beginners vragen (kraamweek)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nikkie83, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ons meisje is nu bijna 2 dagen oud en ik geef haar borstvoeding .
    ik voed haar nu om de 3 uur , op advies van kraamhulp.
    Ik bied haar als eerst 1 borst aan daar drinkt ze zo'n 15-25 minuten en laat dan los , dan verschoon ik haar en bied ik nog de andere borst aandaar drinkte ze dan of een paar slokken van en soms ook nog wel eens 5 minuten de voeding is al goed op gang gekomen :)
    ook te zien aan de ontlasting :) maar doe ik het eigenlijk wel goed /
    Ik heb mijn oudste zoon ook BV gegeven maar dat was een ramp kraamweek en weet echt niet meer hoe dat toen ging , ja de verkeerde kant op ;)
    Ik ben dus erg onzeker of het wel goed doe 1 borst per voeding en de tweede als toetje ??

en dan nog een vraag over het aanleggen
    Ise kan links heel goed happen , geeft geen problemen liggend zittend rugby houding lukt prima maar rechts................
    enige houding die binnen 5 minuten slaagt is liggend in bed zou dat een bepaalde reden kunnen hebben of is het gewoon beginners pech ???

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Eén borst aanbieden totdat je kindje loslaat is goed. Je kunt geljk de andere aanbieden, maar tussendoor even verschonen is ook prima hoor. Ik neem aan dat je de volgende drinkbeurt de andere borst eerst aanbiedt?
    Zelf ben ik groot voorstander van voeden op verzoek ipv op schema. Straks krijg je regeldagen en dan gaat je productie kelderen als je daar niet aan toegeeft. (Ik kan me trouwens wel voorstellen dat "op verzoek" lastiger is bij een tweede.)

Ik kan je vraag over de rechterborst niet beantwoorden, geen ervaring mee.

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt helemaal goed, zo ben ik ook begonnen. Aan het einde van de kraamweek ben ik begonnen met voeden op verzoek, dan speel je ook in op de regeldagen waar Tupp op doelt (10-12x drinken is dan normaal).

Wat betreft die rechterborst, kan je dochter haar hoofdje goed draaien die kant op? Misschien dat het daar aan ligt?

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Klinkt super hoor!
    Probeer de eerste tijd inderdaad op verzoek te voeden. Te vaak aanleggen bestaat niet :).
    Ik deed trouwens ook tussendoor verschonen omdat de kleine in slaap sukkelde na de eerste borst en zo dus meer binnen kreeg.

Wat bedoel je met lukt niet met je rechterborst? Geen TSR? Krijgt de kleine de tepel niet vast?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Waarschijnlijk lukt rechts aanleggen straks vanzelf beter. Misschien is die tepel wat vlakker ofzo? Kijk gewoon wat het beste werkt.
    Volgens mij doe je 't prima! Als ze vaker wil, ook doen.
    Gewoon je kindje goed volgen en kijken of ze het er goed op doet. Als nu de ontslasting al veranderd, doen jullie 't super!

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Klinkt helemaal super hoe je het doet!

En wbt de rechter borst... gewoon blijven oefenen! Was hier ook het geval alleen dan links ;) die pakte ze gewoon niet zo goed. Rechts blijft dan ook wel dr favoriet. En aan 1 borst heeft ze meer dan genoeg.

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Bedankt :)
    Ise heeft vandaag ook ff bevestigd dat ze ruim voldoende heeft aan mijn voeding ze zit na 2 dagen al boven haar geboorte gewicht :D
    ze woog 2950 gram , gisterochend was het 2920 en vandaag 3060 :D ben helemaal trots hihi
    Vannacht hebben we n soort van doorgeslapen heeerlijk van 00:00 tot 3:30 en toen weer door tot 7 uur .
    Rechts heb ik ook al n oplossing voor gevonden ipv in bed te gaan liggen , dan leg ik haar in de rugbyhouding en lukt het gelijk :) \Ik wil graaaag dat ze die borst ook goed leeg drinkt deze wasnl de vorige keer dat ik bv gaf steeds ontstoken , tepel is ook gevoeliger , dat is eigenlijk altijd geweest ook al gaf ik geen bv ;)
    zit nu vol stuwing en ze komt zelf om de 2,5 3 uur en gisteravond vanaf 15 om het uur geweest volgens de kh was dit clustervoeden ?

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ise krijg die tepel niet goed te pakken ze hapt wel maar verkeerd , maak de tepel al kleiner zodat ze makkelijk kan happen , maar het duurt soms echt 5 minuten voor het ons lukt , wekt bij mij enorm veel frustratie op en Ise zelf word er ook niet vrolijker van :(
    maar nu lukt het wel in de rugbyhouding en liggend alleen zittend niet en omdat ik best nog wat last heb van mijn rechterheup vind ik liggend voeden niet prettig

Deel Deze Pagina