geweest ben

ik ga indd maar weer eens met mijn behind richting de sportschool...pff

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik hou ook niet echt van sport,maar sinds ik zumba heb ontdekt! :D
    Dat vind ik nou echt leuk, beetje dansen op leuke muziek en ook nog eens goed voor de conditie enz.

Wie weet is dit ook wel iets wat jij leuk vind?

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in sommige regio's heb je sporten met je kindje. En dan bedoel ik niet, peutergym... maar eerder met de wandelwagen stevige wandelingen en tussendoor andere oefeningen...
    Misschien is dat wat? Want het is ook heerlijk in de buitenlucht voor je kindje...

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik had ook Zumba, gedownload met goede hoop hahah maar nooit mee begonnen...Misschien in het nieuwe huis.
    Maar dansen is idd misschien iets wat goed zou kunnen werken.
    Ik heb dat jaaaren gedaan en heb daardoor een goede conditie gehad, veel plezier en ook mooi op gewicht gebleven. Toen ik daar langzamerhand mee stopte merkte ik het ook aan mn gewicht.

14. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik heb 2 tips:
    * zoek iemand om mee te gaan sporten, wandelen, fietsen enz. zo heb j een stok achter de deur!
    * Wacht tot je kind naar school gaat en kies een school verder uit de buurt, hebben wij ook gedaan, ik fiets iedere schooldag 2uur (kwartier heen, kwartier terug en dat X 4):D;)

15. Tink

Tink Niet meer actief

Sporten? Brrrrrrrr. Mij krijg je zo gek ook niet. Maar wandelen (met kind in de wagen, waarom niet, daar kan hij ook in slapen!) werkt ook. Je werkt 3 dagen, dus ook 4 dagen niet ;). Genoeg wandeltijd lijkt me :)
    En anders op zoek naar een sport/beweging die wel leuk is. Iemand noemde al streetdance. Zumba schijnt erg in te zijn? Veel sportscholen geven ook lessen in body balance e.d.

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb ook een hekel aan sporten. Nou eigenlijk niet eens een hekel maar ik kan gewoon niks.. Ik ben bang voor de bal dus ja een balsport schiet ook niet echt op. Ik ben a-ritmisch dus iets met dansen is ook rampzalig. Steps en dat soort dingen kan ik ook niet want als iedereen naar links gaat dan ga ik naar rechts en bots ik dus tegen iedereen op.
    Daarnaast heb ik een zwakke enkel dus hardlopen ofzo dat hou ik ook niet lang vol. Als ik het zo terug lees dan ben ik eigenlijk wel echt een kneus.. :)
    Maar gelukkig kom ik ook zonder sport wel aan mijn beweging. Heb geen auto dus ben voor alles aangewezen op mijn fiets. Daarnaast ga ik veel naar buiten met mijn zoontje.
    Toen ik nog bij mijn ex woonde ging ik iedere week een avond zwemmen met een vriendin, we belden dan ook niet meer om de afspraak te bevestigen maar gingen gewoon. Want anders hadden we iedere week een smoesje waarom het niet goed uit kwam..

17. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0

Haha, jouw verhaal is zo herkenbaar. Ik ben ook 'bang' voor de bal. Ben heel slecht in pasjes onthouden enz. Ik vind je absoluut geen kneus hoor.

Ik ga nu gewoon de dagen dat ik vrij ben een half uurtje of meer wandelen met mijn zoon en ga inderdaad een keer in de week zwemmen. En soms een andere sport. Maar zo kom ik redelijk aan mijn beweging.

Deel Deze Pagina