Beginnersvraagje.

Discussie in 'Voeding' gestart door Luna86, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje is overmorgen 4 maanden oud maar nu vroeg ik mij af.

Hij heeft voldoende aan zijn 5 flessen van 180+6. (Die hij eigenlijk niet allemaal op drinkt). Moet ik al rijstebloem gaan geven bijv??
    Hij slaapt de nachten door dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

Met de fruit/groente hapjes wil ik nog even wachten maar waar moet ik straks mee beginnen??

Dus hoe zijn jullie begonnen met iets anders en met wat??

Alvast bedankt.

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    zolang hij toekomt en de nachten (nog) door slaapt,zou ik niks toevoegen.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    in principe hebben ze aan de melk genoeg tot zeker 6 maanden. Dus als hij het goed doet op de flessen zou ik t zo laten. Geen rijstebloem en hapjes.

Zelf ben ik begonnen met groente. Er beginnen ook veel ouders met fruit. Zelf heb ik groente gekozen voor de darmpjes. Kan zelf niet zo heel goed fruit verdragen op mn darmen vandaar voor groente gekozen.
    Ben begonnen met worteltjes. Dat eerste een flinke tijd gegeven. Toen ze wat meer groente gewend was ben ik met fruit begonnen.
    1 keer peer gegeven, maar daar reageerde de darmen heel heftig op, dus weer terug naar alleen groente. Toen weer alles rustig was banaan gegeven, dit ging wel goed.

Gewoon even zelf kijken waar je mee wil beginnen en dan goed kijken hoe je kindje reageert

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou het ook eerst zo laten als je kindje goed slaapt en er genoeg aan heeft.

rond de 6 maanden kan je je kindje wat groente of fruit geven. de meeste beginnen volgens mij eerst met groente.

5. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    ik ben wel met 4 maanden begonnen met bijvoeden en mijn zoon kreegmet 3 maanden al rijstebloem omdat het een grote eter is ( op advies van het cb ).
    van bijvoeden heb ik altijd het advies gekregen om eerst met fruit te beginnen sochetnds en dan vooral als ze niet moe zijn. Ook was het beter om een paar dagen achter elkaar hetzelfde te geven alvorens over te gaan op een ander smaakje. Ze zeiden ook dat je beter kunt beginnen met een soort, bijvoorbeeld alleen peer ipv soorten mengen.
    hoop dat je er wat aan hebt.
    groetjes laura

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hoi,
    Met vier maanden zijn wij abrupt over gegaan op vier flessen. Ze kreeg tot dat moment vijf flessen van 150/5, meer kregen we er echt niet in. Om 23.00 maakten we haar wakker voor de laatste fles, omdat dat "moest" van het CB. En dat was zowel voor haar als voor ons niet fijn! Met vier maanden zijn we vier flessen van 180/6 gaan aanbieden. In het begin dronk ze die niet leeg, maar na een tijdje wel. Nooit rijstebloem toegevoegd, gewoon alleen maar water + poeder. En...... ze is nooit wakker geworden van de honger 's nachts.

We zijn met bijvoeden pas begonnen toen ze bijna een half jaar was. We zijn begonnen met groente. Het heeft ongeveer een week geduurd voor ze daar echt van ging eten. Ze moest wennen aan de lepel, aan de structuur, etc. Toen ze goed groente at, zijn we begonnen met fruit. Daaraan wennen duurde veel langer. Eigenlijk ging het pas goed toen ze ook op het kdv fruit gingen aanbieden.

maar goed, ik zou dus in jouw geval zeggen: probeer van vijf naar vier flessen te gaan (zeker als hij ze nu niet leegdrinkt, zou dat heel goed kunnen gaan) en probeer dat in eerste instantie zonder rijstebloem. Bijvoeden zou ik mee wachten tot een half jaar, tenzij hij er echt heel veel interesse in heeft. Maar gezien jouw verhaal lijkt me dat niet.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Gewoon doen wat je doet, zolang dat voor jullie werkt. 5 flessen lijkt me prima op die leeftijd, je zoontje geeft zelf wel aan wanneer hij het anders wil hebben.

Wij zijn hier met bijna 6 maanden begonnen met groente. 1 soort per keer, voor een paar dagen, en dan weer wat anders voor een paar dagen. Later kun je wat sneller afwisselen, en kun je ook gaan mengen. Wij deden dit met 7 maanden ongeveer (aardappel met broccoli ofzo, of 2 soorten fruit mengen). Met 6,5 maand begonnen we met fruit.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Bedankt voor jullie antwoorden en adviezen. Ik dacht misschien is die rijstebloem belangrijk voor de smaakontwikkeling en het voelen van een andere substantie ofzo...Dan laat ik het lekker nog even zo en begin ik over een week of 4 met zijn eerste groentehapje:)

Alle andere adviezen ervaringen zijn meer dan welkom;)

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nee die rijstebloem heeft totaal geen smaak, geeft alleen andere structuur

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rijstebloem dikt de melk in, geeft een wat verzadigder gevoel, maar bevat slechts koolhydraten en geen bouwstoffen en kan je daarom geen bijvoeding noemen.

't Smaakt ook nergens naar, ik denk niet dat een baby daar vrolijk van wordt.

Begin met 6 maanden maar eens met milde zachte groente als wortel of broccoli.

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik sluit me hierbij aan, ons dochtertje vond de rijstebloem trouwens niet lekker.. weigerde dan de fles.
    Ik ben wel met 4 maanden begonnen met bijvoeden vanwege reflux, maar als ze dat niet had, had ik gewacht tot 5/6 maanden met bijvoeden.

Deel Deze Pagina