Nou hier gisteravond: de garde waarmee ik de klonten uit zijn voeding haal, in de magnetronsterilisator doen bij de flessen. Gevolg: een vreselijke misselijkmakende geur door de hele woning vanwege gesmolten bestandsdelen Alle flessen konden weg, manlief snel naar de prenatal gesjeesd (ook nog eens dr brown, dus niet de goedkoopste). Huisartsenpost gebeld: ja dat zou kwaad kunnen. Zucht! Maar goed, zolang hij er geen last van leek te hebben, was het allemaal oke en goed luchten. Gelukkig was de lucht na een uur weer weggetrokken...
Ik heb de maxi cosie een keer te recht op gezet achterin de auto, kon ze mooi alles zien dacht ik. Ondertussen was mevrouwtje lekker in slaap gevallen maar haar hoofdje hing helemal voorover... Schrok me wild.
En gister nog met babyzwemmen (voor het eerst) Ze moest onder water en ik deed het niet goed. Hield niet op de juiste manier vast ofzo... Emma was compleet over de rooie en in paniek. Echt zooooo zielig
oh mijn man deed dat met het blazen in het gezichtje, dus hij blaast (wacht en paar tellen en ging TOEN PAS onder water) arm manneke schrok zich wezenloos, ik zie je moet hem wel METEEN onder water doen niet een uur wachten lieverd
Allemaal herkenbare fouten die ieder mens weleens maakt! Sorry moest trouwens wel lachen bij eentje waar de maxi cosi door de auto vloog zag gewoon ff beeld voor me We lieten joshuah rond 3 maanden altijd even huilen omdat hij ff nodig had en viel altijd meteen in slaap. (huilen doet hij nu niet meer) alleen meneer deed al tijgeren en draaien in bed wat ik dus niet wist. Normaal lieten we hem altijd huilen snachts zodat hij doorslaapt. hij huilde wel nooit lang meestal maar 10 min. Maar die nacht werd ik er wakker van en kreeg zo'n raar gevoel alleen bleef steeds denken nee laat hem maar even maar vanwege het gevoel toch maar gaan kijken was ie onder het lakentje gekropen en zat erin verdraaid moest niet denken wat er daarna had kunnen gebeuren was zo geschrokken echt voel me nog steeds schuldig dat ik nu echt iedere avond zeker 3 keer ga kijken of hij nog goed ligt enz en kan zelfs snachts niet een goed slapen erdoor Ook 1 keer wel hem in de maxi cosi vastgezet maar met snel zijn de gordel vergeten erom te doen stom stom
Veronique86, mischien kun je dan voor je eigen gemoedsrust een slaapzak aandoen ipv dekens? Kun je zelf weer met een gerust hart gaan slapen!
@ Linda26: Dat had hij al aan sinds 2 weken na de geboorte. Hij heeft heel veel kracht inzich. Gisteren heeft hij zelfs zo'n spijl van het bedje door midden gestampt en dat terwijl het stevige bedjes zijn
Maar als hij in een goede dikke slaapzak ligt, hoef je echt geen dekentje te gebruiken hoor! Dan kunnen dit soort dingen ook niet meer gebeuren.
Dit was ook geen deken maar een dun lakentje en de slaapzak was een zomerslaapzak en zijn slaapkamer is het toch best wel koud ondanks verwarming en dubbel raam nu moet ik zeggen dat dit voorval niet meer is gebeurd maar toch door schrik blijf ik steeds kijken
Maar nogmaals, als hij zo'n trappelaar is en jij ongerust bent, waarom koop je dan geen dikkere slaapzak en laat je het lakentje achterwegen?
O wat herkenbaar allemaal . Wij hebben ook een keer vergeten om de maxicosi vast te zetten met de autogordel, godzijdank niets gebeurd. En ik heb hem een keer voorover laten vallen toen ik hem in de kinderstoel wilde zetten, kon hem nog net grijpen maar hij sloeg wel met zijn hoofdje tegen de stoel (van hout) aan. O wat vreselijk was dat . Hij moest heel hard brullen en ik ook eigenlijk. Hij had ook echt een blauwe plek op zijn hoofd. Laatst liet ik trouwens nog een tube creme op zijn hoofd laten vallen, precies zo met dat puntje en dus weer een wondje .
je deed het niet met opzet meid. iedereen maakt fouten. ik hoop dat je het gauw wat minder heftig zult voelen. het feit dat je er zoveel last van hebt bewijst dat je een moeder met de beste intenties bent en dus een goede moeder.
heb hem 1 hele dag echt lang laten huilen in zijn bedje zonder hem op te pakken, omdat ik dat als advies van het cb kreeg.Ik was namelijk naar het spreekuur gegaan om te zeggen dat hij zoveel huilde en wat ik er aan kon doen. Nou nooooit meer! Dan maar huilen met me kindje op schoot.
Ons mannetje is nog niet zo oud, maar ik voel me toch al best vaak schuldig over dingen.. Zo hadden de kraamhulp en ik hem in bed gedaan en de deur op een kier laten staan van zn kamertje... Zitten we beneden aan een kopje thee, horen we ineens een trillend geluid.. Dus wij zoeken naar "een mobieltje' dat leek te trillen. Maar die van ons was niet afgegaan.. We snapte er al niks van.. Bleek de babyfoon te trillen dat het te warm was op zn kamertje.. 26 graden geloof ik. Hadden we deur bijna dicht zitten en de verwarming vol aan Gelukkig was er niks geks aan de hand.. maar die deur blijft voortaan ook open staan..en de verwarming een stuk lager.. Ook hadden we problemen met zn voeding na de 2 de week. Ik moest stoppen met de borstvoeding en was over gegaan op de friso standaart. Nou bleek hij krampen te hebben en zijn we rustig over gestapt op de friso comfort.. Nou vond ik het zo vreemd dat hij op een gegeven moment de flessen niet meer leegdronk. Van de 90 cc liet hij zeker 40cc staan elke keer... En hij werd steeds huileriger.. Dus wij van alles geprobeerd.. druppels enz tegen krampjes.. Ook deed hij wel 3 kwartier over de helft van de fles en viel altijd in slaap tijdens het drinken. En werd dan na het drinken als we hem in bed deden gelijk weer wakker met huilen. Zo is er bijna een week overheen gegaan, tot we pas in de gaten kregen waarom die flessen niet leeg gingen.. we dachten eerst dat de voeding te dik was voor de speen. Dus ik de prenetal gevraagt om een juiste speen dat die voeding er doorheen kon. Ze rade ons de difrax fles aan met de 3 standen speen. En die hadden we al, dus vond dat zo raar.. Blijkt dat die spenen soms vanuit de fabriek iets dichtzitten nog.. Dat de die iets moesten doorprikken.. Nu gaat het drinken supergoed! En voel ik me zo schuldig hierover.. vind het niet gek dat hij ze niet leegdronk, en daarna zoveel huilde.. Kind had gewoon hardstikke honger
ik wou nog even reageren op het slaapzak verhaal. jamie slaapt met een dikke winterslaapzak en een dun lakentje overzich. toen ik hem sochtends hoorde brabbelen ging ik er naar toe en zag hem gewoon omgedraaid in bed liggen (met zijn hoofd naar het voeteneinde en zijn voeten naar het hoofdeinde) hij heeft zich dus gewoon frontaal omgedraaid, dit met een dikke winterslaapzak en een dekentje wat strak om hem zat... als je hummeltje heel beweegelijk is dan gebeurd het dus toch wel. ik zou gewoon geen dekbedje gebruiken. een dun lakentje is doorademend en wij hebben een speciale matras die ook doorademend is dus bij ons kan er niets gebeurden.... moest trouwens wel effe lachen teon ik hem zo zag liggen